Bedtijd 3-jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sisa, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Je slaat de spijker op z'n kop!

Mijn zoontje is echt heel extreem druk en blijft ook doorgaan en doorgaan

Leg ik hem om 18.30 in bed tegen zijn zin in (nee mama, buiten pelen) dan valt hij binnen 5 minuten als een blok in slaap

Laat ik hem op tot 20.30 dan duurt het uren voordat meneer slaapt

De clou is vaak dat kinderen juist éérder naar bed moeten en dan vlugger slapen ipv laat naar bed

2. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hier gaan ze allbei tussen 19.00uur en 19.30
    maar de oudste is echt elke x tussen 4en 5 wakker:S
    en gaat dan ook niet meer slapen:S

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #23 Arevinol, 26 mei 2012
    Laatst bewerkt: 26 mei 2012
    Daar was ik nou net ook benieuwd naar!
    Dochter slaapt sinds haar 2e verjaardag niet meer 's middags. Vanaf die tijd sliep ze veel beter, altijd van 20-730u ongeveer (1930u naar boven).

Vanaf +/-maart dit jaar begon ze steeds vroeger wakker te worden 's ochtends en hebben we haar geleerd mbv een wekker om tot 730u in bed/op dr kamer te blijven. Werkt geweldig goed, maar sindsdien ligt ze 's avonds wel veel langer te kletsen/zingen en ook wel te zeuren..

Vroeg me dus ook af wat slim is om te doen. Lijkt me ook niet handig om haar later naar bed te brengen, want dan kunnen we strax ieder jaar een uur later naar bed gaan brengen..lijkt me niet echt 'normaal'. Maar ja, half 8 wakker 's ochtends vinden wij zelf ook wel errug fijn. Heb echt geen zin om iedere dag om 6u/630u op te staan (dat hebben we de eerste 2 jaar gedaan en het is niet echt ons ding ;) haha)

Ik geloof niet dat we haar te laat naar bed brengen. Overdag is ze niet echt moe, zover ik kan zien. Het is een redelijk rustig meisje, ze praat wel veel, maar niet druk qua spelen.
    Anderzijds is het misschien ook wel zo dat ze als ze 4 is en naar school gaat, misschien wel moe-er is en weer meer gaat slapen.. of is dat ook maar tijdenlijk?

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het druk zijn kan ook komen omdat ze juist moe zijn!
    Persoonlijk vind ik bedtijden van 20.30 uur of zelfs nog later echt veel te laat voor een kind van zo'n jonge leeftijd. Ik zou dan zowiezo het middagslaapje eraf halen en gewoon vroeg in bed.

Maar goed iedereen doet het op zijn manier. Missen jullie het dan niet om de avond even voor jezelf te hebben? Ik ben alleenstaand dus misschien maakt dat veel verschil? 's avonds ben ik vaak aan het poetsen, regelen of gewoon erg moe.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Hier om half 8 naar boven, 8 uur ligt ze maar ze gaat altijd nog rommelen en slaapt pas tussen 9 en half 10. In begin maakte ik me daar druk om maar blijkbaar krijgt ze genoeg slaap dus prima zo

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, ik heb ook graag de avond voor me/onszelf! Kijk er altijd wel naar uit dat t bedtijd is :)
    Maar bij ons lijkt het dus kiezen voor de avond of de ochtend. Al is het niet zo erg hoor. Ze gaat half 8 naar boven, maar ligt gewoon vaak nog (lang) te pielen. Moet dan 1-2x naar boven, omdat er 'wat' is.
    Tja, tis altijd al een meisje geweest dat wat minder slaap nodig heeft dan gemiddeld.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik kan natuurlijk alleen voor mijn kind spreken, maar hier is dat niet zo. Ieder kind heeft een eigen ritme. En hier is het zo gegroeid dat ze van 20.00/20.30 uur tot 8.00/9.00 uur slaapt. Zodra ze in bed ligt slaapt ze meteen, ze wordt nooit wakker en slaapt gewoon zo'n 13 uur in een nacht.
    Ik zie veel tijden voorbij komen van 18.30/19.00 uur, maar dat zou met onze werktijden niet eens lukken. Rond 17.30 uur ben ik thuis. 18.00 uur gaan we eten. 18.30 zijn we klaar. Nog even spelen, in bad en dan is het al snel tegen 20.00 uur.
    Ik vind het persoonlijk niks als onze dochter de hele dag niet thuis is geweest om haar binnen een uur in bed te hebben liggen omdat wij bv nog een avond voor onszelf willen hebben.
    Daarnaast ben ik op dit moment hoogzwanger en kan ik haar niet de aandacht geven die ze nodig heeft. Dus als mijn man rond 20 uur van zijn werk komt heeft ze gewoon nog even 'quality time' nodig.

