@Julia, nee hoor ik heb SPW-4 gedaan. Heb daarna nog 2 jaar SPH gedaan, maar halverwege 3 jaar afgehaakt. Heb me opgewerkt tot HBO-functie. Ik werk inmiddels al 12 jaar als groepsleider. Ik heb gemerkt dat het gewoon een soort kunstje is wat je doet. Wat voor groep je ook voor je hebt! Joh, gewoon overstappen als je zin hebt... @Mik, hopelijk zakt je verhoging. Had je dat al eerder? Hier nog steeds overdag verhoging. Maar als ik 's ochtends opsta en wanneer ik naar bed ga is het goed. Heb er ook geen last van. @Mosa, hoe is het met jou?
@ Machtelt, vreemd he. Ik heb het nu 2 dagen in de middag. s Morgens voel ik me prima, middags niet en s avonds wel weer goed. Pittige baan hoor. Ik geef leiding (manager) aan 2 afdelingen, dus ik wil ook zeker zijn wanneer ik weer ga werken. Kan moeilijk in janken uit barsten.
Hoi dames, Julia, fijn dat het tot nu toe allemaal meevalt! Zou idd heel fijn zijn als het bij 1 injectie hoeft te blijven! Maandag wordt je HCG-gehalte weer gecheckt toch? En super dat jullie het geld van de vliegtickets terugkrijgen! Heel fijn! Eigenlijk ook niet meer dan normaal in zo'n situatie vind ik, maar je weet maar nooit Machtelt, fijn dat het goed met je gaat! Succes en sterkte morgen met werken, hopelijk maken de jongeren het je niet al te moeilijk! Mik, fijn dat het bloeden minder wordt! Lijkt me idd een goed teken! Veel plezier morgen met het oppassen Suus, hoe is het met jou? De hele dag niet in dit topic geweest, dus ik vraag me af of je vandaag de operatie hebt gehad? Hier blijft het bloedverlies een beetje hetzelfde, soms een aantal uur heel weinig en dan ineens weer een stuk meer. Als ik eerlijk ben, begin ik me er wel een beetje zorgen over te maken Het is namelijk wel meer dan ik had verwacht, en vooral omdat het nu al een week later is. Verder voel ik me, buiten moe, eigenlijk wel goed. Morgenochtend zou ik de vk bellen, dus ik ben benieuwd wat zij ervan zegt. Net even gegoogled, en toen las ik wel dat je na een kunstmatig opgewekte miskraam best lang last kan houden van bloedverlies. Dus ik hoop maar dat het erbij hoort! Maar eerst maar eens horen wat de vk vindt. Morgen ben ik jarig, en gaan we met z'n drietjes naar Artis Veda (mijn dochtertje) is nog nooit in een dierentuin geweest dus ik ben benieuwd wat ze ervan vindt. En zelf vind ik het ook altijd leuk, en sowieso gezellig natuurlijk.
Ha Mosa, wat naar van het bloedverlies! Ik hoop echt voor je dat het snel minder wordt. Het is wel genoeg zo, jemig. Ik ben gisteren geopereerd. Het viel niet mee. Meer verklevingen dan voorzien en 1 eileider zit zo verstopt dat het nooit meer goedkomt. Nu 6 weken een spiraal en 2 hormoonkuren. Over 2 maanden controlehystero. En dan maar hopen dat de verklevingen niet zijn teruggekomen. Een fijne verjaardag morgen. Ik was gister jarig. Suus
Jeetje zeg, hier schrik ik wel van Wat rot dat het met één eileider niet meer goed komt! Maar als het goed is, hebben ze de andere wel opengekregen? Ik ga heel hard duimen dat de verklevingen idd niet terugkomen! Een hele dikke knuffel voor alles, lijkt me een flinke teleurstelling zo of niet? Voel je je verder wel goed? En nog wel de operatie op je verjaardag, geen leuke manier om je verjaardag te vieren natuurlijk. Nog gefeliciteerd! Over mijn bloedverlies, op zich vind ik het niet zo erg, als het maar echt zeker is dat het normaal is en dat mijn baarmoeder idd helemaal schoon is. En daar twijfel ik soms over. Maar vorige week hebben twee ervaren vk's gekeken, dus ik ga ervan uit dat ze het goed gezien hebben. Ze hebben ook echt de tijd ervoor genomen, en zagen heel duidelijk dat alles weg was. Jij hebt geen ervaring met lang bloedverlies na cytotec?
