Bedrogen door mijn lichaam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Paarse80, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Lex, goed zo, keuken besteld en meteen een Quooker erbij! Verwen jezelf maar goed :D Ik ben ook wel benieuwd naar een foto :)

Fijn dat je weer wat rustiger bent! Is ook wel herkenbaar, die laatste dagen zijn vaak irritant omdat je toch gespannen bent, en dan ben je ongesteld, en dan is het weer even rustiger en ben je er even weer minder mee bezig.

Toevallig schreef ik net een stukje in een ander topic waar ik kletst over hoe ik me voel, ik kopiëer het even (is iets makkelijker): ik dacht het al wel een paar dagen, maar ik merk dat ik me tijdens deze zwangerschap (tot nu toe :)) wel beroerder voel dan toen ik zwanger was van Veda. Ik heb dezelfde klachten als toen, maar dan erger. En ook vaak een weeïg gevoel, niet echt misselijk, maar ik ben ook niet helemaal lekker (vooral als ik aan eten denk :)).
    En ik heb de hele dag zo'n honger! Vanavond goed gegeten en een uur later toch weer honger. Terwijl ik een uur voor het avondeten nog 2 boterhammen heb gegeten. En echt zo'n moeilijk te negeren honger, heel irritant. Ik wil natuurlijk niet de hele tijd wat eten, ik wil toch wel een beetje opletten dat ik niet al zo veel aankom.

Verder gaat het goed hoor, maar erg moe, een weeïg gevoel dus en VEEL honger :)
    En op zich ben ik blij veel meer te voelen dan de vorige keer dat ik zwanger was, achteraf gezien had ik daardoor misschien wel kunnen weten dat het niet goed zat. Maar ja, dat is achteraf natuurlijk makkelijk praten.

Ik merk wel dat ik nu al een beetje gespannen ben voor de echo volgende week ;) Eigenlijk heb ik er een heel goed gevoel over, maar ergens ben ik ook bang dat het niet goed zit. Maar dat komt puur door de vorige keer, niet dat ik iets voel waardoor ik twijfel. Maar hopelijk volgende week een mooi kloppend hartje :)

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Dicht bij je werk wonen is idd heel erg fijn!

Ik werk in Amsterdam en ben bijna 4 uur onderweg op een werkdag, niet echt een pretje. Ik vind mijn werk wel heel leuk, maar soms wel vervelend om zoveel in de trein te zitten. Gelukkig werk ik momenteel 2 dagen en kan ik makkelijk een dagje thuiswerken, dat scheelt wel.

3. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    @Mosa: ja die spanning en onzekerheid voor die echo is natuurlijk heel begrijpelijk! Ik had ook zo'n enorme honger bij mijn vorige zwangerschap.
    Werk jij ook in A'dam (ik ook), waar woon je dan? Want 2 uur reizen voor enkele reis is inderdaad behoorlijk lang! Dat is waarschijnlijk een hele puzzel met opvang, etc.

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Dat moet je juist niet zeggen, ik hoopte dat de honger een positief kwaaltje zou zijn :D ;)

Ik woon in P utten, in het westen van Gelderland. Met de auto is Amsterdam in een uurtje te doen, maar door de vele files is dat geen optie. Voor een 8-urige werkdag ga ik om 7 uur 's ochtends van huis en ben ik om 7 uur 's avonds weer thuis ;) Mijn vriend is één dag in de week thuis om voor Veda te zorgen en mijn moeder past een dag op, dus gelukkig geen gedoe met kdv, want dat zou idd lastig zijn met zulke lange dagen.

Ik ga afsluiten en dan lekker naar bed, slaap lekker! Droom maar lekker over jullie nieuwe keuken ;)

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Cool, kookeiland! Als je foto's hebt, dan kom je ze wel even spammen toch? :)

Hoe ik me voel? Euhm, Mosa heeft het aardig omschreven. Weeïg gevoel, vaak misselijk met vlagen, erg moe. Dat is het wel zo'n beetje. Die misselijkheid is gelukkig weg te zuchten of door op tijd te eten. Maar eet ik niet op tijd (hou het gelukkig wel gewoon bij 3x per dag, geen gekkigheid verder) poeh, dan voel ik me wel echt beroerd. En als ik me zo voel, lig ik het liefst stil op de bank, terwijl ik weet dat ik dat dus niet moet doen, maar eerst wat moet gaan eten wat me dan ontzettend tegenstaat.

Hier ook volgende week echo, ook spannend, maar ook gevoel dat het goed zit.

@Mosa, dat is inderdaad een aardig stuk en als je dat dagelijks zou doen, daar zou je niet vrolijk van worden lijkt me. Ov of trein? Gelukkig dus niet 5 dagen per week en een leuke baan maakt natuurlijk ook veel goed.

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Trein dus. We posten op hetzelfde moment. Ik duik er ook in! Truste! :)

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    En ik sluit na deze reactie écht af :D

Julia, ik ben ook echt aan het nadenken wat ik op een moment dat ik wat moet eten, kan eten. Het moet gezond zijn, maar ook wel vullen. Ik ben er nog niet helemaal over uit.

