Toevallig was ik nog online, vandaar de snelle reactie En hier kan je zeker hoop uit halen! Ik heb het al vaker geschreven, maar in best veel gevallen raken vrouwen weer snel zwanger en ik geloof echt dat het zo is dat als je lichaam eenmaal zwanger geweest is, hij vaak sneller weer hoe het weer moet. Ik weet dat dit niet bij iedereen geldt, maar toch vind ik wel dat je het opvallend vaak leest. En bij mezelf heb ik het ook gemerkt. De eerste keer zwanger in ronde 8, toen ik ronde 2 en nu ook in ronde 2.
Hoop dat je gelijk hebt Ik moet wel zeggen dat ik dit moeilijk te geloven vind! Eerst zien dan geloven zeg maar... Jij geeft hier wel weer een bewijs van dus das mooi! Hoe voel je je verder? En gaat het weer beter met Veda?
Boesje, ik voel me prima Ik heb wat gevoeligere borsten en regelmatig steekjes in mijn buik en liezen en dat zijn bij mij echte zwangerschapskwaaltjes heb ik inmiddels gemerkt. Met Veda gaat het helaas nog niet beter, vannacht slaapt ze maar weer bij ons. Alhoewel...slapen We gaan ook zo maar vast naar bed, want zo'n goede nacht zal het wel niet worden. Gelukkig drinkt ze wel redelijk, dat is nu het belangrijkste. Hopelijk is morgen de koorts eindelijk wat minder, want die is nu nog rond de 40 graden Slaap lekker voor straks!
joh wij meiden gaan jullie gewoon snel volgen en dan kunnen we andere topic verzinnen ik ga zo naar het zkh ik heb get gevoel dat het niet goed is en ik hoop zo dat ik ongelijk heb.
@Angelica, hopelijk word je gevoel niet bevestigd! Succes in het ziekenhuis!! @Boesje, ook ik heb meerdere malen successtories in mijn omgeving van zwangere meiden na een mk. En dan relatief snel zwanger! Ik ben er 1 van, en dat met wat medische hulp omdat ik zelf geen eisprong heb zonder medicatie. Ik had never de nooit niet verwacht dat ik zo snel weer zwanger zou raken. Kwam als een complete verrassing! Hopelijk geldt dit voor jou ook! @Mosa, hoe is het met Veda vandaag? Koorts al iets gezakt? Ik heb ook een vrolijk ventje thuis vandaag ipv kdv. 2 ontstoken ogen. Hij lijkt er weinig last van te hebben overigens, dus dat is fijn. @Machtelt, hoe gaat het met jou? Iemand vroeg het al eens, geen gegevens meer van Maartje he? Ben erg benieuwd hoe het maar haar gaat. Weet iemand nog met zekerheid wat haar precieze naam hier was? Alleen "Maartje"?
Hoi allemaal, Ik ben er weer.... Wat een gedoe na die crash zeg! Al mijn gegevens waren weg en een nieuw account aanmaken ging toen een tijd lang niet. Nu dus weer wel!! Goh, Mosa en Julia, wat een geweldig nieuws!! Ben super blij voor jullie. En Julia, ik snap dat het nu heel spannend voor je is tot je de echo hebt gehad en weet of het goed zit... wat duurt wachten dan lang. Hoe is het met de rest van de meiden hier? Heb net even snel wat doorgelezen, maar zit er nog niet helemaal in. Hier gelukkig ook weer wat positiever nieuws te melden. Gisteren ben ik aan de 6e en laatste kuur van 4 injecties methotrexaat per week begonnen. Aanvankelijk zouden het maar 4 kuren zijn, maar omdat de 1e niets deed en mijn HCG niet snel genoeg daalde werden het er meer (verwachting was 7). Het laatste stukje HCG duurde vrij lang, maar afgelopen donderdag stond mijn gyn. helemaal enthousiast op m'n voice-mail dat het nu <1 is, dus niet meer aantoonbaar en ik nog maar 1 zekerheidskuur nodig had. Ik ben nu echt af aan het tellen, want ik heb het helemaal gehad met die troep waar ik wisselend per kuur heel beroerd van ben. Het gaat nu nog goed, dus hoop dat dat zo blijft. Om alles van de laatste 3 maanden af te sluiten en bij te komen gaan we dinsdag voor een weekje met z'n 3-en naar Tenerife. Even niks en lekker relaxen! Daarna mijn werk weer langzaam oppakken en weer terug naar het 'normale leven'. Vanaf nu moet ik nog een half jaar onder controle blijven en mag ik niet zwanger raken... De gyn. stelde zelf wel voor dat ze met de oncoloog ging overleggen of die periode misschien wat korter mag zijn. Dat zou mooi zijn, maar wil dat alleen als het echt veilig is. Wat dat betreft kan ik niet wachten, want ik wil zo graag een broertje of zusje voor Feikje. Maar voorlopig ben ik vooral heel blij dat het nu zo goed gaat, want zo zag het er 2 maanden geleden echt niet naar uit. Groetjes Maartje