Dank je en jij ook vast gefeliciteerd. Ik heb nog erg veel pijn dus dat valt me wel tegen, want ik vind niet snel iets pijnlijk. Hopelijk wordt dat nog beter. Ik heb wel ervaringen met lang bloedverlies en cytotec, maar dat was geen normale situatie. Ik bleek toen nog restweefsel te hebben, ben 2 x gecuretteerd en toen zat het er nog. Dat bleek een goedaardig placentagezwel te zijn en toen ben ik geopereerd. Een vrij bizar verhaal dus, wat voor jou vast niet opgaat. Maar laat volgende week nog even een echo maken als het je niet lekker zit. Dan weet je het maar zeker. Beter 1 x te veel dan te weinig. Suus
Vervelend dat je nog veel pijn hebt! Hopelijk slaap je wel een beetje goed! Poeh, dat is zeker een bizar verhaal! En ik wacht even af wat de vk er morgen van zegt, misschien stelt ze idd wel voor om voor de zekerheid nog een echo te maken.
@Suus, van harte gefelicteerd nog, wel een moeilijke dag om je verjaardag te 'vieren'. Hoewel een verjaardag op zo'n moment waarschijnlijk minder belangrijk is dan de operatie. Ben je de nacht een beetje goed doorgekomen? Wordt de pijn al minder? Hopelijk ben je vrij van je werk de aankomende tijd om bij te komen. Waarom nu een spiraal als ik vragen mag? @Mosa, gefelicteerd met je verjaardag! Leuk, dagje dierentuin, jullie gaan we naar degene het meest uit de buurt! Heeft de vk al gebeld? Gerustgesteld? Of toch nog een x-tje op controle? @Mik, met zo'n leidinggevende functie kan ik me voorstellen dat je er 200% klaar voor wilt zijn voordat je weer begint. Veel plezier vandaag met oppassen! @Machtelt, sterkte met werken vandaag, heb je er zin in of toch spannend? Ik heb in eerste instantie ook mbo gedaan, dat was toen nog gewoon een 3 jarige opleiding. Daarna ingestroomd in 2SPH, zodoende. Die overstap, die ga ik nog wel eens maken alhoewel ik nu ook best op mijn plaats zit. Iets te weinig uitdaging alleen, dus ik hoop stiekem dat ik mijzelf wat omhoog kan werken naar persoonlijk begeleider. Maar goed... moet er ook bijzeggen dat wij nog steeds een buitenland droom hebben en dat ik het niet uitsluit dat we nog 1 keer die stap gaan zetten. We wonen nu 2 jaar in NL, en het bevalt prima, maar zie mijzelf hier niet nog 10 jaar wonen. @Angelica, hoe gaat het met jou? De datum van de uitslag komt dichterbij. Jij op maandag, ik ook. Toch wel spannend hoor, hoewel er bij jou natuurlijk veel meer dingen onderzocht zijn en er meer op het spel staat. Ik hoop op goede resultaten voor je! En natuurlijk stiekem ook voor mijzelf, want getverdemme, ik heb echt geen behoefte aan een 2de MTX. Hier nog steeds bruin/rose verlies maar echt heel weinig. Zou graag een dikke vette ongi zien. Of bloedverlies, in dit geval, heet het dan eigenlijk menstruatie?!?! Verder voel ik me wel goed. Wel moe, en nu ik gisteren te laat naar bed ben gegaan voel ik dat extra goed. Vanmiddag dus maar even bijslapen. Ja, van die tickets, echt geweldig. Wij hadden het eigenlijk niet verwacht en dachten dat als ze iets terugbetalen het alleen mijn ticket zou zijn. Ook mijn broer zou met ons mee gaan op vakantie en dus ook zijn ticket wordt vergoed in vorm van credit. Erg klantvriendelijk, dat heb ik ze ook teruggemaild. Wizzair, dus niet eens 1 van de grotere maatschappijen, heeft nu 1 tevreden klant erbij. Ik was al tevreden omdat ze direct vliegen tussen Eindhoven en Sofia (waar mijn man vandaag komt en wij jaren gewoond hebben), dus het is voor ons sowieso ideaal vliegen op die manier, maar nu ben ik gewoon extra tevreden! Kan je dat zeggen zo? Klinkt een beetje raar namelijk
Ik vraag me ineens af, mag je een bbz, als je weer zwanger raakt en het zit goed, gewoon naar de vk, of ben je dan verplicht om de controle's in het zk te hebben, net zoals de bevalling? Iemand die dit weet?
