Wij eten ook 18.15/18.30 uur, nog even spelen/douchen (soms voor het eten al gebadderd) en 19.00/19.15 uur naar boven...geeft geen problemen. En gaat vanzelf hoor, het eerder naar bed gaan. Zoontje ging ook 19.45/20.15 uur naar bed maar school is zooo vermoeiend
Tweeling van 5 gaan tussen h 7 en 7 naar bed, 1 vd 2 is ook kapot eind vd dag. Oudste van bijna 9 gaat rond kw o 7 en mag dan nog even lezen. Vaak rond kw v 7 er weer uit, dan zijn ze meestal al wakker.
oudste ging met 4 ook zo rond 7 slapen. nu is ze bijna 9 en mag ze om 8 uur tanden poetsen en naar bed. ze slaapt nu steeds smorgens als ik op haar kamertje kom dus eigenlijk mag ze van mij wel iets vroeger naar bed. ik vind zelf dat als je ze wakker moet maken smorgens ze nog niet voldoende slaap hebben gehad. laatst las ik ook een artikeltje/onderzoekje dat de bedtijd belangrijker is dan hoe lang ze slapen en hoe laat ze opstaan.
onze zoon gaat tussen 18:30 en 19:00 op bed. Dan nog even een verhaal lezen en een liedje zingen, dus kwartier speling Daar is hij dan ook echt aan toe om zo vroeg op bed te gaan. School vraagt nogal wat energie van hem En soms geeft hij het zelf al aan... Mama/Papa? Zullen we tandjes gaan poetsen? Wil je mij... verhaaltje voorlezen? etc
Mijn vriend is altijd pas om 18.30 thuis dus ik eet (helaas) doordeweeks alleen met de meiden. We eten dan uiterlijk 17.30u ze gaan dan rond 18u naar boven als ze nog in bad gaan anders 18.15u. Niet gezellig maar wel hard nodig!