hcg is -0.8 dus heel goed. Morgen gesprek met de mk arts. Ik hoop dat ik dan ook een fertiliteitsarts heb, ik mag misschien deze maand voor IUI. ik ga gewoon slijmen morgen hahahah. Ik ga waarschijnlijk bloedverdunners krijgen, dat schijnt te helpen Maartje, ben zo blij dat het beter gaat. Ik hoop dat je sneller weer mag gaan beginnen
We willen er wel weer voor gaan, maar ik denk dat ik eerst een ongi afwacht dan weet ik ook ongeveer weer wanneer mijn cyclus is, ik voel mn eisprong namelijk niet!
@Maartje, fijn om weer wat van je te horen! Ik vroeg me al af waar je was. Gelukkig dat je niet 7 spuiten hoefde en dat het nu oké is. En op vakantie gaan heb je idd enorm verdiend. Hopelijk mag je toch eerder proberen om voor een tweede kindje te gaan! @Angelica, wat goed dat je HCG gezakt is. Betekend dat ook dat je BM helemaal schoon is? Succes met slijmen morgen. @Mosa, je hebt dus weer last van de gewone zwangerschapkwaaltjes. Niet misselijk? Beterschap met je meisje, heeft ze gewoon griep of iets anders? Vermoeiende nachten zo te lezen, sterkte ermee! @Julia, ik snap je uitleg! Hoe voel jij je? Al last van kwaaltjes? Wat zielig voor je ventje, gelukkig voelt hij zich wel goed, Hopelijk is het snel over. Heeft hij dat vaker? @Lex, wat leuk dat we gelijk op gaan. Ik hoop ook een positieve test. Bij mijn zoontje was ik in ronde 4 zwanger en afgelopen keer in de eerste ronde. Hoe lang duurde het bij jou? @Boesje, hoe gaat het verder met je? Zit je nu in de tweede ronde? Blijf hoop houden hoor! All, ik voel me prima. Heb sterk het gevoel dat mijn ongi niet gaat komen. Hopelijk ga ik gelijk krijgen. Weet iemand hoe vroeg je al kan testen?
Hoi dames, Julia, wat sneu dat je zoontje twee ontstoken ogen heeft Gaat het inmiddels al wat beter? Met Veda leek het vandaag beter te gaan, maar vanmiddag ging ze zo hard achteruit (heel suf en sloom en al een tijdje geel plasluier) dat we vanavond nog naar de huisartsenpost zijn geweest Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen, alles zag er goed uit, waarschijnlijk een verkoudheidsvirusje. Maar even afwachten dus, hopelijk voelt ze zich morgen weer wat beter. Maartje, fijn om weer wat van je te horen! Gefeliciteerd dat het einde nu echt in zicht is, HEEL fijn!! Ik ben heel erg blij voor je dat je kunt aftellen en dat het binnenkort achter de rug is Heerlijk, even een weekje naar Tenerife, heb je zeker verdiend! En hopelijk binnenkort goed bericht dat je je wat eerder weer bezig kunt houden met weer zwanger willen worden! Angelica, dat je HCG -0,8 is, betekent dat dat je een volledige miskraam hebt gehad of hoe moet ik dat zien? Hopelijk kun je idd deze maand weer verder! Marsonny, oke, dus eerst een ongesteldheid wachten...hopelijk krijg je een niet al te lange cyclus en kunnen jullie er snel weer voor gaan! Machtelt, ik ben gelukkig niet misselijk, maar ben ik toen met Veda ook nooit geweest. En gelukkig ook maar, ik ben echt fobisch voor alles wat met overgeven te maken heeft Spannend zeg, dat je het idee hebt dat je zwanger bent Zou super zijn! Ik weet niet vanaf wanneer je precies kunt testen, volgens mij verschilt dat ook per vrouw. Op hoeveel dagen na je eisprong zit je nu? Ik voelde me eigenlijk al een week voor ik testte zwanger, dus het was (en achteraf is dat natuurlijk makkelijk praten) meer een bevestiging van wat ik al sterk vermoedde. Als ik ongesteld ga worden, heb ik echt nooit gevoelige borsten, dus blijkbaar hoort dat voor mij echt bij een zwangerschap. En zo waren er meer dingen, dus ik hoop heel erg dat jij het ook goed aanvoelt!