Mosa, van harte gefeliciteerd! Het wordt best lekker weer hier in Amsterdam, dus veel plezier in Artis met de kleine! Julia, het gaat wel iets beter, maar ik heb nog steeds veel pijn en nu ook bloedverlies. Het spiraal en de hormonen zijn om te voorkomen dat de baarmoeder weer net zo hard aan elkaar gaan groeien. Als je die niet plaatst, dan zit de baarmoeder over een paar weken gewoon weer potdicht. Daarom zijn die verklevingen dus zo link, ze blijven terugkomen en als je er niets aan doet word je er permanent onvruchtbaar van. Maar zelfs operaties bieden geen garantie dat zwanger worden ooit nog lukt, omdat Asherman het baarmoederslijmvlies flink kan aantasten. Er komt dus geen slijmlaagje meer, waardoor innesteling permanent onmogelijk wordt. En vandaar dat ik nogal een tegenstander ben van curettages. Ik ken inmiddels al heel wat vrouwen die er Asherman van hebben gekregen, met alle gevolgen vandien. Ik zou denken dat je de volgende keer de eerste weken bij de gyn onder controle gaat, en als alles goed gaat gewoon naar de vk. Lijkt me voor jou ook wel zo'n veilig idee. Suus
ik had een heel stuk geschreven, alles weg! Ga zo naar de oppas en werken, ben er morgen weer. Sterkte allemaal!
Bedankt voor de felicitaties Ik heb vanochtend de vk gebeld, en alhoewel zij zei dat het best normaal kon zijn dat ik soms nog zoveel bloed verlies (vooral omdat ze op de echo vorige week nog veel bloed zag zitten), wilde ze vanmiddag nog wel even een echo maken voor mijn geruststelling. Dus dat is fijn, dan weet ik in ieder geval zeker of het er een week erna nog steeds schoon uitziet. Maar aangezien het wel een beetje krap zou worden met naar Artis gaan, gaan we nu maar zondag. Als ons meisje wakker wordt, gaan we even winkelen met z'n drieën en ergens lunchen. Ook wel gezellig, en de Artis loopt gelukkig niet weg Julia, waar hebben jullie hiervoor gewoond dan? In Sofia blijkbaar, ik lees het al Wel balen dat je nog steeds zo weinig bloedverlies hebt! Misschien hoeft het ook helemaal niet veel te zijn, maar voor je gevoel is meer bloed 'beter' hè? Maar wie weet is je HCG maandag al wel mooi afgenomen! Heel netjes van de vliegmaatschappij, en daar mag je best extra tevreden over zijn Suus, bah zeg, wat ontzettend klote zijn verklevingen dan hè, als je ze eenmaal hebt! Rot dat je nog steeds veel pijn hebt! Slik je wel paracetamols? Machtelt, nogmaals succes met werken! Mik, veel plezier vanmiddag met je nichtje!
Ha Mosa, goed dat er nog even een echo gemaakt wordt, al is het maar voor je eigen gevoel. Wel een beetje jammer dat het precies op je verjaardag moet. Maar ik hoop oprecht dat het er goed uitziet. Paracetamols helpen niet, ibuprofen ook niet. Tegen flinke baarmoederpijn is geen kruid gewassen, helaas. Suus
Vind ik ook hoor, dan weet ik het tenminste zeker, want langzamerhand begin ik twijfels te krijgen en als je eenmaal twijfels krijgt... De echo kon trouwens ook maandag, maar ik wilde het zelf liever vandaag. Balen dat pijnstillers niet helpen Dan is het helemaal te hopen dat het snel vanzelf wegtrekt!
