Ik ben benieuwd hoe laat jullie peuter van 3 of 3,5 naar bed gaat (en dan ook gaat slapen!). Hier een enorm energieke peuterdame van 3j4m en die ligt er zelden voor 20.30 in. Ze slaapt dan tot 7.15-7.30 ongeveer. Eerder naar bed lukt gewoon niet, dan ligt ze klaarwakker, wordt boos, gaat huilen, ze kan dan gewoon niet slapen. Overdag slaapt ze al een half jaar niet meer trouwens. Maar vandaag ging ze pas om 21.15 naar bed en nog lag ze een half uur te zingen en te vertellen, ik vraag me echt af of dat normaal is?! Ze heeft de hele dag buiten gespeeld, ik zou toch denken dat zo'n ukkie om 19u omkiept haha. Hoe is dat bij jullie?
Hoi, hier ook een energieke dame van 3 maar die ligt er vaak wel al om 18.30 al in, soms al om 18.00! Af en toe geeft ze zelf al aan dat ze heel moe is en naar bed wil, hihi de eerste keer dat ze dat zei klapperde mijn oren maar blijkbaar voelt het zelf goed aan. Ze wordt meestal rond 07.00 wakker, soms iets eerder en een enkele keer een uitschieter naar 09.00 Misschien heeft jou dochter minder slaap nodig? Als ze overdag verder oke is, dan zou dat kunnen toch? Liefs,
tussen 19 uur en 19.30 Ze slaapt wel tussen de middag een uurtje of 1 1/2 uur. Wordt tegen 6.30 weer wakker.
Mijn peuter van 2.5 jaar sliep meestal rond 20:00 uur maar sinds een half jaar gaat hij pas om 21:00 uur slapen. Hij slaapt overdag nog wel een uurtje en dan moet ik hem wel met pijn en moeite wakker maken na z'n middag slaapje. Hij slaapt tot 6 of 7 uur in de ochtend.
Mijn dochter van bijna 3 gaat om 18.30u slapen en om 7.45u maak ik haar wakker. Ze gaat volledige dagen naar school en is 's avonds echt moe. Ze slaapt 's middags niet meer van toen ze 2,5 was.
Je hebt het zeker over onze dochter.. Vooral 's avonds heeft onze meid ontzettend veel energie. Net als papa een echt avondmens. Meestal ligt ze tegen half 9 in bed, maar als ze de volgende ochtend kan uitslapen dan ook wel eens wat later. Ze slaapt meestal wel wat langer als jouw dochter. Tot een uurtje of 8/half 9. Ach, ik vind het wel gezellig. Ik ga echt niet elke avond een strijd aan om haar voor half 8 in bed te hebben. Ze zit zo in een prima ritme voor ons allemaal!
hier om 18.30 maar dan slaapt ze ook nog smiddags 2 uur en wordt in november 4 vraag me hoe dat moet als ze straks naar school gaat.
Serena, kan zo ineens over zijn. J. gaat meestal tussen 19.00u en 19.30u naar bed, maar als ze overdag geslapen heeft (als we met de auto ergens naar toe zijn geweest ofzo, want anders slaapt ze al een hele tijd niet meer), dan kan het zo 23.00u worden... Ze ligt dan wel in bed, maar blijft praten, zingen en spelen ed tot ze in slaap valt.
Zoon (3 jr 9 mnd) gaat om ongeveer 19:00 naar bed, dan ritueel (poetsen, wassen, plassen, verhaaltje(s)) en bepaalt daarna zelf hoe laat hij gaat slapen (zolang hij maar op zijn kamer blijft). Hij slaapt altijd voor 20:00 en wordt (wanneer het niet zo warm is) rond 7:15 - 7:30 wakker en gaat dan ook nog weer even spelen op zijn kamer. Veel kinderen gaan eigenlijk iets te laat naar bed waardoor ze 'over' hun slaap zijn.
Ach, een half jaar kan een boel veranderen en je gaat het dan wel merken. Als het gewoon niet gaat, dan hou je haar 's middags af en toe thuis om te slapen. Dat is het mooie van zo'n eerste jaar!
Onze dochter van 3 en zoontje van 1 gaan ook beiden rond 7 uur op bed. Als ze later gaan zijn ze eerder wakker en ook vind ik het belangrijk om 's avonds even de tijd alleen te hebben (met mijn man en even zonder de kinderen).
Hier tussen 19.00 en 19.45 uur. Meestal gaan wij rond 19.00 uur naar boven, lekker in bad, daarna aankleden, verhaaltje lezen en slapen...
hier eentje van 3,5 die gaat om 19.00 uur soms 19.30 naar bed. Tussen de middag slaapt ze van 12.00 tot 14.00. Soms kletst ze nog wat. Op zich denk ik dat het ook een soort ritme is waar ze in zitten. Ik zou persoonlijk een peuter niet zo laat op bed leggen, ook al is ze niet moe. Gewoon lekker naar bed doen en dan vallen ze vanzelf in slaap. In bed kletsen is ook al rustiger dan tot 21.00 bezig zijn beneden. Ik vind 19.30 echt de uiterste bedtijd voor peuters en kleuters, maar dat kan persoonlijk zijn natuurlijk.
Toen hij smiddags nog sliep was het niet eerder dan 20 uur dat we hem naar boven kregen en was hij vaak rond 21 uur nog aan het feesten... Nu we het middagslaapje hebben afgeschaft ( want hij zou nog best een tukje kunnen doen denk ik!) gaat het veel beter. Om 19 uur/19:15 uur naar boven, dan tandenpoetsen, aankleden, plassen, verhaaltje, dag doornemen en na een half uur gaan we naar beneden. Hij protesteert standaard maar is vervolgens na een minuutje vertrokken Hij slaapt dan tot ca 7 uur, tegenwoordig is hij wat vroeger wakker, maar dankzij de babyzoo wekker blijft hij tot 7:30 uur in bed!
Dochter slaapt al 1,5 jaar niet meer overdag. Savonds gaat ze om 18.30 uur naar bed en moet doordeweeks om 6 uur wakker worden.