Bedrust: hoe hiermee om te gaan?

Discussion in 'Zwangerschap' started by PinkLove, May 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PinkLove

PinkLove Bekend lid

May 13, 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    :D Dit worden dure weken...alles van de afgelopen 4 maanden inhalen, incl etentjes en uitjes enzo :cool:

2. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Oeh ja, maar o zo leuk! En je hebt t toch zeker verdiend om jezelf nu even lekker te verwennen?

3. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,886
    2
    38
    't Gooi
    Wat een goede en vooral positieve berichten! Geniet van je laatste weekjes zonder kindje, dat heb je verdiend!

4. jomay

jomay Bekend lid

Sep 5, 2012
    579
    316
    63
    Female
    O wat fijn om te horen (lezen;) dat je het zo lang vol hebt gehouden en de kleine nog steeds veilig in je buik zit! goed gedaan!!

Geniet van je laatste weken, je mag nu gewoon 'normaal' zwanger zijn, dus showen die buik!

Kan me goed voorstellen als je nog steeds angsten hebt omdat je al zo lang in angst hebt gezeten, had ik ook, is heel normaal denk ik. en zegt helemaal niets over dat er dan echt iets mis zal gaan. en trouwens, als je kind geboren is, ga je je ook weer zorgen maken dat er iets mee gebeurt, vanaf nu horen zorgen er sowieso bij helaas....;) Tenminste voor veel moeders.

Heel veel succes met de laatste loodjes en de bevalling!!

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heee meis... wat goed om te lezen zeg!
    Ik kan me je (eerste) berichtjes nog haarscherp voor de geest halen, zeg.
    Als je toen toch eens geweten had, wat je nu weet en ervaart... (ik weet 't uit eigen ervaring ook haha).
    Fijn dat het ziekenhuis zo met je meedenkt en ook de zorg zo goed uitzet voor je, dat is gerust wel eens anders, hoor.

Probeer echt nog even bewust zwanger te zijn nu, nu het nog kan.
    Dat is een tip,die ik je echt wil meegeven.
    Ik heb de laatste weken van mijn zwangerschap (ook mede door zeer ernstige BI) bijna niets kunnen doen, ook al mocht ik weer op.
    Dus als ik terugkijk op mijn zwangerschap overheersen die maanden dat ik heb moeten liggen heel erg. Ik heb me niet echt zwanger gevoeld en het was ook niet zichtbaar.
    Met buik showen was dus niet mogelijk met als resultaat dat de buren nu stomverbaasd vragen hoe ik ineens aan een beeb kom.
    Enfin, dat terzijde, maar even ter illustratie voor jou, dat ik denk dat het idd goed is dat je idd even bewust met je mooie buik over straat gaat, om te genieten van 't feit dat de hele wereld kan en mag zien dat je straks mama gaat worden!

6. Wat fijn dat je inmiddels alles weer mag! Enne, zie je nou wel ;) Heb je zomaar ineens nog 'maar' 2 weken om te genieten hihi :D

7. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Heerlijk dat het nu zo goed gaat geestelijk en lichamelijk! Ik weet nog dat ik het ook heel gek vond om ineens gewoon alles te mogen en dat het gewoon oke was als de kleine zich meldde. Het zat voort zo in mijn systeem om paniekerig te worden als ik het gevoel had dat het begon, dat werkte zelfs nog door in mijn 2e zwangerschap die veel minder gecompliceerd ging na de 37 weken grens!

Ik gun je nog een paar hele fijne en rustige weken waarin je echt even kunt genieten van het zwanger zijn want hoewel je dit niet zo ervaren hebt wellicht, het is een hele mooie en bijzondere tijd!

Mag ik vragen waarom de ks met 38 weken gepland staat? Hier werd aangegeven dat het standaard tussen de 39 en de 40 weken gepland wordt. Er is uit onderzoek gebleken dat die kindjes (nog) minder risico hebben op ademhalingsproblemen door het ''abrubte uithalen". Overigens is mijn eerste dochter ook met 38 weken precies gehaald (ivm complicaties) en ze had nergens last vast hoor (9-10 op apgar, super dus), dus niet om je bang te maken maar gewoon benieuwd naar!

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik lees dat je alweer 36 weken zwanger bent!! Geweldig!!

9. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen al 37 weken wauw!

10. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je 37e week!
    Toch een mijlpaal.
    Hier nooit behaald dus vind maar dat je trots mag zijn! :-D nu mag je de dagen aftellen met dit mooie tetmijn wat heerlijk. Nog eventjes.Good luck gewenst alvast voor de bevalling(ks).

11. Hopefultimes

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wow 37 weken al weer.... hoe is het nu met je?

12. Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat! Nog altijd met buik en baby?

13. PinkLove

PinkLove Bekend lid

May 13, 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Hee dames, nog altijd een dikke buik hier, we gaan hard richting die 38! Ik mag nu weer alles en kan nog best heel veel, valt me meer dan mee! Alleen die stomme hitte hè, die gooit roet in het eten omdat ik er fysiek ziek van word en dan niks kan :(

Dit zijn de laatste dagen als zwangere en dat is wel een heel gek idee! Ik ben als de dood voor de bevalling (of ja, meer voor hoe de kleine eraan toe zal zijn...) en het wordt echt tijd dat ze er is zodat ik met alle angsten aan de slag kan. Ik durf nu gewoon nog niet te hopen dat ze gezond zal zijn, hoe raar dat ook klinkt.

De laatste loodjes dus nu en wanneer het weer het toelaat proberen we te genieten van het zwanger zijn, en verder proberen we te rusten. Want tsja...dat zal er voorlopig niet meer bij zijn als alles uiteindelijk goed afloopt!

14. PinkLove

PinkLove Bekend lid

May 13, 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Morgen is het zo ver, one way or another (inleiding of keizersnede)...aan het einde van dag zijn wij papa en mama! Wat is dit spannend zeg!

15. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Good luck meid! Dat alles maar goed mag verlopen voor mama en dochter. :)

16. beebielove

beebielove Bekend lid

Jan 18, 2012
    957
    33
    28
    Succes!!! En geniet!

17. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,886
    2
    38
    't Gooi
    Heel veel succes, sterkte en plezier!!!

18. Hopefultimes

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heel spannend, wat een bijzondere laatste nacht ligt er nog voor je!:)

19. PinkLove

PinkLove Bekend lid

May 13, 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Gelukkig heb ik slaapmedicatie gehad want afgelopen nachten was ik al hyper en nu helemaal :') Vind het zo zo zo spannend!! Mocht ik indd een ruggenprik krijgen (kans is heel groot, heb zelf het idee dat gyn dit 'preventief' al wil doen - leek hij een beetje op aan te sturen vandaag) kom ik nog wel even updaten want dan duurt het allemaal vrij lang en heb ik toch weinig te doen weet ik uit verhalen ;)

Oh wat hoop ik dat ik morgen nog meer ontsluiting heb (maandag was het een vingertopje) en dat de vliezen gebroken kunnen worden en dat dat effect heeft! En dat het een beetje wil vlotten zodat ik geen ks hoef! Maar ik weet het niet, heb zo weinig harde buiken de laatste weken. Mag het eindelijk...hahaha :')

20. Herkenbaar, mag het eindelijk heb je nergens last meer van. Heel veel succes morgen! En ruggeprik hoeft niet altijd langer te duren hoor! Heb m twee keer gehad (eerste bij 7 hing daar al uren op vast en tweede ging ik snel dus kreeg m bij binnenkomst met 5 cm) en beide keren was ik na het zetten binnen een uur bevallen hihi ;)

Share This Page