ik heb vorige week contact gehad met en verkoper van de pacco inbakerdoeken. ik heb haargevraagt hoe ik moet gaan afbouwen en ze zei dat ik eerst het enen armpje eruit moest laten en dan het andere armpje. dus dan ligt ie in de buitendoek, zonder ingebakerde armen. nu is ie gisteren ingeent en het gaat eigenlijk best goed,alleen ligt ie met zijn armen in de lucht waardoor hij niet in slaap kan komen. kan ik alleen de buitendoek gebruiken? zonder de flappen?
Volgens mij moet je dat niet doen. Ik weet niet of je hem wel strak genoeg krijgt en straks zakt je kindje erin naar onderen! Bovendien heb je hem dan toch nog soort van ingebakerd en dat mag niet na een intenting. Wij zijn overigens na de inenting cold turkey gestopt met de paccodoeken, dus dat is misschien ook nog een optie? Wat betreft het afbouwen: je kunt toch de armen buiten de flappen houden maar wel in de buitendoek? Die flappen houden de boel op zijn plek dus die zou ik dan alleen om zijn lijfje doen. Dan voelt ie wel die druk maar zijn zijn armen al wel losser. In ieder geval succes ermee, wij vonden het ook erg spannend om niet in te bakeren......
hmm, ja daar heb je wel gelijk in, hij kan in de doek zakken (al is die kans niet zo groot want volgens mij past zijn hoofdje er niet zomaardoor.) ja, gewoon die flappen om hem heen doen. hij is nu niet ingebakerd en het gaat best goed hoor, maar hij komt moeilijk in slaap en vanacht was ie om 03.00 wakker.
Ik zou niet alleen de buitendoek gebruiken, dat wordt volgens mij ook echt afgeraden. Een slaapzakje met lange mouwen en dan strak onder de dekens/lakens instoppen. Vond het ook altijd spannend als we niet konden inbakeren door een inenting. Als ze dan 's nachts wakker werd hielden we haar armpjes even vast en viel ze meestal wel weer in slaap. Wij hebben het inbakeren afgebouwd met een Puckababy bakerzak. Ideaal. De armpjes liggen losser dan in de doek en ze kunnen ze bewegen (lekker op de knuisjes sabbelen) maar ze voelen toch begrenzing. Eerst overdag in de bakerzak en 's nachts in de Pacco. Later alle slaapjes in bakerzak. Toen overdag in de slaapzak en 's nachts in de bakerzak. Nu alles in slaapzak. We hebben het echt geleidelijk gedaan en ons dochtertje steeds zelf laten aangeven wanneer ze klaar was voor de volgende stap. lukte het niet dan weer terug de bakerdoek of -zak in. Heb ook wel eens met een armpjes los geprobeerd, maar die methode sloeg hier niet zo aan. Vandaar dat we het zo hebben geprobeerd na een tip hier op het forum gelezen te hebben. Veel succes met afbouwen, altijd spannend, maar komt vanzelf wel goed!
Wij zijn ook "cold turkey" gestopt met inbakeren omdat ons meneertje zich op zijn buik begon te rollen. De eerste nacht was drama, om het half uur/3 kwartier wakker en huilen... Nu slaapt hij rustiger dan ingebakerd
Alleen buitendoek gebruiken word hier ook heel erg afgeraden. Kan gevaarlijk zijn en je mag de doek alleen met de binnendoek gebuiken. Maar misschien begrijp ik het verkeerd maar als hij niet kan slapen van zijn armen lijkt hij me nog niet klaar om niet meer in te bakeren. Daarvoor word ie immers ingebakert toch?
Dat dacht ik ook van mijn zoontje, daarom had ik ermee gewacht. Maar ja hij begon om te draaien dus dan moet je wel wat. En het gaat super, dit had ik nooit verwacht!
dat klopt, daar heb je misschien wel gelijk in, maar hij is bijna 3,5 maanden. als hij gaat omdraaien (wat hij probeerd in de box) dan heb ik een groter probleem. dan heb ik niet de tijd meer om afte bouwen.
Het kan ook zo zijn dat het nu niet goed gaat en een week later ineens wel. Was hier in ieder geval wel zo. Had het 1 slaapje zonder geprobeert en was geen succes. Week later mocht ik niet inbakeren i.v.m. inentingen en zonder morren ging meneer slapen en gaat sinds die tijd goed. Heb je het al geprobeert om het slaapje voor slaapje af te bouwen? Dus gewoon inbakeren en dan het beste slaapje niet. Dit paar dagen volhouden en dan 1 na beste slaapje niet enz? Dan kan hij er een beetje aan wennen en blijft hij toch goed uitgerust. Hier is het in ieder geval zo hoe vermoeider hij is hoe slechter ie slaapt.
ik had zowel een pacodoek als een inbakerzak. niet zozeer om af te bouwen, maar meer om het openkrabben van zijn linkerwangetje (eczeem) te voorkomen. na een inenting deden we hem in zo'n dunne inbakerzak met alleen een rompertje.