Hallo, ben vandaag 15 weekjes zwanger en ben net thuis nadat ik 2 dagen in het ziekenhuis heb gelegen ivm harde buiken, rugpijn en bruin bloedverlies. Mijn zoontje is met 23 weken geboren en overleden, daarom wilde de dokters geen risico's nemen. Heb constant harde buiken, op het moment wat minder maar zelfs in rust kwamen ze een paar keer per uur. Heb voordat ik naar huis mocht nog een baarmoederhals meting gehad en die was nog geen mm verstreken, dus de harde buiken zijn gelukkig tot nu toe onschuldig. Nou heb ik die gynaecoloog 5 minuten gezien en zij zei dat ik van mijn bed naar de bank mocht, geen seks en niet in bad mocht. Misschien een stomme vraag, maar wat mag ik nou verder wel en niet. Mag ik koken? Mag ik ergens heen zolang ik maar zit of moet ik echt thuis in bed blijven? Ik heb 10 verschillende artsen gezien in 2 dagen en mijn eigen artsen maar 2 minuten dus er is mij niet echt veel duidelijk geworden. Over een week heb ik weer een afspraak dan zal het allemaal wel duidelijk worden maar ben toch nieuwsgierig naar de ervaringen met bedrust en harde buiken? Ik hoor liever geen slechte ervaringen, ik ben mij er helaas heel goed van bewust wat er allemaal fout kan gaan. Mijn portie stress heb ik wel even gehad.
Echt niks! Niet koken, niet naar de winkel. Alleen wc, douchen en weer liggen. Sterkte meid ik weet wat het is. Wat ontzettend vervelend want je moet nog zo lang!
Oke dankjewel! Dan weet ik dat, merk ook wel dat als ik teveel loop meteen meer harde buiken krijg. Hopelijk blijft jou kleine nog even zitten!!
Zolang je bij elke beweging harde buiken krijgt: niets doen! Sterkte, zeker met zo'n voorgeschiedenis.... Wat zal dit zwaar voor je zijn!