Bedrogen door mijn lichaam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Paarse80, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Mosa, wat balen van die buikpijn meid. Het zal hopelijk het ''staartje" zijn van de miskraam, hou moed. Kan me heel goed voorstellen dat een dagje zonder hubby met kleine dan lang duurt. Sterkte. Hopelijk is hij snel klaar met werken en neemt hij de zorg van je over.

@Machtelt, fijn dat dat baksteen gevoel wat minder is maar naar dat die verhoging niet verdwijnt.
    Op HCG zouden ze kunnen prikken om te zien of dat zwangerschapshormoon na je curretage al helemaal je lijf uit is, of in ieder geval afneemt. Hebben ze dat nog nooit geprikt dan? Ook niet toen ze erachter kwamen dat het niet goed zat?

Wat balen van die nachten, zooo vermoeiend. Hier gelukkig dat stadium voorbij, die van mij zijn ietsje ouder (bijna 2 en bijna 4 jr) hoewel de jongste nog zijn laatste 4 kiezen mist. Hopelijk komen die zonder al teveel nachtelijke tafarelen. Maar goed... ook die fases gaan voorbij moet je maar denken.
    Sterkte!

@All, hier ook moe. Ik heb vanmiddag en zo ook gistermiddag weer 2 uur geslapen. Ben echt kapot. Morgen weer werken na een paar daagjes vrij, getver, heb er echt geen zin in. Nog 3 en een halve dag werken, dan lekker vrijjjjj......

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Machtelt, fijn dat je je vandaag iets beter voelde! Maar die verhoging blijft toch vreemd, die moet toch ergens vandaan komen?
    Knuffel voor je onrust!

Mik, jij ook al meer krampen en bloedverlies. Volgens mij vk is dat heel normaal, en er zal toch nog aardig wat bloed zitten (en bij jou dan nog wat moederkoek) wat er toch uit moet. Maar leuk is anders ;)

Vandaag in de supermarkt voelde ik gewoon dat ik doorlekte, terwijl ik nog geen uur geleden mijn grote grote maandverband had verschoond :) Dat was echt heel vies!

Mijn ouders zijn vanmiddag nog langsgeweest om even voor mijn meisje te zorgen, en gelukkig heeft ze een dut van ruim 2 uur gedaan zodat ik ook even lekker kon liggen :)

Julia, alvast succes met werken morgen! Hopelijk gaat het een beetje!

Hopelijk slapen jullie allemaal goed, dat is gelukkig iets waar ik weinig problemen mee heb.
    Bij mij is het bloedverlies gelukkig weer wat afgelopen, want het was nog best veel.
    En morgen lekker helemaal niets doen :) Volgens mij wordt het ook regenachtig weer, dus lekker veel op de bank hangen :D

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Vandaag voel ik me weer beter. Heb geen verhoging en geen baksteengevoel. Dit mag zo blijven. Voel me geestelijk ook meteen beter.

@Mosa, sta je dan in de supermarkt. Vervelend zeg! Hopelijk wordt het snel minder.
    @Mik, hopelijk wordt het bij jou ook minder met als resultaat dat alles weg is. Jij voelt je dus ook onrustig, tja dat herken ik. Ook slecht slapen, bah.
    Ik ben onder narcose geweest, misschien dat dat bij mij ook nog invloed heeft.
    @Julia, moe moe moe. Tja en met die kids kun je ws ook niet even gaan liggen. Die tanden dat is een fase, maar het duurt nu al een paar weken. Ach gaat wel weer over.
    Ze hebben bij mij trouwnes helemaal niet HCG greprikt. Wel hebben ze bloed afgenomen voor de curretage, maar volgens mij niet om het HCG te bepalen.

Meiden hopelijk voelen we ons allemaal snel beter en rustiger, waardoor we beter slapen!

4. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    Machtelt, fijn dat je je beter voelt! Mag ook, is al zwaar genoeg allemaal. Ja dat merk je geestelijk ook gelijk als je je lichamelijk beter voelt.