Voordat Veda er was, werkte ik altijd 4 dagen in de week, en op zich was ik er toen helemaal aan gewend. Maar toch blijft het wel zonde van de tijd, maar een leuke baan hebben maakt idd veel goed. En ooit zal ik wel dichter bij huis gaan werken.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Mosa, wat moet jij enorm reizen zeg! Kun je niet op andere tijden werken? Als ik een vroege dienst heb begin ik om 07.00, ik rij dan om 06.15 weg en dan ben ik voor de spits, heb dus nergens last van
    Het hongergevoel herken ik, al was ik heel veel misselijk.

@Marsonny, fijn dat je BM helemaal schoon is. Toevallig dat je dezelfde arts treft en er dan goed over kunt praten.

@Lex, helemaal leuk een nieuwe keuken en zo'n quooker (of hoe je het ook schrijft) lijkt me superhandig. Als hij er staat wel even een foto plaatsen hè?

@Julia, die foto's zijn idd al even geleden. Maar mijn man is echt een superklusser (en zelf kan ik inmiddels ook aardig wat).

We moeten het volgende nog doen: in de keuken vloertegels leggen en voegen, de wanden tegelen en het plafond verfen. De trap laten bekleden. In de huiskamer kozijnen en deuren verfen, inbouwkast verfen + inbouwspotjes inboren, muren schoonschuren, muren behangen, plafond sauzen, isolatie op vloer leggen, laminaat leggen, plinten monteren. In de badkamer (deze is ook beneden) tegels voegen, douchedeur plaatsen en stellen en alles afkitten. De kelder tegelen, behandelen tegen vocht, stellingen maken, trap erin maken.
    Nou dit was het wel geloof ik. Valt best mee toch?

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    meiden, hier is de spanning duidelijk aanwezig, gisteren had ik een brandend gevoel in mijn borsten en ik heb ongi krampen die uitstralen naar mijn benen. Met vlagen misselijk. Ik heb ook veel trek. Mijn buik is opgezet, maar ik ben zo bang dat ik me dit wil voelen.

Heb even een aantal testen op internet gekocht dus ga van het weekend zelf testen, ik kan niet wachten tot maandag.

Machtelt nog veel te doen zo te lezen, wij moeten nog steeds kleine dingen afmaken zoals plintjes, laminaat in onze inloopkast en de aanrechtblad kitten etc.

Ik werk in Schiphol-Rijk, ik ben een uur onderweg de laatste tijd met files en normaal een half uur.

Julia en Mosa, jullie hebben volgende week een mooie echo, kan niet anders.

lex, klinkt als een hele mooie keuken.

ik ga even kijken of nog een paar foto's heb, van ons nieuwe huisje. Ik ben trots op onze badkamer tv, heerlijk elke maandag kijk ik vanuit mijn bad greys!

staan 2 foto's in mijn profiel;)

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Angelica, vanuit je bad tv kijken?! Wow!!!!!!!!!! Is dat een tv dan, die een beetje lijkt op een spiegel in je badkamer? Whaaaa!!!!! :$ Beslaat ie niet? :p
    Spannend weer met al die kwaaltjes. Het zou toch een stuk makkelijker zijn zonder kwalen eigenlijk. Hopelijk is het weer raak. Maar daar zit natuurlijk bij jullie het probleem niet, hopelijk BLIJFT het zitten en dan ook nog eens op de goede plek!
    Spannend dus, het weekend testen! Ik lees het dan zondagavond pas denk ik, maar zal voor je duimen. Wij vetrekken morgenmiddag naar de randstad voor weekendje zus & family en zondag Den Haag bij vriendin.

@Machtelt, en hoeveel tijd hebben jullie nog om dat allemaal af te krijgen? Voor jullie misschien weinig, hier zouden we er een half jaar over doen. Haha... Nee geintje, maar ik denk dat je na zo'n grote verbouwing leert te relativeren en dat dit misschien voor jullie weinig is... :) Hier ook nog wel wat kleine dingen hoor. En vooral ook de leuke dingen. Ik wil een nieuwe bank bijv. maar dit soort uitgaves daar wacht ik mee tot hubby een baan heeft. Iets meer financiele zekerheid zeg maar..

Zo. Ik heb net een cake gebakken voor tijdens de vergadering. Een paar collega's zijn al op de hoogte, de rest vertel ik het zo. Dan nog werken tot vanavond 19.30. Getver, eigenlijk geen zin in. Ik werk nooit op donderdag, maar omdat mijn man natuurlijk nog thuis zit ben ik toch maar eens ingeroosterd vandaag. En dat zit niet in mijn systeem! ;)

11. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    He meiden,

Ik wilde even een foto album maken met foto's van ons nieuwe huis. Maar het lukt niet erg. Ik kan wel een album aanmaken (met 1 foto), maar dan niet meerdere foto's in het album plaatsen. Kan iemand uitleggen hoe dat werkt?
    (voor me behoorlijk blond, maar kon het echt niet vinden, haha)

