hoi jkij hebt ook een langere leeftijd tussen de laatste zitten, hoe ervaar jij dat? en hoe vinden jou kid shet? hier ervaar ik het heel fijn, ik heb de ervaring wat een stuk makkelijker is en mijn kids vin=den het super, alleen zitten ze nu in een ik vind elkaar niet meer lief fase, wordt soms erg moe van het geruzie
tja mij dochter is 7 en half en gaat ook om 8 uur naar bed , maar ze is dan om 5 uur ochtend ook wakker soms half 6 a 6 uur maar ze is altijd vroeg wakker , ben bang als haar nog eerder op bed zal doen ,nog eerder wakker wordtze haat slapen zegt ze haha maar ik denk dat ik het ook zo hou voor komende jaren gewoon om 8 uur
Hee, hier zijn dus de moeders met oudere kinderen! Leuk jullie gevonden te hebben. Tien jaar lijkt me negen uur toch wel een nette tijd. Dat hebben wij tenminste altijd aangehouden. Onze oudste was altijd ontzettend moeilijk met slapen. Huilde altijd bij het naar bed gaan, ook toen hij al tien was, en nóg is hij altijd een nachtbraker (hoewel we het niet meer zien, omdat hij niet meer thuis woont) maar dat vertelt hij wel es. De tweede was daarentegen ontzettend makkelijk. Die ging altijd zelf naar bed als hij moe was, en ook altijd op tijd wakker 's ochtends. Heerlijk was dat. Met onze derde moeten we het nog maar helemaal afwachten, hij gaat nu pas om half negen naar bed, en slaapt ook tot half negen, lekker het klokje rond dus.
Leuk 2 grote zoons en een kleintje! Binnenkort hier 2 grote dochters en een kleintje. Mijn dochter van 9 is ook moeilijk met slapen en huilt ook veel, er is gelukkig nog hoop zie ik (ik neem aan dat het nu over is?)
kisaba, hoe ervaar jij het nog zo.n kleintje erbij m,et 2 van die grote kids? en meesa, ik heb ook een die goed slaapt en een die slecht slaapt, komt meestal laat in slaap en wordt ook snel wakker, slaapt sochtend wel langer omdat ze er dan niet uit kan komen. ze gaan bij mij beide om 8.30, mijn zoon is binnen 5 min knock out, maar mijn dochter schijnt nog altijd van allles te moeten doen. en slaapt pas rond21.30 22.0. ach ja ieder kind is verschillend en daar moet je naar kijken toch!
Mijn dochter is 11 en gaat om half negen naar bed, en mag dan nog wel lezen in bed. Dit is doordeweeks. In het weekend ben ik heel coulant en mag ze om half elf naar bed, soms nog later. In de vakanties gaat ze om 10 uur naar bed, behalve in de zomervakantie, dan rond half elf.
Het is echt geweldig! We hebben 20 jaar op hem moeten wachten, en we hadden het echt niet meer durven hopen, maar toch hadden we nog een keertje geluk! En het gaat prima! Nadat ik jaren al veel vrijheid heb gehad met twee grote zoons, zeiden veel mensen tegen me: dat zal je tegenvallen, weer zo'n kleine handenbinder in huis, maar nee hoor, ik vind het echt helemaal te gek! We genieten echt volop van hem, en ondanks m'n leeftijd (ik was 42 toen ik zwanger raakte) lukt het nog prima om zo'n kleine bij te houden. En het is zo relaxed: bij alle kleine zorgjes of probleempjes: je weet inmiddels uit ervaring dat ALLES weer overgaat, zelfs de puberteit die ik flink vond tegenvallen. Dus ik hoef me geen zorgen te maken, want wat het ook is: het gaat uiteindelijk allemaal weer voorbij. 8) En dus genieten we met volle teugen van ons kleine wondertje. En z'n grote broers vinden het ook superleuk gelukkig.
Oh, wat zullen jullie genieten! En hoe vinden de grote dochters het? Ja, het huilen is nu (denk ik) wel over, want hij woont al jaren in Leiden waar hij studeert, dus controleren kan ik het niet meer.
Ja, heel erg leuk om alles nog weer een keertje mee te maken. Kan me helemaal voorstellen dat jij het ook weer heel leuk vindt zo'n kleintje en dan mét ervaring inderdaad. Onze dochters vinden het ook heel leuk en jouw zoons? Wel anders natuurlijk als je zelf al het huis uit bent. Mijn broertje is ook 11 jaar jonger als ik en ik ging altijd van alles met hem doen, wandelen in de wagen, paaseieren zoeken met de peuterspeelzaal en helpen in zijn kleuterklas. Hij heeft heel veel gehuild als baby, maar wij waren er wel aan gewend. Toen ik later op de babygroep werkte, heb ik nooit meer een baby gezien die zoveel huilde, dus dat scheelde, ik vond het altijd nog wel meevallen. Zit nu dus ineens te bedenken dat ik al 28 jaar 'in de baby's' zit Nou, nu dus zelf weer een baby, ik vind het nog steeds helemaal leuk en kan dan hopelijk gelijk door in de kleinkinderen Stond een leuk verhaal in Wij Jonge ouders over een moeder en een dochter die tegelijk zwanger zijn, maar we raken erg off-topic!
Onze zoons vinden het ook super, de oudste is gek op hem, ook al ziet hij Jesse niet zo vaak. Momenteel zit hij in China en blijft daar tot eind sept. dus dat is helemaal erg lang. De tweede woont nog wel thuis, hoewel, nog een half jaartje dan gaat hij samenwonen. Hihihi, jaaaaaa, ontzettend off topic, maarja, ik heb geen kids van tien jaar, dus hoef ik de bedtijd ook niet te bepalen.
Towser, bedankt voor de tip! Ik heb de mama's met wat oudere kids al een PB gestuurd. Over de bedtijd (ik haak meteen maar even in) Mijn 11 jarige zoon gaat om 21.00 uur naar bed. Mijn 9 jarige dochter om 20.15 uur. In het weekend willen ze zelf meestal rond half 10/ 10 uur naar bed.
Is er een speciale reden dan waarom ze anders nog een middagslaapje deed? 8-jarigen doen dat toch over het algemeen niet meer? Die gaan dan ook al even naar school neem ik aan. Niet aanvallend bedoelt, ben gewoon nieuwsgierig.
Mijn stiefzoon van 14 begint om half 9 's avonds al te gapen dus die ligt er om 21.00 al in. In het weekend en vakanties vaak rond 22.00
hahaha ik denk dat je het verkeerd begrijpt, ze komt heel erg moeilijk in slaap, waardoor ze smorgens erg moe is. we laten haar wat langer liggen zodat ze een klein beetje extra slaap erbij krijgt. Dat moet ook wel, want ze gaat naar school , smiddags rusten/ slapen kan niet. heeft ook geen zin want stel dat ze dat wel zou kunnenm dan slaapt ze savonds helemaal neit meer. Er is een goede reden dat ze niet goed slaapt, iedereen heeft een biologische klok die je vertelt wanneer je wat moet doen, inclusief slapen. Maar niet iedereen is hetzelfde. De een heeft een langere klok dan de andere. Vandaar de avondmensen en de ochtendmensen. Mijn zoon valt onder de ochtendmensen, ik ook. Mijn dochter valt onder het avondmens. ' Vooral pubers hebben hier last van, die schijnen over het algemeen moeilijker te kunnen slapen en moeilijker er vroeger uit te komen. etcetc
Owkeee dan heb ik het idd verkeeerd begrepen! Sorry! Wat een mooie namen hebben jouw kids. Ik ben echt een avondmens trouwens.