Mosa, jeetje zo erg heb ik het nog niet. Ik moet morgen wel meer maandverband gaan kopen hoor. Vandaag weer hetzelfde als gister.
    Hoop dat het volgend weekend wel beter is, ben nu niet echt tot veel in staat.
    ROmmel beetje in huis.

Liefs

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Machtelt, wat fijn dat er vandaag eindelijk verbetering in lijkt te zitten :) Hopelijk blijft het nu zo!

Mik, ik kom ook echt tot weinig hoor ;) Nog steeds best veel buikpijn en ook nog aardig wat bloedverlies (meer in ieder geval dan ik zou verwachten). Maar hopelijk gaat het iedere dag een beetje beter.

Ik wilde eigenlijk dinsdag weer gaan werken, maar ik denk dat ik dat nog eventjes uitstel. Zoals ik me vandaag voelde gaat het in ieder geval niet, maar ik kijk het morgen nog even aan. Ik moet ook 4 uur op een dag reizen met het openbaar vervoer als ik moet werken, dus dan moet ik me wel echt beter voelen wil ik gaan werken.

Julia, hoe is het nu met jou?

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Heel even snel een update voor ik naar mijn werk race, via zk om bloed te prikken. Hier alles hetzelfde. Haha. Nu ik dit zo overlees is het wel een hele korte update, maar tis gewoon afwachten. Moet vandaag heel de dag werken, getver. Ik ben toe aan vakantie. Maar gelukkig gisteren met vriendinnetje naar een concert in Utrecht geweest, was zo super, geeft de mens energie, ookal ben ik nog zo moe.
    Ik reageer later vanavond op jullie berichtjes.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Even een update. Gisteravond voelde ik me goed. Toen ik me ging tempen kwam er 38.0 uit. Ik schrok er erg van. Een half uur later was het gezakt naar 37.6. Bah, bah, bah. Wat moet ik hier weer van denken. Ik zou toch denken dat als het niet goed is, dat de temp toch zou oplopen? Bah, word er weer onzeker van. Als het vanavond weer zo is ga ik maar weer de VK bellen. Ik voel me echt een beetje een zeikerd.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dag Machtelt, je bent geen zeikerd. 38 graden is koorts, en bij koorts na een curettage moet je altijd bellen. Als het goed is, maken ze dan even een echo, kijken ze je bloedbezinking na, en prikken ze evt je hcg. Je hebt nu al dagen af en aan verhoging, dus er moet echt even een arts naar kijken. Mocht het een ontsteking in de baarmoeder zijn, dan wil je die echt niet verwaarlozen. Ik spreek uit ervaring.

Suus

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Machtelt, o jee, toch weer verhoging en zelfs 38.0 :( Balen zeg! En een zeikerd ben je absoluut niet, het is toch vreemd dat je een week na de curettage nog steeds verhoging hebt? Misschien toch wat eerder bellen dan vanavond?

Julia, spannende dagen voor jou! Hopelijk geeft je werk afleiding zodat de dag snel gaat. Hoe laat heb je morgen de echo?

Ik voel me nog steeds niet echt lekker, alhoewel het telkens 's ochtends het ergste is. Maar ik ga er maar vanuit dat het er bij hoort. Ik heb me in ieder geval voor deze week nog ziekgemeld op mijn werk, even een beetje bijkomen van alles.

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hé Mosa, misschien heb je ook gewoon nog last van de zwangerschaps hormonen? Dat duurt vaak nog wel even voor je die kwijt bent. En ik ben ook altijd ontzettend moe na een miskraam. Ook door de emoties en de spanning, denk ik. Hoop dat je snel weer wat fitter bent!

Suus

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Zou kunnen natuurlijk, maar dat idee heb ik zelf niet echt. Moe ben ik wel, maar ik heb vooral nog veel buikpijn, rugpijn en bloedverlies. Dus psychisch gaat het eigenlijk heel goed met me, maar lichamelijk nog niet. Maar met een paar dagen zal dat wel een stuk minder zijn. Tot die tijd maar even rustig aan doen.

Na mijn bevalling duurde het ook best lang voordat ik me lichamelijk weer helemaal goed voelde. En dat staat natuurlijk niet in vergelijking met nu, maar ik merk wel dat ik me een beetje hetzelfde voelde als toen, alleen dan alles minder hevig.

