Geen factuur ontvangen

Discussie in 'De lounge' gestart door rijo, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Graag even jullie mening over het volgende. Ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.
    Zo'n 2,5 maand geleden heeft een woonwinkel in ons nieuwe huis vloeren gelegd (gehele bovenverdieping en deels beneden). We hebben vooraf netjes een aanbetaling gedaan, zoals afgesproken. Op de dag van het vloeren leggen kwamen er nog wat werkzaamheden bij: er moest toch geëgaliseerd worden op de benedenverdieping, waardoor men 2 weken later (kon niet eerder ivm volle agenda van hun kant) terug moest komen om daar de vloer te leggen. We hebben afgesproken dat wij nog een deel zouden aanbetalen, en de woonwinkel zou vervolgens een nieuwe factuur sturen met daarin het extra werk verwerkt en het restbedrag. Wij hebben, zoals afgesproken, nog een aanbetaling gedaan waardoor de oorspronkelijke rekening nu voor 75% is betaald.
    Maar tot op heden hebben we geen juiste factuur ontvangen :confused: Tot vier keer toe hebben ze een onjuiste factuur gestuurd; de eerste twee waren niet eens voor ons bedoeld, en op de derde en de vierde stond raamdecoratie (duettes) waar we wel een offerte voor hadden aangevraagd, maar uiteindelijk niet hebben besteld. Dit is overigens heel raar, want de offerte waar we mee akkoord zijn gegaan was wel goed (alleen de vloeren). De extra werkzaamheden stonden ook niet op factuur nummer 3 en 4... :rolleyes:
    We hebben hierover meerdere keren gebeld en ik ben zelfs in de winkel geweest, waar ik alles weer heb uitgelegd en gevraagd of ze de juiste factuur willen sturen. Maar na het laatste telefoontje van onze kant (bijna 4 weken geleden) hebben we niks meer van het bedrijf gehoord. Wat zouden jullie doen? Weer bellen, afwachten of eerst maar het restant van de vloeren overmaken? Ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee, maar het voelt ook niet goed dat er nog een rekening openstaat.

2. Diro

Diro Niet meer actief

Ik zou afwachten. Je hebt genoeg gedaan om ze duidelijk te maken hoe het zit. Nu zijn zij aan zet.

Emama en Pinkblossom vinden dit leuk.
  3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Wij hadden dat met de keukenboer. Met een rekening die we maar niet kregen.... Ik heb afspraak in de winkel gemaakt om het definitief rond te krijgen.

4. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Heel eerlijk? Je heb hard je best gedaan on het juiste te doen, maar zij werken zelf niet mee. Ik zou ze laten, ‘in afwachting’ van de juiste factuur. Stuur een mail waarin je alles uitlegd en dat je nu dus wacht op de juiste factuur en ze wel wil betalen, mits zij dus de juiste sturen.

Emama en Fennec vinden dit leuk.
  5. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Geld op je spaar rekening zetten en de bal bij hen laten. Jij hebt echt genoeg gedaan nu

Roozjuh, Emama, luca75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Is de vloer verder helemaal goed gelegd en ben je tevreden? Dan heb jij er idd alles aan gedaan. Gewoon afwachten. Snap dat je er een rotgevoel bij hebt.
    Dit soort dingen komt zovaak voor en is heel irritant. Jij hebt je goeie wil getoont. Ze komen er vanzelf achter dat er nog iets open staat en dan krijg je als het goed is vanzelf de restfactuur.
    Anders kun je altijd even contact opnemen met het juridisch loket als je het niet vertrouwd. Die hebben een gratis gesprekje via de telefoon. :)

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    Dit

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.220
    113
    Ik zou 1x een mail sturen met alles zodat het zwart op wit staat en dan afwachten

9. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou ze ook mailen (dan is alles zwart op wit) met daarin dat jullie meermaals contact hebben opgenomen voor een juiste factuur maar deze niet krijgen. Dat je het restbedrag van de oorspronkelijke factuur vast overmaakt en dat je de restfactuur graag tegemoet ziet komen. Laten ze niets meer horen? Prima. Maar dan heb je wel het geld betaald wat van te voren was afgesproken.

10. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Geld apart zetten en wachten tot ze de juiste factuur sturen. Het is hun werk en hun geld, dus willen ze het? Dan komen ze vanzelf. Geen minuut langer energie in steken!

11. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik
    zou zeker geen geld overmaken zonder correct factuur

Ysabella vindt dit leuk.
  12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zou ook het geld apart houden en gewoon afwachten. Je hebt je best gedaan vind ik.

13. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Zo te lezen heb jij hun goed genoeg duidelijk gemaakt dat je nog een factuur van hun verwacht. Die zou ik afwachten.
    Wij hebben in ons huis een schilder de plafonds laten spuiten. Ze hebben toen ook een paar wanden gestuct en in alle kamers behangen. Wij hebben ook meerdere keren om de factuur gevraagd. Die is nooit gekomen. Inmiddels zijn we 11 jaar verder. En die factuur zal nooit meer komen. Wij hebben het genoeg aangegeven, dus hebben we het zo gelaten.

14. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.867
    113
    Vrouw
    Mee eens!

15. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Je hebt genoeg gedaan, ik zou het ook afwachten en het geld apart houden.

Wij zitten ook nog te wachten op 2 facturen, wat zeker al een half jaar geleden is. Verwacht ook niet meer dat ze komen. Bij beide bedrijven chaos en drukte.

16. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik zou een mail sturen en daarin beschrijven welke werkzaamheden zijn verricht en waar je dus een factuur voor verwacht, aangeven wat er is aanbetaald en wat er onjuist is gefactureerd.
    Zou me er prettiger bij voelen als het sneller is afgehandeld ipv dat je er nog lang op moet wachten.

Heb zelf ook weleens na een half jaar nog een factuur ontvangen, dus voor degene die denken dat ze geen factuur meer zullen ontvangen, reken er maar niet op :p

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Dit. Ik zou t nog 1 keer per email proberen en daarin heel gedetailleerd wat er nu gefactureerd moet worden en welke facturen gecrediteerd moeten worden (belangrijk dat jij die ook krijgt!).
    Wat jullie tot nu toe betalen en dat je de restbetaling overmaakt op t moment dat je (eindelijk) de juiste factuur hebt ontvangen.

18. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er nog 1x achteraan..

Deel Deze Pagina