Hoi, Ik ben nu 18 weken zwanger en heb het idee dat ik mijn baby al een paar keer even gevoeld heb. Dit waren lichte 'tintelingen' onder in mijn buik. Maar als ik mijn handen op mijn buik leg voel ik een hartslag. Dat is ongetwijfeld mijn eigen hartslag want voor d ebaby gaat die veel te langzaam dus ik zal dan wel drukken op een slagader of in mijn vinger of pols of in mijn buik. Maar omdat mijn broek nu wat strakker begint te zitten voel ik ter hoogte van mijn knoop nu in bepaalde houdingen ook zo'n ploppende hartslag. Komt dit puur door de druk op mijn buik dat daar ook een slagader zit of is dit toch iets van de baby? Iemand die dit herkent?
Ja ik herken heel erg wat je zegt! Ik voel heel vaak mijn eigen hartslag daar, en soms is dat wel verwarrend omdat het gevoel best wel lijkt op een schopje... Maar ik denk dus dat dat echt iets anders is. De 'tintelingen' klinken wel als iets van de baby.
Ik heb het ook. Ik zie zelfs de hartslag mijn buik bewegen en ik ben echt niet slank, dus wel apart. Ik heb gedacht dat het mss de toevoer naar de placenta is? Normaal voel ik de hartslag van mezelf nl alleen aan de zijkanten.
Ik heb precies hetzelfde als Mykelti.. ben echt niet slank.. maar als ik op mijn rug lig.. dan zie ik de hartslag in mijn buik! En inderdaad bij druk of als ik te lang op rug lig word mn buik kei en keihard en voelt het echt niet fijn..! Dus... ruimere broeken aan!