Dochter van net 10 gaat om 19.30 uur naar bed. Zoon van net 12 gaat om 21.00 uur, soms 21.30 uur, dochter heeft gewoon veel meer slaap nodig.
Oh echt? Hier hebben we bij dochter van 10 geprobeerd of ze wat later naar bed kon. 20.00 uur erin en 20.30 uur licht uit, maar na een week zat ze er helemaal doorheen, dikke wallen, compleet kapot (en sliep tot 7.30 uur). Ze heeft gewoon meer slaap nodig. Wat idioot om dat belachelijk te maken. Ze ligt er nu gewoon weer om 19.30 uur in (soms iets later door training).
Dat sporten maakt het wel lastiger. Dochter sport 2x per week tot 8 uur. Dan komt ze thuis (helemaal fit en vol adrenaline) en moet ze nog eten en douchen. Eerder dan ze dan ligt en slaapt
Ja klopt. Hier duurt de training gelukkig maar tot 19.00 uur, maar dan nog naar huis, eten/drinken, even bijkomen en dan nog douchen etc.
Mijn dochters (bijna 11 en 13) gaan allebei om negen uur richting bed. De jongste mag dan meestal nog even 20 min/half uurtje lezen ofzo, de oudste bepaalt zelf hoe laat ze gaat slapen, als ze maar in bed ligt. En eigenlijk doet ze dat keurig, als ze moe is gaat ze ook gewoon slapen.
Hier (9 en 11) gaan ze tegelijk naar bed. Om 20:30u naar boven, nog even wassen / tanden poetsen / omkleden / lezen en dan uiterlijk 21:00u de lamp uit. Op voetbaldagen (2x in de week), is dat een kwartier later, anders redden we het niet. Ze zijn standaard om 06:30u. wakker (ook als ze een tijdje later naar bed gaan, in de vakantie bijvoorbeeld).
Hier tussen 21.15 en 21.30 naar bed, slaapt dan binnen 10 min.. eerder naar bed doen betekend pas slapen na 22 uur
Hier beide kids (8 en 10) tussen half 8 en 8u naar bed. Alleen op woensdag ligt de jongste er iets later in ivm voetbal training. De oudste ligt er op donderdag pas na 9u in ivm turntraining. Dit is eigenlijk net te laat. Op dinsdag en vrijdag kunnen ze tot 7u slapen andere dagen tot 6.15 ivm bso.
Nou, lekker langs je heen laten gaan dan. Het ene kind is het andere niet. Ik was vroeger ook snel moe. Daarentegen was ik gerust om 300 of 4.00 uur klaarwakker en was ik klaar voor de dag. Dat is nu niet heel veel anders: afgelopen weekend zat ik al om 6.00 uur beneden terwijl de anderen nog sliepen... Uitslapen heb ik nog nooit gekund en dat zal niet veranderen, vrees ik. Gewoon lekker zo laten dus.
Lekker naast je neer leggen dat soort opmerkingen; iedereen doet wat hij/zij goed acht voor zijn kind, toch? Er zijn nu eenmaal verschillen, in bedtijd, maar ook in andere dingen.
De oudste twee van 10 en 8 gaan tegelijkertijd naar bed. Tussen 19.30u en 20.00u liggen ze erin, daarna even voorlezen en nog zelf lezen. Om 20.30u gaat het licht uit en om 21.00u slapen ze altijd wel. Om 7.00u moeten we ze vaak wakker maken voor school.
Hier liggen ze er uiterlijk 19:30 uur in. Soms lezen ze nog even maar meestal gaan ze meteen slapen. Eerder komt zelfs ook nog wel eens voor....
Zoon van 11 gaat om 21:00 uur slapen doordeweeks. Weekenden hebben we geen vaste tijd dus dat wordt makkelijk 23:00 uur soms.
Oh.. dat lijkt me heerlijk Onze oudste dochter heeft nooit veel slaap nodig gehad. Ze stroomt over van de energie. Heel gezellig, maar op een gegeven moment ben ik er wel klaar mee. De afspraak is dat ze sowieso om 20.30 uur naar boven gaat (wat ze altijdd probeert te rekken). Wat ze daar doet moet ze zelf weten, maar rond half 10 moet ze proberen te gaan slapen. Meestal kan ze zelf wel goed inschatten of ze moe (genoeg) is. We hebben geprobeerd om haar eerder te laten slapen. Maar dan ligt ze echt naar het plafond te staren. In het weekend wordt het regelmatig nog later. En 's ochtends staat ze net zo vol energie weer op. Hoe laat ze ook naar bed is gegaan.
Hier een hele late slaper. Komt moeilijk in slaap ook. Hij ligt meestal 20.45 a 21.00 uur. Dan slaapt hij pas 22.00 uur meestal. Om 7.30 uit bed. Dan heeft hij nog 50 minuten ongeveer om te ontbijten en aankleden.
Onze jongste van 9,5 proberen we echt wel uiterlijk 20:30 in bed te hebben, zodat ze om 21:00 kan slapen. Ze slaapt dan tot 7:30, de ene keer wordt ze zelf wakker, de andere keer maken wij haar wakker. Voor de oudste van bijna 12 houden we ongeveer dezelfde tijden aan, maar ze sport ook 2 keer tot 20:00 en 1 keer tot 21:00, dus dan lukt 20:30 niet . Ze wordt vaak rond 7:00 zelf wakker (van ons douchen vermoed ik), maar sinds dat ze dit jaar meer sport en ook tot later moeten we haar ook wel eens wakker maken om 7:30. Of zou het door de puberteit komen