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    als je op de album klikt dan staat er links onder het lijntje foto toevoegen aan album

13. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hi all,

Het is gelukt, had gewoon dat linkje niet gezien waar je op moet klikken. Nou, in mijn album dus een paar foto's van ons nieuwe huis. Hier zit dus de oude keuken nog in. Was niet echt onze smaak, dus er komt een strakkere keuken in.
    De inrichting op de foto's is ook nog van de oude bewoners. Wij krijgen over precies een week de sleutel. Ben heel beniewd hoe het er leeg uitziet! Maar we hoeven dus maar heel weinig te doen. Alleen een beetje verven. En dan natuurlijk de nieuwe keuken erin, maar dat wordt pas januari/ februari ergens.
    Werkse voor iedereen vandaag! Ga ook maar weer eens wat doen ;)

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Machtelt, ik kan alleen maar tijdens kantooruren werken, dus andere tijden kan niet. En ik moet zeggen dat het ook wel went hoor, ik heb altijd een boek mee, m'n i-pod en ik heb internet op mijn telefoon, dus ik vermaak me wel :D En dan heb je de gratis krantjes natuurlijk ook.

Gelukkig maar dat de foto's al even geleden zijn gemaakt! Maar evengoed nog een flinke klus! Heel veel succes in ieder geval de komende tijd!

Angelica, je klachtjes klinken wel als zwangerschapsklachtjes, maar het is altijd weer afwachten ;) Wel spannend, gelukkig is het bijna weekend!

Mooie keuken hebben jullie! En wat heerlijk om vanuit bad naar de tv te kunnen kijken :D

Julia, werkse vandaag! En veel plezier met vertellen tegen je collega's :) En alvast een fijn weekend toegewenst!

Lex, als je in je foto-album bent, staat erboven 'Afbeeldingen uploaden', zo kun je meerdere foto's toevoegen :)
    Ik kijk nu in je album en zie dat het gelukt is, een beetje een spuit 11 reactie van mij :)

Wauw, mooi huis hoor! En dat in Amsterdam! Ik weet dat het de oude keuken is, maar wat een gezellige sfeer, ik hou daar heel erg van! Wat een ruime woning ook of niet?

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hihi, grappig hoe jij, na mijn bovenstaande berichtje, schrijft dat de keuken niet jullie smaak is :D

16. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hi Mosa,

Niet helemaal onze smaak nee, en ook al wel beetje verouderd. Ik wilde gewoon heel graag zo'n eiland :)
    Huis is zeker ruim. 150m2 met een behoorlijk tuin en 4 slaapkamers. Dus voor Amsterdamse begrippen een villa, haha!
    Wel de bedoeling dat die andere slaapkamers gevuld gaan worden natuurlijk... :)

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    150 m2, zelfs voor niet Amsterdamse begrippen is dat heel groot :D
    Mooi hoor, die openslaande deuren zijn ook erg mooi!
    En hopelijk worden de slaapkamers idd allemaal opgevuld :)

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    zo ben helemaal verliefd op je nieuwe huisje wat MOOOOOIIIII

19. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Thanks ladies! Ben er zelf ook erg blij mee. Door alles wat er gebeurd is nog niet heel veel mee bezig geweest, maar moet er nu toch echt van gaan proberen te genieten. Maar dat komt vanzelf als we de sleutel krijgen denk ik.
    @Angelica: spannend, dit weekend testen! (kan me voorstellen dat je niet kunt wachten tot maandag ;))

20. renate2010

22 nov 2010
    33
    0
    0
    woonbegeleidster
    deventer
    hey machteld
    ik ken het gevoel.
    ik heb er wel voor gekozen om het op de natuurlijk manier te laten komen.
    ik had precies het zelfde als jou. ik voelde me ook zwanger had al een echt gehad maar was toen 7 weken en 3 dagen. het was nog te jong om te kunnen zien wanneer ik was uitgerekend. heb het hartje wel zien kloppen we konden het nog niet horen.
    ik moest drie weken later terug komen. toen ik daar kwam op 19 april. ging ik door de grond. die vrouw was aan het zoeken en zoeken maar kon uiteindelijk heeft hard actie zien. na de meting was het gestopt na 7 weken en 4 dagen. dus een dag na de eerste echo. ik liep dus al 3 weken met een "klein lijkje"in me.
    ik heb er voor gekozen omdat ik zo bang was voor curritage dat ik het liet komen. dit deed verschikkelijk pijn en na een week heb ik hem letterlijk en figuurlijk uirgepoept. een vreemde gewaarwoording. daarna werd ik 12 weken niet ongi dus das ook geen pretje. ik mocht ook nog niet zwanger worden omdat me baar moeder nog niet helemaa schoon was. dus het is wel goed dat je het weg laat halen. maar ik denk dat het psychische beter is als je het op de natuurlijk manier doet.

ik wil met me verhaal alleen zeggen dat je niet alleen bent.
    sterkte ermee. en denk vooral aan jezelf. heeft heeft meer met mij gedaan dan dat ik dacht dat het zou doen.

Deel Deze Pagina