Angelica, goed idee om voor zo'n BELANGRIJKE afspraak al een dag van te voren te gaan. Scheelt een hoop stress 's morgens in de drukte. En wat fijn dat je bij een lieve vrouw terecht komt. Zo zouden ze eigenlijk allemaal moeten zijn.... Gewoon alles zeggen en vragen wat je op je lever hebt. Héél veel succes alvast en ik ben ook heel benieuwd wat jullie te horen krijgen. Tot gauw!
@ Angelica, heel veel succes morgen! Ze kan je natuurlijk niet ter plekke zwanger maken, maar hopenlijk heeft ze een luisterend oor en alvast wat antwoorden op jullie vragen! Ik was dus met die ovu testen netjes op dag 10 begonnen (moest volgens de bijsluiter). Uiteindelijk had ik op 6 december een positieve test, dus mijn cyclus is zeer mooi. Ik wilde het dus even 1x checken na mijn mk of alles nog wel werkte, maar daar lijkt het wel op. Al hoeft een posi ovutest geloof ik niet te betekenen dat je een eisprong hebt, maar daar ik wel even van uit. @MaartjeA: ik heb jou geschiedenis een beetje gemist geloof ik. Jij had een mola zwangerschap toch en moest je daar chemo voor ondergaan En daardoor mag je nu 6 maanden niet zwanger worden? Of ben je alleen onder controle? Ga zo nog even in je album kijken! Vandaag vindt dus onze verhuizing plaats, terwijl ik gewoon lekker warm en droog op mijn werk zit, haha. Best raar, ben dus vanmorgen vanuit ons oude huis vertrokken en rij dus straks naar mijn nieuwe huis. We bleken wel beetje veel spullen te hebben, want het paste niet in de vrachtwagen van 36 kub! Als we beetje ingericht zijn, zal ik nog wat foto's plaatsen.
Wanneer zijn jullie begonnen met ovu testen? Ik heb nu 2 weken geleden de curettage gehad en heb nu natuurlijk geen flauw idee wanneer ik een eisprong/menstruatie krijg. Opzich zou ik wel met ovu testen bezig willen maar dan moet ik eerst een menstruatie afwachten neem ik aan? en dan op de 10e dag na de eerste menstruatie dag beginnen?
@Lex, dat is wel apart ja om vanavond naar je nieuwe huis te gaan. Een goeie 1e nacht dan! Ik had geen mola, maar ben in augustus geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Wist niet dat ik zwanger was. Het embryootje had zich achter mijn baarmoeder in het buikvlies genesteld en zo een inwendige bloeding veroorzaakt. Er is toen een liter bloed uit mijn buik gehaald en na lab.onderzoek bleek dat er op verschillende plaatsen in mijn buikholte placentaweefsel zat. Toen ze zover waren dat ze dat wisten was mijn HCG al lang weer aan het stijgen en werd de diagnose Persisterende trofoblasttumor gesteld. Meestal komt dat voort uit een mola, dus ik schijn een apart geval te zijn. Is vrij zeldzaam, wel goedaardig, maar potentieel dodelijk omdat dat 'placentaweefsel' zich uit kan zaaien door je lichaam en nieuwe bloedingen kan veroorzaken als er niets aan gedaan wordt. Vandaar de chemokuren. Ben blij dat ik daar vanaf ben nu, was spannende tijd. En vanaf nu idd nog 6 maanden onder controle blijven... Hmm, lang verhaal geworden, maar kon het niet beknopter omschrijven.
@Angelica, nogmaals succes donderdag. Goed idee om een dag eerder te gaan. @Lex, jeetje zeg jij hebt het goed voor elkaar. Jij op het werk en ondertussen wordt er verhuisd . En dan nu maar naar het goede huis rijden. Zelf was ik een paar keer fout gereden. @Mosa, ik zal eens kijken of maat 86 erbij zit (ga toch morgen naar dorp). Momenteel ben ik erg moe. Weet niet zo goed waarvan, wel dat het druk in mijn hoofd is. Ben afgelopen zondagavond door rood licht gereden (moest flink remmen voor een auto ), vergeet een hoop en kan mijn tekst voor kerstspel niet onthouden (6 regels). Over 2 weken moeten we weer terug verhuisd zijn en ik vraag me af of dat gaat lukken. Nu ik dit zo lees snap ik al wel waarom ik moe ben... Ik hoop zo dat we snel terug verhuizen en dat het dan ook klaar is...
@Machtelt, wat veel aan je hoofd inderdaad! En wat zal jij opgelucht zijn als jullie weer in jullie eigen huis zitten. Respect hoor! Nog even volhouden. @Angelica, nogmaals succes morgen en een veilige reis vandaag! @All, hier erg gefrustreerd over het niet strooien van zout. Vanmorgen met zoontje op de fiets gevallen. Ben echt pissig. Al dagen lang zijn en blijven wegen, zelfs de fietspaden langs doorgaande wegen hier spek en spekglad. En dat noemt men fietsland. Ronduit schandalig hoe slecht er hier wordt gestrooid. Ik ga nu een klachtenbrief naar de gemeente schrijven. (wij hebben nog geen auto, hopelijk binnen een paar maanden wel weer, maar zelfs dan...)