Weet jij nu al wanneer je operatie is? Zie je er tegen op?

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat bloedverlies is wel vervelend, ja. Ik ken het. Als het goed is, moet het wel echt minder gaan worden.

Mijn operatie is van de week, en ik zie er als een berg tegen op.
    Maar ja, dit overleef ik ook wel weer. Zal blij zijn als het voorbij is.

Suus

13. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    Hey.

@Mosa, voel inderdaad hetzelfde. Buikpijn, krampen, rugpijn, veel bloedverlies. Snap niet waar het allemaal vandaan komt.

Emotioneel gaat het ook up and down. Zodra het lichamelijk beter gaat zal het emotioneel ook wel beter gaan.

@Machtelt, wat super K dat je weer koorts hebt. Hoop wel dat je hebt gebeld, je bent geen zeikerd!

@Suus, wanneer is je operatie?
    Sterkte.

Liefs

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Suus, ik merk ook wel dat het bloedverlies minder wordt, maar het is al met al meer dan ik verwacht had.
    En logisch dat je blij zult zijn als je operatie achter de rug is! Weten ze na afloop gelijk of alle verklevingen weg zijn, of blijkt dat pas later?

Mik, toch wel 'fijn' om te lezen dat jij je hetzelfde voelt als ik. Maar hopelijk wordt het snel minder, en je zult je dan idd emotioneel ook beter voelen :)

Machtelt, en, gebeld?

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Vervelend dat je zoveel bloed verliest. Hoop dat het snel veel minder wordt en ophoudt, dan kun je verder.

Tijdens de operatie zien ze als het goed is meteen hoe erg het is. Ze maken ook een contrastecho, zodat te zien is of de eileiders goed doorgankelijk zijn. Echt heel spannend, dus. Hopelijk kunnen ze het meteen verhelpen en ben ik er vanaf!

Suus

16. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    Nou dat is wel spannend Suus. Is het een dagopname?

@Mosa, ja dat heb ik ook. Onze 'klachten' e.d. komen wel overeen ja dat vind ik ook wel prettig. Het verloopt precies hetzelfde.

Eet smakelijk allemaal

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Suus, superspannend dan! Ik ga in ieder geval hééééééééééééél hard voor je duimen dat het meevalt met de verklevingen en dat ze het idd meteen kunnen verhelpen!

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Machteld, wat ontzettend balen dat je toch weer verhoging/koorts hebt. Na je eerdere berichtje was ik positief gestemd. Eindelijk geen baksteen en geen verhoging meer. Ik zou ook echt bellen hoor. Ze zeggen het niet voor niks he, beter 1x teveel dan te weinig.

@Mosa, goed dat je je nog hebt ziekgemeld. Weten je collega's ervan af? Even bijkomen inderdaad. Fijn ook dat het emotioneel goed met je gaat.

@Mik, bij jou dus beetje hetzelfde verhaal als bij Mosa, ook veel bloedverlies. Ja, je zou je inderdaad afvragen waar het allemaal vandaan komt. Sorry, klinkt lullig maar bedoel ik niet, maar hebben jullie van die zwangerschapsmaandverbanden nodig? Als dat het geval is, geeft dat een beetje een indruk van over hoeveel bloed we het eigenlijk hebben. Ik had dat nooit verwacht trouwens, dacht dat wanneer het vruchtje eruit zou zijn, het bloeden direct een stuk zou minderen. Maar ja, gelukkig ben ik een leek op dit gebied. Nog wel in ieder geval.

@Suus, dus ook een HSG deze week tijdens die operatie? Wel goed hoor, dan ben je daarna ook vruchtbaarder. Maar je vertelde eerder al dat het probleem natuurlijk bij het zwanger blijven ligt, niet zozeer bij het zwanger raken. Hoe dan ook, frustrerend genoeg, om welke reden je ook naar de gyn. moet. Heel veel succes alvast!

