Gisteren zou het ons gelukt zijn om zonder stressen ons prinses om 19 uur in bed te krijgen... helaas hebben we luizen-alarm en door de nodige behandeling nog later in bed als de andere dagen... pfffffffff...
Joh, jullie zijn pas een paar dagen bezig! Beste recept vind ik altijd: kijk naar je kind! En in jullie geval, vraag ook aan de gastouder hoe je kind is! Maakt ze een vermoeide of juist een wakkere indruk? Verder zou ik vooral niet te moeilijk doen. Een kind hoeft echt niet elke dag in bad en als je slim kookt kun je twee of drie dagen doen met een maaltijd (gewoon de bijgerechten wat wijzigen...vraag bij WW om tips!). Het is best een hoop gepuzzel en mensen die hun kind nooit 5 dagen naar de opvang zouden brengen kunnen zich dat niet voorstellen. Maar 't gaat heus wel lukken hoor, als je maar naar je kind blijft kijken en luisteren.
Dat klopt, en ik merk sinds de opstart van dit topic dat het elke dag een beetje gemakkelijker gaat. Maar als moeder, is je kind "alles" en daar wil je zo snel mogelijk alles goed doen op korte tijd... Ik weet dat je je kind niet elke dag in bad moet doen, maar onze dame gaat aan de wasbak of douche, elke keer gaan lopen... Ik doe dan voor mijn gemak een beetje water in bad en zet haar daar in. Door de week is het dus elke keer een "plonsbad" i.p.v een echt bad.