Bedrogen door mijn lichaam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Paarse80, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Machtelt, spannend dat je vrijdag weer gaat werken, hopelijk gaat het goed zonder dat de jongeren 'er door heen prikken'. Wel grappig trouwens dat je dat zegt. Ik werk ook als groepleider op een groep met jongeren met een licht verstandelijke handicap waar vorige week een jongen zijn hand op mijn voorhoofd legde en vroeg of ik ziek was, en of ik misschien een baby in mijn buik had....

@Mosa, ga maar niet uit van fantastisch nieuws morgen hoor, maar wel lief dat je meehoopt. Ik probeer nog steeds nuchter te zijn, weet heel goed dat de kans inimini is, so I don't get my hopes up. We'll see..... Dat langzaam stijgende HCG kan een teken zijn van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus ik duim vooral dat dat niet het geval is.

Duik zo mijn bedje in.

Fijne avond nog allemaal en tot later weer!

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Leuk werk hebben jullie trouwens! Ik zie mijzelf ook nog wel eens richting psychiatrie switchen!

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Julia, apart van die jongen op je werk!

Oke, dus het zou ook kunnen wijzen op een BBZ, dat is natuurlijk helemaal niet te hopen!
    Maar 'gelukkig' weet je morgen meer en dan weet je in ieder geval ook waar je aan toe bent.
    Spannend hoor, zal wel nagels bijten worden morgenochtend.
    Nogmaals heel veel succes!!

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Dank je, dank je!
    Hoe voel jij je vandaag? Gaat jullie ukkie ook een dag of meer naar een kdv of dergelijke, of heb je 24/7 de zorg voor haar nu je thuis bent? Hopelijk heb je wat tijd om uit te rusten en even voor jezelf te zorgen :)

5. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Julia, ik voel me op zich redelijk. Ik heb nu wel gemerkt dat ik 's ochtends het meeste buikpijn/bloedverlies heb en dat het later op de dag allemaal heel erg meevalt. Dus op het moment voel ik me minder, maar dat komt straks wel weer goed.

Ik werk momenteel 2 dagen in de week (en nog wat uurtjes thuis), en mijn vriend is één van die 2 dagen thuis, en de andere dag komt mijn moeder oppassen, dus mijn meisje gaat niet naar een KDV.
    Maar mijn vriend is nu wat meer thuis (had nog heel veel overuren), dus dat scheelt wel. En hij werkt regelmatig in het weekend, dus hij is doordeweeks sowieso wat vaker thuis.
    Vandaag is hij ook vrij, dus dat is wel lekker en ook gezellig :)

Ik denk aan je om 12.00 uur!

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    O jee, Julia, dit hoop ik niet!

Maar Angelica, wat heb jij al veel meegemaakt zeg :(

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Mosa, wat grappig dat je psycholoog bent. Daar werk ik veel mee samen. Apart dat je 's ochtends het meeste bloedverlies hebt. Je zou troch zeggen naar mate je meer doet dat je dan meer bloedverlies hebt. Nou ja, ik heb er ook geen ervaring mee.

@Julia, hou je het nog van de spanning. Sterkte straks. Duim, duim, duim...
    Tja de overstap naar psychiatrie is makkelijk te doen hoor. Spreek uit ervaring:D. Als je vragen hebt, hoor ik het wel.

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Machtelt.... echt? joepie. Haha... het is een droom, maar heb lang in het buitenland gewoond en niet veel in mijn/ons werkveld gedaan, vandaar bij terugkomst in NL een beetje onderaan de ladder beginnen. Heb SPH diploma, nu een MBO job. Jij?

@Angelica, jeetje, dit is een beetje mijn angst, maar ik heb totaal geen buikpijn/krampen/bloedverlies. Ja, 2 keer heeeeel lichte buikpijn gehad, maar dat was echt bijna niet aanwezig. Ze konden bij de echo met 7.1 week niets vinden. Zelfs geen vruchtzakje. Met hoeveel weken kwamen ze er bij jou achter? En hoe is die BBZ verwijderd? En met hoeveel op wat voor termijn ging jouw HCG omhoog? Hier dus in ruim 3, of alweer 4 weken van 250-504-639. Tussen die laatste 2 zaten 6 dagen. Tussen de eerste 2, 2 weken.
    Bedankt voor het schrijven! Hopelijk lees je dit berchtje nog voordat ik naar het zk ga. En wat Mosa al zegt, daar sluit ik mij bij aan, wat heb jij al veel meegemaakt. Wordt tijd voor een succes story meid! Hou je taai!

