Bedtijd 3-jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sisa, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    Nee de oudste slaapt niet meer overdag
    Al sinds zijn 2de niet

2. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Dochters van 4 en twee-en-een-half gaan in de winter rond 20.00/20.30 naar bed. In de zomer is het warm en ander ritme. Normaal gesproken slaapt de oudste dan ook s´middags weer een uurtje of anderhalf. Dus in de zomer gaan ze rond 21.30 naar bed en als ze naar school moeten staan ze om 8 uur op.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    4 uur wakker?? En dan issie echt de hele dag fit?!
    Jeetje, wat lijkt me dat rot zeg :(

4. 19 uur in bed. Hij is rond 05:30 wakker en slaapt 's middags nog 1 uurtje.

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    20.30/45 begint het bedritueel 20.30 lig hij erin.
    De ene keer slaapt hij nog even maar standaard 21.30 wordt hij wakker om te poepen :D en nee voor het naar bed gaan laten poepen lukt niet dan plast hij alleen.
    Daarna slaapt hij ook meestal binnen 10 minuten in maar we hadden zaterdag een uitschieter dat hij pas om 23.00 eindelijk stil was, zal de warmte wel zijn.
    Door de weeks moet hij er om 7.45 uiterlijk uit maar vaak staat hij al te stuiteren om 7.30.
    Ik ben ook gezegend met een avondmensje :D
    Slapen overdag doet hij vanaf zijn 2,5 niet meer of we moeten in de auto zitten zoals vandaag van de camping naar huis dan is hij een uurtje out met het gevolg vanavond.....yep die slaapt niet voor 21.00

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Rond 20.00 soms 20.30 moet ik wel bij zeggen dat mijn dochter nog 3 uur slaapt tussen de middag. Van 13.00-16.00 ongeveer Dus die krijg ik dan niet weer om 19.00 in bed en middagslaapje inkorten of overslaan is geen optie ze heeft het echt nodig. Het 's morgens slaapt ze tot 08.00-08.30 ongeveer. Soms is ze ook rond 07.30 wakker ligt er een beetje aan.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Haha, het ligt niet aan mijn werktijden, maar meer aan die van mijn man. Ik werk maar 3 dagen, dus de rest van de week kan ze 'uitslapen'. Op de dagen dat ik werk, brengt mijn man ze de ene week naar de opvang (tegen half 10 pas) en de andere week heeft hij vroege dienst en blijft ze 1 nachtje bij oma slapen en de andere 2 dagen maak ik ze om half 8 wakker om ze naar de opvang te brengen (ik begin om half 9, kdv is bij mijn werk, 5 minuten fietsen).
    Als ze volgend jaar naar school gaat, dan zal haar ritme waarschijnlijk ook wel wat veranderen.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan slaapt meestal ergens tussen 20:00 en 20:30u (om vervolgens voor 06:00u weer wakker te worden ;)).

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Sorry dames, was mijn eigen topic vergeten :)
    Bedankt voor de reacties, ik zie dat 20.30 best een redelijke tijd is. Ik denk dat mijn dochter ook een avondmens is en weinig slaap nodig heefy. Het te druk zijn, stuiteren of wat dan ook is hier niet aan de orde. Ze praat wel veel maar is niet heel druk of overdreven druk als ze speelt.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Denk dat dat (juist) ook wel meespeelt. Drukke kinderen hebben vaak ook meer slaap nodig, want ze verspillen meer energie. Tenminste dat hoor ik vaker. Mijn dochter verspilt niet zoveel energie met druk doen.

Op zich wel fijn om te lezen, dat het niet heel absurd is dat ze op deze leeftijd zo lang wakker kunnen liggen 's avonds en kennelijk toch genoeg slaap krijgen.

Dochter haalt het hier wel verspreid in trouwens. Soms wordt ze een paar dagen al voor half 8 wakker, dan weer een paar dagen na 8 uur. En zo lag ze gisteravond tot 22u nog allerlei verhalen te vertellen (haar knuffels waren ziek en moesten allemaal een dekentje ;)) en vandaag ging ze gewoon direct slapen om 20u, terwijl t een hele rustige dag was.

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hier een kindje van nog geen twee maar zit ook ongeveer op dit niveau. maar moet erbij zeggen dat wij in een zuidelijk land wonen en de kinderen voor 9 uur niet in bed liggen...ons mannetje ligt er tussen half 9 en 9 uur in en slaapt tot ongeveer half 9 en een uurtje in de middag. Ik denk dat hij tegen die tijd rond 3 jaar ook niet veel slaap nodig heeft...als je kindje fit is en vrolijk overdag is dat gewoon haar biologische klok denk ik. Gaat ze naar een peuterspeelzaal? daar worden de meeste kindjes wel moe en schijnen beter te gaan slapen...

12. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ja!!hier ook tussen half 7 en half 8!!Mits ze smiddags geslapen heeft maar eigenlijk gebruik ik die truck alleen als we een feestje hebben of iets dat ze iets langer op kan blijven ;)

13. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Zoon van bijna 3 gaat (samen met zoon van 1,5) om 19.15 ongeveer naar boven, iets over half 8 liggen ze er in. De oudste ligt dan nog even te kletsen en te zingen, duurt misschien 15 minuten.
    Overdag slaapt ie bijna nooit, gaat wel altijd naar bed.
    Wakker worden is wisselend, meestal tussen 7 en 7.30 met uitschieters naar boven als het laat was, en naar beneden als het erg warm/licht is in hun kamers (of als mijn man iets laat vallen ofzo, hij staat om 6.30 op).

Deel Deze Pagina