@Machteld: Ik was vorige keer in de 1e ronde zwanger! Nu dus in 2e ronde na mk. Er zijn speciale vroege zwangerschapstesten die je al vanaf 4 dagen voor NOD kunt gebruiken. Hoop dat we allebei deze maand 2 roze streepjes krijgen
We zijn net terug van het zkh en ik heb goed en slecht nieuws gehad. Goede nieuws is dat ik vanavond weer mag beginnen met Gonal f en ik heb maandag mijn eerste folikelmeting. Slechte nieuws is dat als mijn folikel links zit wij misschien geen iui krijgen, omdat ik daar geen eileider meer heb. We reageerde hierop dat we wel 2x van links zwanger zijn geraakt met IUI. Toen zei ze jullie zijn de uitzondering op de regel. Mijn man reageerde hierop, dat een andere arts in hetzelfde zkh vertelde dat we gewoon 70% vruchtbaar zijn en de andere eileider de functie overneemt en dat dit heel tegenstrijdig klinkt. Ze was het er mee eens, dus ze gaat het bespreken. Ze gaat ook bespreken of ik bloedverdunners moet gaan prikken en progestoron moet gaan gebruiken, maar dat hoor ik ook op dinsdag.
@Angelica, ik heb ook gehoord dat andere eileider overneemt wanneer er iets met de ander is of wanneer deze volledig weg is. Hopen dat IUI toch een optie wordt. @Maartje, ik ken je verhaal niet maar wat ik er nu uit op kan maken is het allemaal vrij heftig. Eerst maar es lekker van je vakantie genieten dus. @ei, hij is gesprongen. (gelukkig ) Machtelt en Lex... wanneer was die van jullie? @Machtelt, wat een heerlijk gevoel lijkt me dat... te weten dat je zwanger bent. De vorige keer toen ik zwanger was had ik dit absoluut niet aan zien komen en geloofde ik de test niet. Ik hoop het voor je. Zou wel fantastisch zijn. Mijn test was op NOD licht positief. Ik denk dat het ook heel erg te maken heeft met de HCG waarde in je lichaam. Deze is volgens mij per vrouw verschillend en hierdoor ook verschil bij het prenodtesten. @Marsonny, hopen dat de eerste ongi niet te lang op zich laat wachten. @Julia, en...? Nog een test gedaan? Hoe voel je je? @Mosa, hoe is het met Veda? Schrikken hoor.. gelukkig zag alles er goed uit. Ik hoop dat ze zich vandaag weer beter voelt.
Angelica, hopelijk kan de IUI gewoon doorgaan! En dat de andere eileider het overneemt, heb ik ook gehoord. Boesje, wat fijn dat je eisprong nu toch geweest is! En op dag 19, op zich niet verkeerd hè? Ik ben erg benieuwd naar hoe het nu verder gaat Veda heeft sinds vanochtend alleen nog maar een beetje verhoging en dus geen koorts meer gelukkig. Wel zit ze ineens onder de vlekjes, dus waarschijnlijk heeft ze de 6e ziekte, is een kinderziekte. Niks ernstigs aan, dus fijn om te weten wat ze nu precies mankeerde. Hopelijk knapt ze nu snel op, want zondag vieren we het eerste deel van haar verjaardag.