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He Julia,

De eerste keer was ik 10 wk. Ik vertel je wel mijn verhaal een keer. Mijn hormoon was toen 13000

Laatste keer met 6wk was mijn hormoon 700
    Eis verdere onderzoeken, ik heb nu geen eileider meer doordat ik me liet ompraten

11. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Maar als er weer niks op de echo te zien is dadelijk, wat voor onderzoek kan dan uitwijzen op een eventuele BBZ?
    Er moet iets zijn dat mijn HCG verhoogd, ookal is het super langzaam..

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hallo lieve meiden,

Ik zal even in het kort (hoop ik ) samenvatten Sinds Juni 2007 zijn we bezig voor een wondertje.
    Na een jaar proberen mochten we naar het zkh voor een intake gesprek, na inwendig onderzoek raakte ik na 1.5 jaar zwanger.
    Bij 5.5 week begon ik krampen te krijgen. Heb het zkh gebeld en er werd mij verteld, dat het bij het zwanger zijn hoorde. Ik kon soms niet meer lopen van de pijn. Op mijn werk kreeg ik een hele heftige steek. Ik was gelijk in paniek en ik ging controlen op de wc of er geen bloed bij zat, helaas bleek dat wel zo te zijn. Ik ben toen met 7.5 wk naar de eerste hulp gegaan, daar zagen ze niets in mijn baarmoeder. De vraag of ik zeker wist of ik zwanger was, werd gesteld:(:(:( Ik moest maar naar mijn eigen arts gaan voor onderzoeken.
    In die 2wk hebben we verschillende keren het zkh gebeld, omdat ik zoveel pijn had, ik kreeg te horen dat een mk pijn doet.
    Ze gingen van een mk uit, dus ik moest 2wk later voor controle komen. Ik had nog steeds pijn en voelde me niet zo lekker. Ik had op dat moment een arts in opleiding en die wil natuurlijk alles controleren en die zei, " nou een bbz is uitgesloten, maar wil wel even je HCG nakijken". Ik werd gebeld of ik over 2dg terug wilde komen, omdat mijn HCG te hoog was. Na 2dg weer bloedprikken, dezelfde avond werd ik gebeld en de volgende dag ben ik met spoed geopereerd.

In mei 2009 kreeg ik een kijkoperatie en daar konden ze niets vinden. Na de operatie raakte ik gelijk zwanger, helaas maar voor korte duur. Ik had met 6wk een mk. Bij een prive kliniek en Leiderdorp (medisch centrum kinderwens) ben ik in augustus begonnen met IUI. Bij de eerste keer gelijk zwanger en met 5.5 mk. In November raakte ik weer zwanger en dat was ook een bbz. Ik krijg met 5.5 al een echo in het zkh. Ze zagen een zwangerschapsring en in mijn baarmoeder, dus die krampen die ik had, kwamen van mijn darmen. Na een week begon ik te vloeien, maar mijn echo was heel goed zeiden ze. Ik ben toen 's avonds niet goed geworden en naar de eerste hulp gegaan. Die vertrouwde het niet en ik werd opgenomen. Het zkh wilde mij weer naar huis sturen ze hoopte dat de BBZ vanzelf zou oplossen, omdat ze niets zagen en mijn hormoon was naar beneden gegaan. We hebben om de hoofd van de afdeling geeist en die kwam. Gelukkig was hij het met mij eens en ik kreeg een echo, daar zagen ze een melanoom in mijn eileider zitten. Ik moest nog steeds wachten, totdat mijn bloeddruk ging dalen en ik koorts ging krijgen ben ik geopereerd, helaas was mijn linker eileider niet meer te redden.

In maart kreeg ik groen licht voor mijn 3de IUI en ik raakte zwanger. Van mijn linkereierstok kwam mijn eitje. Met 10 wk klopte het hartje niet meer.

Dankzij Suus, heb ik heel veel informatie gekregen en zij heeft mij verteld, dat het Radboud een prius onderzoek doet en die heb ik ook gehad en ik wacht nu op uitslag. Ik moet nog 1 maand wachten en dan ga ik weer verder met IUI.