@All... nou, vanmorgen bloed geprikt. Ik begin toch wel erg nieuwsgierig te worden naar mijn echo morgen. Zie er (nog?) niet tegenop, de nieuwsgierigheid die wint het vooralsnog. Mijn HCG is van 500 naar 639 opgelopen. Wat is er in hemelsnaam in mijn lijf aan de gang? Ik snap er geen drol van in ieder geval. We zullen morgen afwachten. Heb om 12u de echo. Moet om 15u werken, geen idee wanneer ik weer online kan komen morgen/overmorgen. Maar als jullie toevallig dit berichtje morgen rond 12u lezen, draai dan een paar duimen voor me!

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Vandaag voel ik me goed. Heb me vanmiddag getempt, 37,8. En vanavond 37,0. Ik heb niet gebeld, wilde even afwachten hoe het vanavond ging. Tja ik blijf twijfelen. Ik lees dat jullie allemaal vinden dat ik moet bellen en me geen zeikerd vinden. Bedankt! Ik word hier gewoon erg onzeker door. Ik ben nu toch weer positief gestemd.
    Vanmiddag belde mijn leidinggevende. Aanstaande vrijdag ga ik voor het eerst weer een aantal uren werken. Ben benieuwd hoe het gaat. Ik werk als groepsleider in de jeugdpsychiatrie en de jongeren hebben echt gevoelssprietjes. Ik denk nu wel dat ik emotioneel sterk genoeg ben. Tenzij ik dus toch koorts krijg of niet lekker ben. Ben er wel blij mee om weer het wat "normale" dingen te gaan doen. Hoe gaat dat bij jullie?

@Mik en Mosa, idd bijzonder dat het bij jullie zo hetzelfde gaat. Hoop dat het snel minder wordt alle klachten.

@Suus, ik hoop dat het allemaal meevalt voor je en dat de eierstokken geen verklevingen hebben. Logisch dat je er tegenop ziet. Gaat je vriend/man met je mee?

@Julia, wat apart zeg! Ben benieuwd naar de echo en zal om 12.00 gaan duimen draaien.

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Julia, mijn naaste collega's heb ik idd verteld wat er aan de hand is, ik had ze nog niet verteld dat ik zwanger was, dus ze schrokken er wel van.

Op zich zouden kraamverbanden niet verkeerd zijn, maar ik heb gewoon grote maandverbanden en die gaan ook prima. Ik moet ze wel heel regelmatig verschonen, maar op zich vind ik dit wel genoeg. Die kraamverbanden vind ik heel onhandig zitten.

Maar ik weet niet of iedereen zo veel bloed verliest hoor, misschien dat dat ook nog wisselt?

Dus je HCG is van 500 naar 639 gegaan...lastig zeg! Ik weet het niet, probeer alleen mee te denken, maar is het niet zo dat als het niet goed is maar je lichaam heeft het niet door (als in stoot het vruchtje niet af) dat het HCG dan alsnog toeneemt? Dat dacht ik tenminste.
    Positief gedacht zou het natuurlijk een heel goed teken zijn dat het toegenomen is, alhoewel het volgens mij officiëel veel meer toegenomen zou moeten zijn.
    Zeiden ze er verder niets over?

Maar ik hoop natuurlijk heel erg dat alles toch goed blijkt te zijn morgen!! Ik zal morgen om 12 uur zeker aan je denken en heel hard voor je duimen! Ik hoop dat je snel even tijd vindt om hier wat te komen melden :) En natuurlijk dan supernieuws :D

Machtelt, fijn dat je temp vanavond beter was! Misschien kun je bijv. met jezelf afspreken dat je morgenochtend nog een keer tempt en dat als hij boven de ... is dat je dan belt, en dat je anders nog even afwacht? Dat twijfelen lijkt me ook zo vervelend, maar als je maar goed onthoudt dat niemand in het ziekenhuis je een zeur zal vinden. Dit soort dingen is zó belangrijk om in de gaten te houden!

Spannend dat je vrijdag weer gaat werken. Als je je goed voelt, is het misschien ook wel weer fijn om iets 'normaals' te doen.
    Leuk werk heb je trouwens (ik ben psycholoog, werk ook in de psychiatrie maar dan als onderzoeker :))

Deel Deze Pagina