wondermiddel gezocht!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaryWoods, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Hi meiden,

ik ben op zoek naar een wondermiddel tegen misselijkheid en overgeven voor onze zoon van 22 mnd (20 gecorr).
    Gisteren de boel ondergekotst en vanochtend koorts (rond de 38.1). Ging redelijk vanochtend totdat hij bij de aanblik van zijn boterhammetje bij de lunch weer over z'n nek ging. Nu is het waarschijnlijk een griepje of iets wat er op lijkt en moeten ze het meestal ff uitzieken. Maar..... morgenmiddag gaan mn vriend en ik trouwen!!! met alles er op en er aan...Dus je zult begrijpen dat de paniek hier aan het toeslaan is....
    Dus: wie weet er een wondermiddel????

alvast bedankt!

2. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Jeetje wat vervelend zeg sorry ik heb geen tips voor je maar hopelijk is het morgen beter en ik wilde je heeeeeeeeeel veel plezier wensen!!!

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    dank je... we gan natuurlijk wel proberen te genieten, maar ja......
    Iemand anders die wel iets weet?

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik weet vanuit het ziekenhuis waar ik werk dat je tegen misselijkheid en overgeven primperan (metoclopramide) kan geven of zofran, maar geen idee of dit ook bestaat voor baby's??? Misschien de apotheek of huisarts even vragen?
    Als het komt door iets verkeerds eten dan kun je dat maar het beste niet onderdrukken: het kan er maar beter uitkomen dan...
    Verder droge biscuitjes/ beschuitjes eten zodat hij iig iets binnenkrijgt, van een totaal nuchtere maag word je ook misselijk...
    Hoop echt dat ie snel bij trekt!
    En veel geluk alvast met je trouwen!

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    beschuit is wel een goed idee.... Ik denk dat ik straks als hij wakker is gewoon zelf een droog beschuitje ga eten en dan even kijken of hij interesse heeft (is meestal wel een beetje aan het bietsen als ik of mn vriend wat eten ;))
    ik denk eigenlijk niet dat het van eten komt, want anders had hij denk ik geen koorts gehad?

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    in het geval van iets verkeerd gegeten zou het dan wel snel over moeten zijn toch? Is misschein nog het beste scenario.. Ik zou niet weten wat hij verkeerd heeft gegeten, maar hou even alle opties open...

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Eventueel een paracetamolletje geven? Dan voelen ze zich vaak ook wat beter, ook al hebben ze niet echt koorts...

Wel vervelend zeg, een dag voor jullie gaan trouwen... Toch wil ik jullie een hele fijne dag wensen! Geniet ervan!

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ja paracetamolletje doen we sowieso, maar dat overgeven is zo vervelend... Ik zie al meteen rampscenario's voor me dat mn jurk wordt ondergekotst...... :(

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.841
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou even de huisarts bellen, voor volwassenen zijn er inderdaad anti-misselijkheids middeltjes, dus mogelijk zijn die er ook voor kinderen.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    7-up laten drinken of iets anders wat citroen bevat. Help hier altijd gegarandeerd!

12. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Bel anders even de huisarts en leg de situatie voor.
    Er is een middel tegen braken en misselijkheid voor baby's.
    Aaliyah heeft dat gehad toen ze tegen uitdroging aan zat.
    Het is alleen op doktersrecept te krijgen.

13. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Gelijk huisarts bellen en de situatie uitleggen.
    Normaal zal hij er waarschijnlijk niet zo snel iets voor geven, maar nu is de situatie anders.
    Primperan en Zofran is alleen op recept en ik vraag me af of dit ook voor zulke kleintjes.
    Misschien iets van domperidon zetpilletjes, die is er wel voor zulke kleintjes, maar weet niet of dat dat zonder recept is.

Beterschap voor de kleine en een hele fijne dag gewenst morgen.
    Geniet ervan hoor!!!

14. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Je hebt Kindigest tabletjes van VSM tegen misselijkheid en diarree en anders helpt Cola drinken ook heel goed tegen misselijkheid. Maar ik weet natuurlijk niet of zo'n kleintje dat al wel wil drinken, misschien zou je het wat kunnen verdunnen met water zodat de prik er wat uit gaat.

In elk geval hoop ik voor jullie dat het morgen een stuk beter gaat en ik wens jullie in elk geval een hele mooie trouwdag toe. Alvast gefeliciteerd.

Deel Deze Pagina