Ik snap het hoor. Je wilt weten waar je aan toe bent, daarom ben ik ook akkoord gegaan met een operatie op mijn verjaardag. Hopelijk zit er niks meer, of hoogstens nog een heel klein dingetje. Dat komt er meestal vanzelf wel uit. Suus
Straks bij de vk geweest, en ze heeft heel goed gekeken maar het was écht schoon Toevallig heb ik vandaag ook veel minder bloed verloren, en ze zag ook amper meer bloed zitten, dus waarschijnlijk is het nu echt bijna gebeurd. Ik ben nu in ieder geval helemaal gerustgesteld Machtelt, hoe was je werkdag? Ging het goed met de jongeren? Mik, was het oppassen leuk? Julia, voel je je nog steeds hetzelfde?
@Machtelt, irritant he, na zo'n stuk schrijven, dat het soms dan ineens foetsie is. Hoe was je werkdag? @Suus, jij al wat minder pijn? Hoeveel dagen verwacht de arts dat die pijn eigenlijk aanhoudt? @Mosa, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad zeg. Is het nu wachten op je ongi, om te kijken hoe lang je cyclus is, of kan je dat pas na 2 ongi's inschatten. Ik bedoel het bloedverlies dat je nu hebt, reken je dat als menstruatie? Gaan jullie er meteen weer voor, voel je je ei? Of gebruik je ovutesten? Of zien jullie even aan, zonder teveel 'verplicht' gedoe in bed..... @Mik, hoe gaat het met jou? @Hier best goed, al ben ik nog wel echt moe. Bloed begint een beetje te komen en inderdaad geen tampons.. grrr...... Verder niet echt last van buikpijn ofzo, dus dat is lekker. Het is echt vooral de moeheid waar ik het meest "last" van heb, maar dat neem ik voor lief, want eigenlijk vind ik dat ik het vrij makkelijk heb doorstaan qua bijwerkingen etc. Dat kloppen we dus even af. Op naar goede bloeduitslagen maandag. Morgen dagje pretpark, vanavond dus maar proberen vroeg mijn bed in te duiken. Daar ben ik niet zo'n held in, dus ben benieuwd. 8) Ach, en hoe stom het ook klinkt, ik kan nu met een gerust gevoel in de achtbaan, IK kan toch niks meer kapot maken dan dat het al is... Ja, dit klinkt wel erg belabberd, maar ja, we moeten er maar het beste van maken, toch? Dus probeer ik te genieten en ga ik lekker in de achtbaan morgen. Zo!
Julia, ik had sowieso onregelmatige cyclussen (tussen de 30 en 45 dagen), dus ik zou niet weten hoe mijn cyclus nu gaat worden. Maar in principe reken ik dit als menstruatie. We gaan we wel gelijk weer voor. Omdat ik dus die onregelmatige cyclussen had, temperatuurde ik altijd (ik ben ook hier op het forum 'begonnen' bij de tempkaartjes). Ook om te weten wanneer mijn eisprong was (ik heb hem nog nooit gevoeld), en ook wanneer ik mijn menstruatie kon verwachten. Sinds een paar dagen neem ik mijn temp weer op, nu is hij nog hoog, dus het is wachten tot hij naar beneden gaat en mijn cyclus weer op gang komt. Hopelijk wordt het geen al te lange cyclus. Ik heb temperaturen altijd wel een fijne methode gevonden, en een kleine moeite om voor het opstaan even mijn temperatuur op te nemen. Fijn dat je tot nu toe weinig last hebt van bijwerkingen, en hopelijk heeft de injectie wel genoeg geholpen! Wel spannend maandag! Leuk dat jullie morgen naar een pretpark gaan, en idd lekker genieten van alles! En dus ook van de achtbaan Veel plezier! Ik heb nu echt amper bloedverlies meer, wel weer fijn na anderhalve week flink gevloeid te hebben. Ik denk dat er wel 6 pakken maandverband doorheen gegaan zijn
Leest wel makkelijk en snel terug zo.... Groeten uit Bulgarije! Relaxte vakantie, tripjes, familie, vrienden etc. Nu toch ook een dilemma, vandaag ongi, tevreden natuurlijk, best een enigszins normale cyclus gehad na de bbz, maar.... Nu beginnen met hormonen slikken, ik heb ze mee maar ben nu niet in Sofia om bij betrouwbare oude gyn. een uitgangsecho te laten maken.... Ik neig naar gewoon beginnen, aan de andere kant twijfel ik.... Hoe is het met jullie? Nou, duik mijn bed in, fijne avond!