Bedrust en medicatie ivm zwangerschapshypertensie

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Klavrtje4, 24 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ja dat klopt. Ik werkte 45uur/week op meerdere locaties maar dat was tijdens de zwangerschap niet meer haalbaar.
    Ben toen terug gegaan Nasr 4x8 (maar dat was soms toch nog wel meer vanwege drukke werkzaamheden). En dan is het verplicht om met 34 weken met verlof te gaan.
    Ik was er wel een beetje verbaasd over hoe makkelijk iedereen meeging met de adviezen. Ze gingen op het werk eigenlijk wel al uit van het scenario dat ik niet meer terug zou komen voor mijn verlof, nog voordat ik daar zelf aan toe was!. ;)

2. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja dat vond ik ook wel een 'ding' hoor. Ik heb nog wat weken thuis gewerkt tot het allemaal echt niet meer ging. Kon het moeilijk loslaten en voelde me ontzettend schuldig, terwijl helemaal niemand moeilijk deed... Je hebt in ieder geval een begripvolle werkgever zoals ik het lees en dat is heel veel waard!

3. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ja dat klopt, heel fijne werkgever.
    En tijdens mijn laatste gesprek zei de manager ook dat ze me heel graag weer terug zien na mijn verlof. Erg fijn!

4. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Gisteren controle bij gynaecoloog, en bloeddruk was weer mis. 150/90 met medicatie. En ik was niet gestresst want we waren ruim op tijd, en ik had vlak ervoor nog lekker gerust. Balen! Thuis is 'ie in bed liggend gewoon goed, maar gisteren en vandaag nu thuis ook te hoge onderdrukken (140/90) na kort toiletbezoek, het is dus niet alleen een incidentele meting bij de dokter.

Nu dus weer door de molen. Lab en urine is wsch goed want ze zouden bellen als het niet goed was.

Ik was hierdoor gisteren echt weer even verdrietig. Bedrust is nu weer strenger geworden, nog weer minder doen. Het duurt nu al 4 weken en had gehoopt nu nog wat boodschapjes voor de baby te kunnen doen. Ik mis het lekker slenteren door de stad en dan genieten van al die leuke baby spulletjes. En ik wil een keer lekker naar de kapper en de pedicure of zo.

Rationeel weet ik wel dat de gezondheid van mij en onze baby veel belangrijker is. Maar ja, het is toch echt wel moeilijk.
    :'-(

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Sterkte klavertje, het is inderdaad onwijs balen, je had je je verlof vast anders voorgesteld. En ja, kleine gaat uiteraard voor, maar mama is ook belangrijk hoor. Dus je mag het echt wel moeilijk en verdrietig vinden.

6. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Super balen dat je zo weinig mag, misschien dat je een kleine hobby kan oppakken nu je zoveel bedrust moet hebben?

Breien of haken kan heerlijk ontspannend werken en dan kan je nog iets maken voor jouw kleintje. Manlief kan in opdracht alle benodigheden wel halen of jouw moeder. Youtube helpt super met op weg raken in hoe alles werkt, online zijn ook veel patronen gratis te vinden.

(ik haak en het was echt mijn oplossing tijdens die weken niks doen voor de bevalling)

7. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik ben al tijdje bezig met een dekentje voor het kleintje.

Bijgevoegde bestanden:

8. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Mooie deken!! helaas is er ook weinig anders te doen als je zo stil ligt.
    Succes en sterkte komende weken!

9. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Dankje, mooi gezegd!

Deel Deze Pagina