Onverklaarbaarverbuik mb's iphone 4s

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Heb nu sinds een ruime maand mijn iphone 4 s
    Ben verder erg tevreden over het toestel alleen 1 ding
    Ik heb een kpn Abbo met 250 mb,klinkt weinig maar heb met mijn android aan 80 altijd genoeg.
    Op mijn werk en thuis heb ik wifi.
    Mobiel internet heb ik altijd uitstaan en zetik aan als ik het nodig heb.

Savonds voor ik ga slapen sluit ik apps af door 2x op de home knop te drukken en ze dan weg te swijpen.
    Ook heb ik geen email erop en geen icloud. Heb automatisch updaten uitstaan net zoals locatievoorzieningen uit en verversen op de achtergrond.
    Als ik sochtends wakker word en mijn telefoon voor de eerste keer ga gebruiken zie ik bij mijn mb meter APp van kpn dat ie op dat moment mbs verbruikt,of verbruikt heeft. Maar tijdstip daarvan is het moment van ingebruik name.
    De ene keer is het 12 mb en de andere keer 3 en soms maar enkele kb's.
    Heel verschil dus.

Het zijn dus wel mbs via wifi maar toch,daarom durf ik 3 g ook niet aan te zetten want tikt zo best aardig aan.

Wat zou dit kunnen zijn, en hebben de mensen hier met een iphone dit ook wel eens.
    De apps die ik geïnstalleerd heb zijn: whats app,facebook,nu.nl,Appie,marktplaats,mb meter kpn en mijn kpn.

Hopelijk kan iemand mijn helpen

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Facebook schijnt de boosdoener te zijn maar hoe en wat weet ik niet

3. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Kijk even bij mijn topic over de facebook app ;)

4. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Weet niet hoe ik dat terug moet kijken maar bedoel je video's die automatisch afspelen?

Dat heb ik namelijk al ingesteld dat enkel via wifi gaat. Maar heb verversen ook uitstaan dus als er dingen op mijn tijdlijn geplaatst worden dan kan dat het toch niet zijn ,of word dat geactiveerd ofzo op het moment dat ik mijn telefoon weer voor het eerst ga gebruiken?

5. minon

minon Niet meer actief

Als die video's op facebook alleen afspelen op wifi en jij zit thuis (dus smorgens) op wifi is het logisch dat die mb meter aangeeft dat je mb's gebruikt. Probeer het eens een nacht/ochtend op 3. kijken wat er dan gebeurt.

6. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Ja maar ik heb facebook dan nog niet geopend. Ik pak mijn telefoon druk home knop in toets mijn scherm code in en ga gelijk naar mb meter app en dan op precies dat tijdstip staan die mbs die verbruikt zijn. En ook zo verschillend,ene keer 11 mb andere keer nog geen mb en dan weer 3

7. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Heb je voor iPhone niet van die apps die je mb-verbruik bij kunnen houden? Van Hi/KPN is er MBstatus voor Android, misschien heb je ook wel een Apple equivalent. Zoek dat eens op en installeer het, dan weet je welke app verantwoordelijk is.

8. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Heb je je hotspot uitgezet ?
    Dan kunnen andere via jou 3/4G het internet op
    En kijk ook ff naar je blue tooth
    Staat bij instellingen

9. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Hotspot en Bluetooth staan beide uit.
    Maar kan het zijn als er snachts berichten op tijdlijn gezet worden dat dit bij in gebruik name sochtends geactiveerd word ook al heb ik facebook nog niet aangeraakt? Maar dan zou het overdag ook ineens omhoog moeten gaan.

10. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Je zou kunnen kijken of je verbruik veranderd als je de app van je tel haalt voor 2 à 3 dagen
    Als dat niet zo is dan weet je zeker dat het niet aan fb ligt

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Je zou ook kunnen kijken of je automatische updates van de apps aan staan.

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Zodra jij de app opent om je gebruik je bekijken, gebruikt je telefoons MB's. Dus het is logisch dat je dat dan ziet in je verbruik, je gebruikt dus gewoon op dat moment mb's.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Van alle apps push berichten uitzetten.

14. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik heb ook ineens een enorm verbruik aan mb´s. Mn rekening was deze maand 80 euro hoger dan normaal, terwijl ik echt niks geks doe. Heb nu inderdaad die instelling bij Facebook veranderd, ben benieuwd of het helpt... Wel vreemd is dat ik op bepaalde momenten online zou zijn volgens mijn specificatie, terwijl ik dat toen echt niet was (bijvoorbeeld maandagnacht om 4 uur)...

Deel Deze Pagina