Nu wordt je verhaal wel iets genuanceerder dan je 1e reactie hier he. Daar deed je het toch echt heel anders voorkomen.
Dat blijkt en dan is het niet gek dat er zulke reacties kunnen komen toch, gezien ook je 2e reactie Maar goed laten we het maar laten voor wat het is Voor ts is het sowieso natuurlijk heel kut.
Dat uiteraard. Particulier ben je daar ook niet voor verzekerd, een winkel kan dat via de verzekering regelen.
Nee, het is allebei niet helemaal eerlijk als je er goed naar kijkt. Dat tientje wat op de grond ligt steken we allemaal in eigen zak, maar is eigenlijk niet van ons. Het parkeerbonnetje moet jij zelf aanschaffen. Niet een bonnete pakken van een andere auto wat nog geldig is. Heel onschuldig allemaal maar niet helemaal eerlijk. Waarmee ik maar wil zeggen is dat we allemaal lichte vormen van ´oplichterij´ in ons hebben. Met de nadruk op allemaal. Ik net zo goed. Vaak zijn het juist de hardroepers die roepen dat ze het niet doen, die het juist wel doen, maar dan op andere manieren. Dat wil ik er maar mee zeggen. Het is heel makkelijk om iemand op een forum openbaar af te slachten omdat die er eerlijk voor uit komt dat die wel eens een vals tientje heeft uitgegeven. Misschien heb jij dat ook wel eens gedaan, zonder je ze realiseren dat het vals geld was. Even ter verduidelijking, ik praat hier niks goed natuurlijk...
TS als ik jou was zou ik naar je eigen bank..hun zijn vast verzekerd hiervoor en willen je vast wel helpen
1e ben ik met je eens,maar wat denk je dat de politie er mee doet als je het daarheen brengt? Het 2e is echt niks oneerlijks aan hoor er is immers al betaald voor dat uur. Het zou pas oneerlijk zijn als je dat briefje moet weg gooien terwijl het nog een uur geldig is..... Wat betreft het laatste ,het is natuurlijk wel een heel verschil tussen weten en niet weten he.
Ik weet overigens bijna zeker dat als je met dat betaalde kaartje naar een parkeerwachter gaat, hij er niets verkeerd aan vind hoor Je betaald namelijk per auto en niet per persoon. Die andere auto is het terrein af en jij staat er op. Totaal niets oneerlijks aan dus
Eens Sommige parkeerplaatsen moet je de eerste twee getallen of cijfers van je kenteken invullen als je een bonnetje trekt, waarom zou dat zijn denk je?
Ik lees nu op google dat dit idd niet mag. Hiervoor heb ik dit nooit geweten, dus ook niet bewust oplichten. Nu ik het weet zou ik het dus idd niet meer doen. Heb weinig zin om het risico te lopen een bekeuring te krijgen. Zo leren we nog eens wat op zp
parkeerbonnetje: je betaalt voor de tijd dat je 1 parkeerplaats bezet houdt. Of daar nou 2 opvolgende auto's hebben gestaan binnen betaalde tijd maakt niks uit.
Balen zeg TS van die 100 euro. En wat betreft vals geld uit geven, dat heb ik ook wel eens gedaan hoor, had nog turkse lira's over, die dingen zijn net zo groot ( muntjes ) als de 2 euro muntjes, heb toen iets uit een automaat gehaald, flesje cola ofzo, tja dat pakte die, toen ben ik het in die apparaten blijven doen tot het op was hahah tja niet netjes maar jeetje, we zijn allemaal jong geweest toch
Nee, het mag dus niet. Ik denk dat men het oogluikend toestaat en de meesten zien er geen kwaad in, sterker nog, wat leuk dat je van iemand een nog geldig bonnetje krijgt? Maar het mag niet. Ik pak overigens met een grote glimlach het nog geldige bonnetje aan. Naturlijk nádat ik het gevonden tientje in mijn broekzak heb weggemoffeld... Vervolgens zwaai ik vriendelijk naar oom Agent en vraag hem de korste weg naar de ijswinkel om daar mijn eerlijk door mij opgeraapte tientje aan de grootste sorbet uit te geven. Uiteraard met slagroom. En zo´n uitgedroogd wafeltje van nog 2 zomers terug.
Officieel staat in de APV dat een parkeerbon bij aanvang van het parkeren betaald moet worden voor een aaneengesloten periode. Bij verplaatsing naar een andere parkeerplaats eindigt de aaneengesloten periode en heeft men dus een nieuw kaartje nodig. Het overdragen van parkeerkaartjes is dus in beginsel niet de bedoeling, maar over een boete is in de verordening niets geregeld. Als je een driftige net verse BOA treft heb je hem al hangen.... googelt en gij zult vinden
ts, wat ongelooflijk lullig....eerlijk, ik zou er dus niet eens bij stil gestaan hebben dat je ook op zo'n manier opgelicht kan worden. Dus mocht je je hierdoor beter voelen, mij zou het ook overkomen kunnen zijn. parkeerterreinen met bonnetjes...wat zijn dat voor vooroorlogse parkeermogelijkheden hier alles met een automaat en slagboom, waar je kaartje dus in moet, doorgeven is er niet meer bij, anders kom je het terrein dus niet meer af.
het is enorm balen, maar probeer ervan te leren. Haal je telefoonnummer weg uit je advertenties en laat mensen alleen via mail corresponderen, zodat ze op een manier te achterhalen zijn. en bij voorkeur eerst geld op je rekening storten ipv contant betalen. iig sterkte! Hopelijk kunnen ze er nog iets mee
ben bang dat je van een hele koude kermis thuis komt. een briefje van 100 wordt 9 van de 10 keer nagekeken in een winkel, juist omdat daar heel weinig mee betaald wordt. of je heb nog grotere kans dat winkeliers zulk groot geld niet eens aannemen.
Waar staat dat dit niet mag? Dit kan niet gecontroleerd worden lijkt mij laat staat bekeurd. Er is voor een parkeerplaats betaald tot een bepaalde tijd, dus of nou auto A of auto B die plek bezet houdt .