@Mosa, fijn dat Veda aan het opknappen is. Toch wel herkenbaar hoor, zat zo ook eens met de oudste bij de HAP omdat ik het toch niet vertrouwde. Dat was ook maar 1 keer trouwens. Ontstoken ogen weer voorbij, ze hebben het allebei gehad (waarschijnlijk elkaar aangestoken). Hadden ze nog nooit eerder gehad. Niet erg vervelend verder hoor, gewoon goed schoonmaken ookal zijn ze daar niet dol op, met afgekoeld gekookt water en na een paar dagen is alles weer back to normal. Wel erg besmettelijk trouwens. Gaan jullie iets speciaals doen voor Veda's eerste verjaardag? @Maartje, wat leuk dat je er weer bent! Ik stond net op het punt een Modje te vragen of ze je nog konden traceren ergens! Gelukkig dat het goed afgelopen is en heerlijk dat jullie nu, welverdiend, op vakantie gaan. Beetje lekker weer nog in Tenerife? Ben er nog nooit geweest! Geniet! @Machtelt, laat het zo zijn! Jij kent je lijf het beste natuurlijk, hopelijk voel je het goed aan! Zou wel super zijn zeg. Zo snel weer. Dan dus ook nog net een juli beeb? Ik testte 3 dagen voor NOD positief met kv 2 voor 5 euro. @Boesje, nee, niet meer getest. Knap he? Ik ben moe, thats all. Af en toe een vlaagje misselijkheid, maar niet extreem. Nog 5 dagen, dan weten we meer. Heb jij een lf van 14 dagen? Of langer/korter? Wanneer is je NOD? @Angelica, hopelijk mogen jullie wel gewoon beginnen. Zou echt balen zijn. Ik heb mij nooit echt verdiept in wat een vrouwenlichaam doet wanneer er 1 eileider wordt weggehaald, maar dat de andere het overneemt klinkt logisch. En nu ik er zo over nadenk... wat zit een lichaam dan eigenlijk mooi in elkaar, dat dat dus mogelijk is he?! @Lex, hopelijk jij ook deze maand op rose! Volgens mij lopen jij en Boesje redelijk gelijk op? Net na Machtelt... of heb ik het mis. Anyway... het blijft gewoon spannend hier. Ik ga voor meer rose en meer eind juli/begin augustus PLAKbeebs. (en ook voor goede eerste echo's.... brrrr )
Ha allemaal, Ben ik weer, zie dat ik een hoop bij moet lezen. Mosa wat zie ik in je ticker?? Ook zwanger! Gefeliciteerd! Wat fijn dat het snel gaat dat je weer zwanger bent. Is die kleine ziek? Ahh ze wordt bijna 1 jaar. @Angelica, hoop echt voor je dat de IUI doorgaat. De rest moet ik nog bijlezen hoor haha.
Julia, fijn dat de ontstoken ogen weer verleden tijd zijn! Veda is de 16e jarig, op dinsdag en dan willen we naar zo'n indoorspeelgebeuren gaan met z'n drietjes. Voor de familie vieren we het zondag de 14e en voor vrienden de week erna. Dus niet echt iets speciaals maar ik kijk er wel naar uit Is jouw oudste nu de 12e jarig of heb ik het verkeerd onthouden? Voor jou is het echt aftellen naar de eerste echo hè?! Spannend hoor! En ik ga ook voor meer ROSE en meer PLAKBEEBS hier!!! Mik, thanks, is idd toch nog snel gegaan We zijn er ook zo blij mee, maar wel spannend natuurlijk Hoe is het met jou?
Logisch dat je blij bent, het is zo'n wonder en als je dan zo snel zwanger mag zijn...wauw... Hoop dat het goed gaat. Met mij gaat het wel. Ik ben zondag ongesteld geworden dat is dan de 2 keer na de mk. (de eerste keer dat ik het merk omdat ik zo lang bleef bloedde). Dus maandag gestart met de hormooninjecties 2 keer per dag. Moet er wel weer aan wennen. Het is erg heftig maar voor een goed doel. As maandag de eerste echo voor de fm. Spannend dus.
Mik, wat spannend dat alles weer opgestart is bij jullie! En dat het weer heftig is, kan ik me voorstellen! Je moet er met al dat spuiten en de hormonen enzo zoveel voor over hebben hè?! Maar het is idd voor een goed doel, en hopelijk duurt het ook niet zolang voordat jij ook weer zwanger bent Nog wel goed aan het sporten?