Vanavond had ik een echo. De groei wordt nauwkeurig in de gaten gehouden omdat ik twee keer vroeg bevallen ben van kleine kindjes (2370 gram bij 36.3 weken en 2400 gram bij 35.4 weken). Nu kwamen de metingen op het volgende: Hoofd: p80 Buik: p80 Bovenbeen: p98(!) Hoe kan dit zo'n verschil zijn met de vorige zwangerschappen?? Mijn zoontje zat op deze termijn op de p5 en met heel veel rust op de p20 gekregen. Nu heb ik allesbehalve rust met een peuter en een dreumes. Wel ben ik explosief aangekomen ook in vergelijking met de vorige keren. Moet ik me hier achter mijn oren gaan krabben? Aan suiker denken oid? Ik zou heel blij zijn hoor, met een vol kindje, maar vraag me toch af hoe dit kan! Iemand?
Oh ja, echo was nu bij echoscopiste, woensdag moet ik weer naar mijn Gyn, dus zal hij er vast zijn visie over laten gaan. Maar was nu toch al benieuwd naar reacties van anderen.
Zou me er geen zorgen over maken, hier een zoontje dat op p95 zat terwijl de eerste ook een gemiddeld gewicht had (3490gr op 39.4weken)
Hier was het net zo. Mijn andere 2 waren niet heel klein ofzo (3670g en 3440) en de laatste ging opeens heel hard. Ze hebben een aantal keer mn suiker geprikt maar dat was het niet. Uiteindelijk en keizersnede gehad en hij was 4670 gram! Vroeg me ook af hoe dit nu kon maar daar konden ze niet echt een antwoord op geven. Vroegen wel of ze alledrie van dezelfde vader waren haha, en dat was wel zo.
Over de vader is geen twijfel, haha! Maar het verschil is hier echt heel groot! Dochter geboren op P17 Zoon geboren op p20
Mijn eerste zoon was met 40,3 ook een p8 kindje dus verwachte bij mijn 2e bevalling ook geen groot kindje ! Ook de vk verwachte een normale baby geen extra echo's gehad en zij is met 41,6 geboren en p95 !! Ik snapte er helemaal niks van ze scheelden ook 6cm in lengte, ze schelen 2 jr. En 2 mnd en inmiddels is zij groter als haar broer ! Nummer 3 is met 38 wk geboren ook met p95 en nu bij nr 4 word hij geschat op p97 !! Wel is mijn suiker getest negatief ! Verklaring kunnen ze niet geven hij is en blijft tot nu toe een kleintje ga nog steeds een keer per jaar voor controle naar de kinderarts daar houden ze zijn groei in de gaten !
Als er geen kwalijke reden voor is is het wel heel fijn, denk ik... Stel dat dit kindje, onverhoopt, ook te vroeg geboren wordt, dan is hij wel snel goed op gewicht, dat scheelt veel, toch? (ik weet er niet zoveel van, alleen van de verhalen van mijn zus die met 30 weken geboren is, maar gelukkig voor haar leeftijd groot genoeg was (alsnog maar 1250 g ). Ik hoop dat het gewoon een lekker flink kind is en natuurlijk dat hij/ zij met een mooie termijn geboren wordt!
Dank voor jullie reacties! Woensdag bij de Gyn weer gemeten en inderdaad een groot kind. Nu al geschat op 1850 gram, dus dat is flink voor deze termijn. Ik moet wel een suikertest doen, omdat het zo verschilt met de vorige zwangerschappen en ikzelf in weinig tijd 10 kg ben aangekomen. Ik ben nu al zwaarder dan bij mijn andere twee op t eind, terwijl ik veel lichter aan de zwangerschap begon. Ben benieuwd, verder alleen maar blij als dit kindje iets meer reserves heeft!