Dit was mijn verhaal in het kort;)

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ja, je hcg gaat omhoog en dat kan een teken zijn. Hebben ze bij jou al op je buik zitten drukken? Eis anders een kijkoperatie. Bij mijn eerste had ik geen pijn, maar dat kwam omdat hij in een dikke gedeelte van mijn eileider zat

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje Angelica, dit is niet mis meid. Weet even niet wat ik moet zeggen... ik neem jouw verhaal in mijn achterhoofd mee als ik dadelijk om 12u die echo heb. Mijn grootste angst is eigenlijk dat ze weer niks zullen zien. En mijn grootste vraag is dan "en nu?". Ga nu eens even opzoeken wat dat prius onderzoek inhoud, dan snap ik je verhaal beter. Ik loop in het CWZ, niet het Radboud trouwens (woon in Nijmegen), niet dat dat uitmaakt, maar als ik zoiets bekends in een berichtje zie staan, moet ik daar even op reageren.
    Voor de zekerheid net even gecheckt of het telefoonnummer van mijn leidinggevende in mijn gsm staat. Begin nu toch wel de zenuwen te krijgen, misschien is er wel helemaal niks aan de hand, maar wil toch wel echt graag uitleg adv onderzoek wat die langzaam stijgende hcg nu veroorzaakt en dan HOPELIJK donderdag op vakantie. Maar online inchecken durf ik nog niet.... heb toch een beetje een slecht voorgevoel...

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nee ze hebben niet op mijn buik gedrukt, en kunnen ze met een inwendige echo het dikke gedeelte van je eileider niet zien dan?

Na die slechte uitslag van vorige week was ik zo emotioneel (had me ingesteld op een mooi knipperlichtje, niet op een zwart donker echo scherm) dat ik vergeten ben alles te vragen.. die vragen die komen nu....

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Heb je nog meer tips die ik zou kunnen/moeten vragen als er wederom niks te zien is op die echo?

17. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Julia,

Je moet een inwendige echo eisen.
    eisen dat ze lichamelijk onderzoek doen IVM angst BBZ.
    Ik heb van dit geleerd dat je gewoon eisen moet gaan stellen.
    Schrijf nu alle vragen op, ik vergat namelijk ook alles.
    Vertel mijn verhaal aan je arts, ik ben nu door het lange wachten mijn eileider kwijt.

Je kan ook heel aso zijn en een beetje liegen. Zeg dat je krampen heb alsof je naar de wc moet en dat dat naar je benen trekt. dat je duizelig bent alsof je het gevoel hebt dat je moet flauwvallen , dit hoort namelijk bij een bbz. Je gaat volgende week op vakantie en ze vragen je niets voor niets terug om je HCG na te kijken

Bij de eerste bbz konden ze niets zien tijdens de echo, mijn vermoedens zijn dat ze het niet serieus namen, dus ook hun best niet hebben gedaan.

Ga je alleen? Neem iemand mee

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Angelica, die inwendige echo heb ik over een uur, dus dat zit goed. Ivm mijn/onze vakantie had ik juist besloten om alleen te gaan, dan kan mijn man hier eventueel e.e.a. doen betreffende die vakantie of die nou wel of niet doorgaat. En hoe gek het ook klinkt, bij slecht/emotioneel nieuws ben ik toch liever eerst even alleen.
    Dank je wel voor je tips, ik neem je verhaal zeker mee mijn angst zit inderdaad daar dat als er niks te zien is, ik eventueel op vakantie 'mag' overmorgen, maar stel het gaat tijdens die vakantie mis. Dan zit ik in oost europa, believe me, daar wil je echt niet naar het ziekenhuis.....

Nogmaals bedankt voor je ervaringen. Hopelijk lees ik binnenkort positief nieuws van jouw kant. Jij ook veel sterkte!

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    succes en hou ons op de hoogte

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Julia, op dit moment heb je de echo, dus ik denk aan je!

Machtelt, ik denk dat ik 's ochtends het meest bloedverlies hebt omdat je dan op gang komt. 's Nachts lig je natuurlijk stil, en als je in beweging komt, dan komt het er volgens mij allemaal uit. Zo lijkt het in ieder geval in te gaan bij mij. Nu valt het gelukkig weer mee.

Hoe is het nu met jou?

Angelica, jeetje, ik ben gewoon helemaal stil van jouw verhaal :( Wat een ellende zeg, echt vreselijk!
    Wat is een prius-onderzoek precies, als ik vragen mag?
    Maar wat heb jij veel meegemaakt zeg, ik ga duimen voor een goede uitslag in ieder geval! Veel sterkte in ieder geval!

Deel Deze Pagina