Angelica, heel veel succes morgen!! Machtelt, dikke knuffel, en sterkte met deze stressvolle tijd! Lex, succes met verhuizen! Julia, knuf voor het vallen Goed dat je een klachtenbrief gaat schrijven! All, nadat mijn vriend maandag ineens buikgriep had, heb ik het nu Als ik me weer beter voel, reageer ik weer uitgebreider.
@Julia, idd schandalig dat er slecht gestrooid wordt en dat je bent gevallen. Dat is vast schrikken, alles goed met jou en je zoontje? Ben benieuwd of er wat met je klacht gedaan wordt. @Mosa, beterschap zeg! Heb je wat opvang voor Veda? Of gaat dat nog wel. Dikke knuffel voor jou! @Angelica, ben je al in Belgie?
Ik heb 6 jan een hysteroscopie en 27 jan bespreking medicijnen en ze begon zelf al over ivf, omdat je dan beter onder controle bent. Ik moest ook bloedprikken vandaag, die testen doen ze niet in Nederland.
@Angelica, allemaal onderzoeken dus. Raar toch dat ze er andere/meer onderzoeken doen. Hoe ben je er zelf onder en was het een goed gesprek?
@Аngelica, weer terug op nederlandse bodem denk ik? Heb je er een goed gevoel over? @Hoe is het verder hier? nog 5 tot 10 dagen voordat alle NODjes weer komen, spannend dames! Hier niet zoveel te melden. Ben snipverkouden en slaap echt verschrikkelijk slecht. Goeie combi, slaapgebrek, zwanger, 1001 dingen te doen. Sorry voor klaagzang, wie wat extra energie heeft, stuur maar richting Nijmegen alsjeblieft! Morgen trouwens 1e echo vk, dat is wel weer erg spannend allemaal... brrr
Angelica, Ik mag dus opmaken dat je hier wel gehoord bent en serieus genomen wordt? Wat vond je er zelf van en wat houdt het onderzoek op 6 jan precies in? En medicijnenbespreking, wil dat zeggen dat je (andere) hormonen krijgt? Zal een hoop info zijn die jullie gekregen hebben... En Julia, wat balen dat je zo verkouden bent... Daar kun je je zo ellendig door voelen. Helaas hier ook geen energie over, maar ik wens je wel veel beterschap toe! En spannend, morgen weer een echo! Veel plezier en succes! Mosa, al een beetje op aan het knappen? Hoop van wel! Tesske, bedankt voor je medeleven. Is inderdaad niet niks geweest en ben wisselend per kuur ziek geweest van die troep. Ben blij dat het nu achter me ligt. Maar jeetje, van jouw verhaal ben ik ook geschrokken. En wat heftig dat je dochter zoveel medicatie nodig heeft. Hoe gaat het nu met je/jullie? Slaap lekker allemaal....
Julia succes vandaag, Komt wel goed Maartje, het was voor mij een verademing (mijn man vond haar gewoon aardig) Ze was heel menselijk en vond het vreselijk voor me. Ik voelde dat ze met me mee dacht en mijn verdriet begreep. Natuurlijk zei ze geen slechte dingen over mijn eigen zkh, maar ze vertelde dat ze in Belgie meer onderzoeken doen en een bbz gewoon meetellen (dat doen ze bij mijn zkh niet). Ik vertelde dat we zwanger raken doormiddel van IUI, met gebruik van hormonen. Ook vertelde we dat we sinds Jun 2007 bezig zijn en nog geen kinderen hebben. Ze begon gelijk over IVF en ik had nog geen eens verteld over mijn Fertiliteitsprobleem. Ze wist toen niet dat we IUI kregen. Ze vindt het prettiger om IVF te doen, omdat je daar meer controle hebt en je gebruikt de juiste combinatie medicijnen. Ook ivm met mijn bbz. Ik wil ook heel graag ivf, alleen al omdat ze in Nederland dan pas medicijnen geven zoals progestoron, ascal etc. Ook is het zo dat ze in Belgie je met 1 eileider gewoon helpen en in mijn zkh moest ik het een jaar zelf proberen terwijl wij al 1.5 jaar bezig met zwanger raken. Mocht je twijfels hebben over je eigen zkh, dan raad ik haar echt aan. Zonder zeuren, kreeg ik meer onderzoeken. ze hebben bloedgeprikt en 6 jan krijg ik al een hysteroscopie. ze bood zelfs haar excuses aan voor het feit dat het niet eerder kon. 27 jan gaat ze me uitleggen wat ze aan medicijnen wil gaan geven en over IVF. Wel is het zo dat we ivf hier bij mck willen krijgen en bij haar voor de medicijnen en onderzoeken. Ze werkt samen met verschillende Nederlandse zkh. Ik moet alleen nog mck een mail sturen en vragen of ze dat zien zitten. oeps toch nog een lang verhaal. Maartje hoe is het verder met jou. Ik vind het zo erg voor je. Ik heb bijna in dezelfde situatie gezeten. Na mijn operatie ging mijn hormoon omhoog. Ik zou toen ook mtx krijgen, maar dat heb ik geweigerd, doordat mijn chirurg het afraadde (ze wist wat ze had weggehaald) Het heeft 3 mnd geduurd voordat mijn chg negatief was. Maar de angst voor de toekomst. Het is zo een nare achtbaan waar jij in gezeten hebt. Nogmaals vindt het echt heel erg voor je. Heb echt bewondering voor je hoe jij hier mee omgaat. Gaan ze jou nog verder helpen als je de 6 mnd voorbij bent?
