In principe zijn alle matrassen goed voor je kleine meisje. Het is niet nodig om een heel duur pocketveringmatras te kopen, omdat ze nog heel weinig wegen heeft dat eigenlijk geen nut. Babywinkels smeren je dat natuurlijk wel graag aan, ik heb hier matrassen van de ikea en die liggen heerlijk. Niet de goedkoopste want die vinden we erg dun, maar de middengroep hebben wij.
Idd bij Ikea hebben ze goede matrasjes voor een leuke prijs. Wij hebben er eentje van Leenbakker,de Lisa voor 39 euro. Een heel fijn matrasje met een afritsbare tijk.
Wij hebben ook die van de leenbakker. Een prima matras voor een baby.. En voor zijn peuterbed hebben we ook weer een van de leenbakker, alleen dan een maatje groter.. (Ikea week destijds nog af qua matrasmaten, nu niet meer dacht ik)
Een goed matras is stevig en minimaal 8 cm dik. Hij moet precies passen in het ledikant (max 2 cm rondom instopruimte) Matrassen heb je van verschillende materialen, Bijv: Polyether matrassen: vaak in 30 of 40 grams. 40 grams is weer wat steviger als 30 grams. Polyether heeft als nadeel dat je er lig kuilen in kunt krijgen als je hem niet regelmatig omkeerd. Verder zijn het gewoon hele goede matrassen en vallen in de goedkoopste prijsklasses. Koudschuim matrassen: goed ademend matras omdat er luchtbelletjes inzitten en geen ligkuiltjes omdat koudschuim altijd terug komt in originele staat. Zijn vaak ook extra dikke matrassen (+/- 12 cm) Qua prijsklasse liggen ze in het midden meestal. Binnenvering of pocket matrassen: Zijn de duurste matrassen maar hebben eigelijk nog totaal geen nut voor een baby omdat er te weinig gewicht op het matras komt te liggen dat het effect heeft. Pas vanaf 15 kg geeft het de optimale ondersteuning die een kindje nodig heeft. het enigste pluspunt wat het heeft is dat het een heel open matras is aan de binnen kant is het een heel goed ademend matras.
Wij zijn ook erg blij met de matrasjes van Ikea. Wij hebben volgens mij die van 40 of 50 euro, niet de duurste, niet de goedkoopste, en eentje die stevig is, maar ook lekker ligt. Ze ligt er op het moment als een roos op de slapen
Hier er ook 1 van ikea, geloof ook rond de 40 euro, met binnenvering en ons moppie slaapt er prinsesheerlijk op