eerste kinderfeestje!!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door chrystel73, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    ik heb even wat hulp nodig.

Onze emma is 5 geworden en geeft woensdag haar eerste kinderfeestje.

Uit school komen 5 meisjes mee. We gaan pannekoekjes bakken, cadeautjes uitpakken en doosjes in de vorm van een hartje versieren met glitterstickertjes en van die plakedelsteentjes.

En verder weet ik het niet zo goed. Emma wil iig stoelendans.

Heeft iemand nog een goede tip, activiteit die bij jullie meidenfeestje goed aansloeg??

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Verplaatst naar 'schoolkinderen en pubers'.

3. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Kleine simpele spelletjes:
    - Watje blazen... (lange) tafel, twee meiden een rietje en een watje. Langs elkaar laten staan, wie heeft als eerste zijn watje aan de overkant?
    - Dobbelsteen/chips eten: wie 6 gooit mag chips eten. Soms doen ze ook wel eerst muts op, handschoenen aan, en dergelijke...
    - Zelf lekkere spiesjes maken van gezonde dingen. Dus bakjes met komkommer, tomaatjes, cocktailworstjes (kleine knakjes), druifjes, noem maar op. Rijgen aan een sateprikker en dan lekker smullen!

Spelletjes als zakdoekje leggen vinden ze ook altijd leuk, of 'tik,tik,wie ben ik'. Gewoon aan de kinderen zelf vragen, vaak kennen ze best al veel spelletjes van school.

Succes!!

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eerst geschminkt, daarna liedjes zingen en cadeautjes uitgepakt (M's kleine broertje mocht de cadeautjes pakken en aan de gever geven, vond ie prachtig), daarna cake'jes versierd en even binnen spelen.

Ik had een verhaal geïmproviseerd over twee kaboutertjes en twee feetjes die graag met elkaar wilden dansen (kunnen jullie laten zien hoe ze aan het dansen waren) maar omdat het zo vroeg donker werd struikelden ze steeds over de stoelen. En of de kindjes de kaboutertjes/feetjes wilden helpen met het zoeken naar de kaarsjes (die had mijn man verstopt in een uitdeelzakje in de speeltuin hier om de hoek, speurtocht idee).

In dat zakje zat wat lekkers en een bijenwaskaarsje en twee plakjes bijenwas om het kaarsje mee te versieren.

Daarna lekker rennen en spelen in de speeltuin (was inclusief twee drukke jongens en dus hard nodig :D)

Maar goed, M werd 4 dus misschien wel minder veeleisend publiek ... Hoewel je het makkelijk kunt uitbreiden wat klassieke spelletjes als koekhappen ed ;)

Mijn schoonzus maakt hele draaiboeken en is dagen (avonden) bezig met de voorbereiding voor de partijtjes. Dat vind ik persoonlijk wat veel, hoewel ze wel hele leuke ideeën heeft altijd :) (haar zoon wordt nu 5 en geeft een planetenfeestje). Een thema kan wel handig zijn om een beetje sturing te geven!

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

speurtocht, binnen of buiten
    cakejes versieren
    knutselen

ik heb eens met speurtocht van de ene kamer naar de andere, briefjes met opdracht zoeken, verkleden (genoeg jurken hebben) opmaken, nagellakjes, proffesionele fotoshoot door mama (groepsfotos hoor, met allemaal poses) toen tijdens de cake versieren snel voor iedereen een paar fotos uitgeprint en toen fotoalbumpjes versiert.

ook leuk: mummies maken en dan mummieloop (met wc papier inrollen)

niet leuk vaak (er is er altijd wel eentje die er niet tegen kan):
    knallen (dus opletten met balonnen)
    wedstrijdjes (niet iedereen kan tegen zijn verlies)

en probeer ze er niet bij te houden, ik ben wel eens een aantal kwijt geweest. die speelde gezelling boven met de ponys. ze hoeven zich van mij aan het programma te houden.

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    @guppienl; goeie tip van wat geen aanrader is! Leuk topic ook, deze blijf ik zeker volgen!!

Deel Deze Pagina