Hoi dames, Ik ben nog niet helemaal fit, maar gelukkig is de misselijkheid en spierpijn wel over. Angelica, goed dat in België wel serieus bent genomenen dat deze arts (en volledig terecht ook!!) echt met je meeleefde! Dat lijkt me zo'n fijn gevoel, het is ook echt niet niks wat jij allemaal hebt meegemaakt! Fijn ook dat er een heel plan de campagne opgesteld is! En misschien is IVF idd verstandig, met de IUI heb je tot nu toe absoluut geen geluk gehad natuurlijk, wie weet hoe het gaat met IVF In ieder geval erg fijn dat er op redelijk korte termijn wat gaat gebeuren, en dan maar hopen dat 2011 jullie jaar wordt!! Maartje, je hebt nog weinig energie lees ik, wat vervelend!! Kun je het hele gebeuren voor je gevoel wel een beetje afsluiten of ben je er nog veel mee bezig, ook vanwege de controles enzo? Je werkt nu toch weer halve dagen toch, lukt dat een beetje? Julia, spannend zeg, vandaag een echo bij de vk! Veel succes, maar alles ziet er vast goed uit en dan kun je lekker genieten van je beelden van het kleine wurmpje in je buik En beterschap voor de verkoudheid, hopelijk wordt het snel minder en slaap je dan ook weer beter! Lex, hoe is de verhuizing verlopen? En, goed geslapen in jullie nieuwe huis? Machtelt, zie je het hele klussen/verhuizen-gebeuren nu iets positiever in of blijft dat moeilijk? Ik hoop in ieder geval dat het allemaal zo voorspoedig mogelijk verloopt en dat je na de verhuizing weer helemaal goed in je vel zit Boesje, hoe gaat het met jou?? Verder komen er een aantal nod's aan, dus ik ga heel hard duimen voor nieuwe zwangere dames. Dat móet er deze maand gewoon van komen
Heel even ego, sta op punt om een vriendinnen weekendje te houden in Antwerpen en stap zo op de trein. Reageer later meer, echo was prima. Tis al een heel mensje ineens, zo met mini pootjes en armen, we zagen hem zelfs even knikken met zijn koppie en een beentje de lucht in gaan. Grappig om weer te zien. Nu mag er echt met HCG gestrooid worden!!!! Komt ie!
@Julia, wat vervelend dat je zo verkpouden bent. Je mag klagen hoor ! Fijn dat je een goede echo had met een springend kindje! Veel plezier in Antwerpen met je vriendinnen (gaat vast lukken). Bedankt voor de HCG, hopelijk lukt het ! @Angelica, fijn dat die gyn in Belgie je beter begeleid. En IVF is ws een goede optie voor jullie. Alle onderzoeken gaan in het nieuwe jaar komen, knap dat de gyn excuses aanbood en kennelijk snapt dat je het liever gisteren allemaal gehad kon hebben, dat getuigt van echt menszijn (met gevoelens dus). Hopelijk een goed jaar dan met aan het eind een mooi resultaat. @Mosa, fijn dat je niet meer misselijk bent en dat de spierpijn weg is. Dat je je nog niet fit voelt kan nog lang duren. Zorg goed voor jezelf. O ja, ik heb nog gekeken naar een skipakje maar er was niks in maat 86. Er komt nog wel regelmatig wat binnen. @Maartje, leuk dat je er weer bent. Maar hoe gaat het met jou? @Lex, hoe is het in je nieuwe huis? Slaap je al lekker? Verder nog "klachtjes"? @Mik en Boesje, hoe gaat het met jullie? Zelf ben ik nog steeds erg moe. Op het moment ook weer gebroken nachten, Thijs zit niet lekker in zijn velletje, dus dat helpt niet echt mee. Verder met het huis zie ik het weer wat positiever in, al moeten we nog wél veel doen. Nu is mijn man aan het tegelen en hij stuurde net een foto, erg mooi. Ik ga vanmiddag even vloerbedekking voor de trap uitzoeken. Ja NOD komt er ook weer aan. Ik voel van alles, maar sta er nuchter in. Kwaaltjes of niet, dat zegt dus niets. Eerst afwachten tot NOD en dan pas kijken we verder.