Ik vind deze opmerkingen dus een beetje kort door de bocht.. (en onze dochter slaapt al ruim een half jaar niet meer overdag..).

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hier zijn ze na een school en peuteropvang dag echt helemaal munt na 18.00... dus gaan ze 18.30 douchen en 19.00 liggen ze allebei te slapen...

nu met dit mooie weer en de vakantie mogen ze van mij opblijven... onze jongste geeft zelf aan dat ze naar bed wil rond 18.30... en slaapt dan ook binnen 2 min nadat ze erin ligt :p onze oudste gaat iets later maar slaapt ook meteen... ze zijn dan rond 8.00 weer wakker.,...

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, dat is ook zo, ieder kind heeft zijn eigen ritme (aangeleerd of uit zichzelf ;)). Als je naar een andere tijdzone gaat, past je kind zich na verloop van tijd ook daarop aan, net als bij zomer/wintertijd.
    En het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere. Als ze fit wakker worden, is het op zich prima.

Het is wel zo, dat oververmoeidheid zich kan gaan uitten in druk gedrag en dus meer moeite met inslapen. Maar dat speelt in onze situatie ook niet.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn zoon heeft heel veel slaap nodig en slaapt overdag 2-3 uur eb s'avonds 19 uur naar bed tot 7 à 8 uur.

Als hij volgend jaar naar school gaat kan hij eventueel af en toe eens thuis blijven als hij echt moe is, das geen probleem.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Demi gaat rond 19:30 naar bed, soms iets eerder, en dan slaapt ze tot 6:30. Overdag slaapt ze niet meer.

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tussen 7 en half 8 naar boven en meestal slaapt ze wel voor 8 uur. Dit soort warme dagen is verschillend. Soms stort ze in, soms ligt ze nog lang te kletsen en te roepen. Het is natuurlijk nog licht en warm, ik heb zelf ook moeite om in slaap te komen!

13. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Bubbel; jouw kindje hoeft er niet om 6.00 uur uit maar slaapt tot 8.00-9.00 uur uit. Dat scheelt 2 tot 3 uur. Logisch dat het bij jou dan wat verschuift, ook in veband met je werk.

Mag ik vragen wat voor werk je doet dat je zo laat mag beginnen? (lijkt mij ook wel wat, haha)

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Meestal om half 9, als ze naar school gaat gaat ze eerder omdat ze er dan eerder uit moet.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier gaan ze tussen 19 en 20 uur naar boven. Soms nog iets eerder als ze echt moe zijn en Lisa niet geslapen heeft 's middags. Maar de laatste weken is het echt drama met Lisa, ze ligt er dus altijd rond dezelfde tijd in maar gaat heel erg lopen spoken. Ze kan zich gelukkig al wat meer vermaken (in plaats van meteen heel hard te gaan huilen), maar we moeten nog wel een paar keer naar haar terug en ze slaapt vaak pas rond 21:00. En dan slaapt ze tot een uur of 7 en doordeweeks moeten we haar vaak wakker maken (uiterlijk 8 uur, snel aankleden en met boterham in de kinderwagen Eva naar school brengen ;)). 's Middags slapen of niet, het maakt niet uit, ze loopt de laatste weken zo te rommelen met slapen. Zal wel weer goed komen, voordeel is wel dat ze niet meer om 6 uur wakker wordt, maar dus wat later :)

16. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Finn is bijna 3 jaar, en gaat tussen 19.30 en 20.30 naar bed, afhankelijk als hij smiddags nog heeft geslapen...eerder heeft hier ook geen nut

17. veghelsemeid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    Hier maakt et niet uit of ze nou vroeg of laat gaan
    zijn gewoon tussen 4/5 wakker

18. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    En gaan ze daarna niet meer slapen??

19. veghelsemeid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    Nee helaas niet.
    Dus zit meestal al rond 4uur beneden

20. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Wow, dat is extreem vroeg. Slaapt de oudste nog overdag?

Deel Deze Pagina