vraag over hoogbegaaf,leonardo onderwijs

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamamadelon, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Onze zoon is dus hoogbegaaf,gemiddeld IQ 143.
    Er zit hier in onze stad een school met leonardo onderwijs,eigenlijk vlakbij.
    Zoon geeft aan best naar die school te willen want hij vind alles op deze school te makkelijk.
    dus ik denk dat we hem maar moeten overplaatsen.
    Wat vinden jullie,heeft iemand ervaring?

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Volgens mij gaat Cygnet haar zoon naar een school met Leonardo onderwijs.
    Zij kan je er misschien wat meer over vertellen.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi,

Ik zal eerst eens een kijkje gaan nemen bij de desbetreffende school. Met je vragen. Is hij op zijn huidige school al doorgetoetst?

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we gingen gewoon een keertje kijken en info middag. helaas. het was echt geen leuk school. kinderen lijken me ook niet echt gelukkig. de juffen nukkig. info was slordig etc etc. dus dat doen we 'echt niet' dachten wij. een kennis die ook daar was vond het ook heel slecht allemaal. zij deed het ook niet.
    dus elke school is heel anders. ga eerst kijken en praten. sfeer is belangrijk.

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Even gaan kijken is inderdaad heel belangrijk! Op een Leonardo school kunnen sommige kinderen beter hun draai vinden - de leerkrachten hebben meer handvatten om met asynchrone ontwikkeling om te gaan (dat betekent - ermee omgaan dat kinderen in sommige dingen erg ver voorlopen, maar dat niet op alle vlakken zo hoeft te zijn), er zijn materialen beschikbaar om op een geschikter tempo te werken, en ook klasgenootjes zullen meer begrip hebben. En toch, zoals belize zegt: kom je daar en vind je het niets, dan is het waarschijnlijk ook niets.

Er zijn ook andere opties. Een goede leerlijn op school, een vrije school, of misschien wat verrijkende materialen. Het hoeft geen Leonardo school te zijn. Maar houd er wel rekening mee: met zo'n IQ zijn er heel weinig kinderen die ook maar in zijn buurt komen qua (wat wij verstaan onder) intelligentie. Het kan voor een kind heel moeilijk zijn onbegrepen te zijn.

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Het is ook zielig,hij zegt ook zelf dat hij de andere kinderen wel begrijpt maar zij hem niet.
    Ik heb het topic van cygnet gelezen idd,dank voor de tip.

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ben vanochtend even wezen kijken,trof toevallig een lerares op het schoolplein,heel aardige vrouw. Er zitten maximaal 20 kinderen in de klas,op de school waar hij nu zit zijn dat er 27.

Heb een positieve indruk
    Maar goed,we zijn er nog niet.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Schijnt nogal te verschillen per Leonardoschool hoe de sfeer is en of er wel of niet goed wordt lesgegeven, maar ja, dat is met de meeste reguliere scholen of onderwijsvormen als Montessori etc. ook zo.
    Natuurlijk niet fijn voor hem als hij zich nu een beetje een vreemde eend in de bijt voelt tussen zijn klasgenoten.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, op het HB kind forum staat veel informatie over Leonardoscholen en ook wat ervaringen met een aantal van deze scholen.

Deel Deze Pagina