Geluk zit in kleine dingen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door juf21, 6 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Hoi meiden,

Dit topic schiet me zomaar te binnen, ik hoop dat jullie het leuk vinden. :)
    Ik ben zwanger en natuurlijk hoop ik ons kind straks prachtige herinneringen mee te geven, waar hij/zij later met een glimlach aan terug zal denken.

Nu is mijn vraag aan jullie: welke leuke, kleine, grappige, spontane dingen hebben jullie met je kind gedaan, waar hij/zij enorm van genoten heeft?
    Ik bedoel geen dure dagjes uit, maar dingen zoals: op een regenachtige dag met de laarzen in de plassen stampen, of samen iets moois knutselen, of een simpele maar leuke verrassing waar je kind heeel blij van werd,of die keer dat de straat blank stond jullie er met je luchtbed in gingen drijven. :) Ik noem maar wat gekke mogelijkheden. :D

Ik hoop op veel leuke verhalen!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter is zelden gelukkiger dan wanneer ik naast haar ga zitten kleuren.

Of 's avonds bij haar in bed kruipen en samen de dag overlopen.

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Dansen in de regen, blaadjes gooien in de herfst, verstoppen in de ballenbak, toen ze voor het eerst haar broertje zag, toen er een lampje in haar zelfgemaakte lampion kwam, pakjesavond vorig jaar toen de hele overloop van mijn ouders vol cadeautjes stond..

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Samen in het grote bed slapen toen papa een nachtje weg was! Om half 7 werd ik wakker van een handje dat over mijn wang aaide, 2 grote starende ogen en ze zei: mama ik hou zoveel van jou!

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #5 Hippo89, 6 nov 2016
    Laatst bewerkt: 6 nov 2016
    Knutselen en verven en dansen en springen in de regen is hier eigenlijk bijna normaal geworden haha,

Met mijn dochters heb ik op de donderdag avond altijd girls evening, we nemen samen een maskertje we lakken elkaars nagels ( hele charmante nagels krijg je als je driejarige het doet ;)) we nemen een haarmaskertje we gaan ondertussen verven en daarna springen we samen onder de douche, na het douchen gaan we een serie kijken ( Pieter konijn ben en hollie masha de beer ) met een lekker bakje chips en daarna gaan ze fris en fruitig naar bed toe.

Mijn man gaat dan voetballen met onze zoon op het schoolplein en komt tijdens de serie erbij zitten met een bakje chips.

De vrijdag avond gaan we spelletjes spelen met het gezin, en 1 keer per maand maken we het laat en gaan mijn man of ik disco zwemmen met de oudste twee tot 21.30, daar genieten ze ook altijd zo van.

Als mijn man nachtdienst heeft mogen ze om en om een nachtje bij mama in het grote bed.

Oh en ze waren helemaal gelukkig toen ze afgelopen zomer alle muren van ons huis (!woonkamer ) mochten verven, ze hebben zich 5 uur lang vermaakt op de zondag middag, echt zo leuk !

Ook ons schminken of wij hen vinden ze geweldig,

Op de zaterdag krijgen onze dochters op het voetbal veld altijd chipjes en ranja en onze zoon na de wedstrijd een ijsje van zijn opa, ik weet nog hoe wij vroeger elke vrijdag tussen de middag met onze vader een frikandel gingen halen, en van alle leuke dingen die ze deden is dat toch een traditie geworden toen die me enorm bij is gebleven, en dat vind ik zo leuk voor de zaterdag nu, later kunnen ze zeggen " weet je nog dat ik na de wedstrijd van opa altijd een ijsje kreeg"'of dat wij altijd die groene pringles kregen "

6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Die keer dat het zo warm was dat we s avonds het bedtijdverhaal buiten op de trampoline deden. We fe ijsboer hoorden aankomen en er spontaan ineens een ijsje gingen pakken.
    Maar toen kwamen we erachter dat ie helemaal nog niet in onze straat was maar het buurtje achter ons. Dus zoon en ik op blote voeten met de bakjes voor het bolletjesijs de straat uit rennen.

7. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Wat een ontzettend leuk topic! :)

8. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Samen cakejes bakken zo gezellig vind die dat, als we weg gaan en hij mijn schoenen bij mij aan probeert te doen...
    Ontbijten ochtendsvroeg bij de hema vinden we altijd zo gezellig
    Op de woensdag en vrijdagochtend kruipen we altijd samen mijn bed in en kijken we al kroelend lekker een filmpje.zo genieten!
    Hij kont me tegenwoordig overal mee helpen,wast de groentes etc de was in de wasmachine en leuk dat hij het vind en ik neem maar extra de tijd ervoor;)

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    waar mijn kinderen echt van genieten is als ik bij ze op de grond ga zitten en met ze ga spelen vaak gaan we dan puzzelen of grote toren bouwen met de duplo

of gewoon lekker gek doen/dansen/verstoppen etc

10. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Wat superleuk dat er nu al zoveel reacties zijn!
    En wat en geweldige dingen doen jullie met je kids, daar neem ik graag een voorbeeld aan. Soms zo klein, zo simpel, maar zooo waardevol!
    Wie volgt?

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    In de zomer een ijsje eten.
    Bij de Hema chocomelk drinken en een tompouce eten.
    Samen leren voor een proefwerk waarbij ik heel veel geduld heb omdat ik weet hoe moeilijk het soms kan zijn.
    Mijn zoon die samen met zijn vader vuurwerk gaat kopen.
    Het moment dat mijn oudste twee kinderen hoorden dat ze een broertje of zusje zouden krijgen.
    Het moment dat ze hun kleine zusje voor het eerst ontmoetten.
    We hebben daar zulke prachtige foto's van.
    Ze waren toen 6 en 8 jaar maar wat waren zij geraakt en trots op dat mooie kleine mensje.
    Als een van mijn kinderen weleens verdrietig is maak ik warme chocomelk en kom bij ze zitten en geef ze een knuffel.
    Vorige week had mijn oudste kind zijn eerste flinke onvoldoende in de brugklas en hij had echt zijn best gedaan.
    Hij was oprecht verdrietig en wat ging die jongen groeien met een arm om zijn schouders en een aai over zijn bol en een beker warme chocomelk.
    Jongen is een stoere bink van bijna 13 maar wat is die dan weer klein.
    Deed me echt wel iets moet ik zeggen.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Filmavond. Beetje eerder eten en dan voor de 6miljoensre keer Verschrikkelijke ikke of Rio kijken met popcorn.

13. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    In de regen in de plassen stampen.
    Blaadjes takken en eikels verzamelen en dan "soep" maken.
    's morgens bij haar in bed kruipen en dan met de knuffeldieren spelen.
    Elsa film opzetten, haar de elsa jurk aandoen en dan samen meezingen.
    Als zij 's avonds mij het verhaal voor kan "lezen"
    Samen kleien, verven of knutselen.
    De ballenbak of samen op de trampoline.
    En nu vind ze het prachtig om naar de intratuin te gaan nu ze de kerstshow weer hebben opgebouwd.

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn oudste die sinds kort 'verkering' heeft. Hij heeft autisme dus al zijn sociaal gedrag is door mij bewust aangeleerd, maar dat hij een meisje om verkering vroeg was zijn eigen initiatief, fantastisch!! Hij is zo trots!
    Mijn jongste die mijn reis genen heeft geërfd denk ik. Hij maakt plannen voor reizen die hij als volwassene wil gaan maken. Hij is vijf!

Thuis: als ze samen spelen, of als er eentje pijn heeft en getroost wordt door de ander.

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Inderdaad als het regent lekker in de plassen stampen, zo leuk!

-In de herfst maken we altijd een hele grote bladerenberg in de voortuin, waar we dan in gaan springen/rollen.
    -Als papa in het buitenland is voor zijn werk, eten we 's avonds op de bank (kids kiezen wat we gaan eten) en mogen ze bij mij in het grote bed slapen.
    -Een hut maken van de tafel, door er allemaal lakens enzo overheen te leggen en dan ergens een "geheime ingang", daarna in de hut lunchen (liefst iets lekker, zoals pannenkoeken).
    -In de auto onder elke tunnel zo hard mogelijk schreeuwen
    -Elke keer op vrijdag als de vakantie begint houden we een filmmiddagje met matrassen en kussen/dekens op de grond en lekker veel popcorn en warme chocomel
    -Elke woensdagmiddag lunchen we met pannenkoeken, ze mogen dan ook altijd afspreken met meerdere kinderen, dus dan zitten we vaak te lunchen met heel veel kids, supergezellig!
    -Als we naar de Drunense Duinen gaan en het is een beetje redelijk weer, graven we vaak een hele grote kuil, waar we de kids dan staand in kunnen ingraven.
    - Op 6 december neemt mijn man altijd een snipperdag, dan gaan we eerst een kerstboom uitzoeken en dan door naar de intratuin. De kids mogen dan allebei een kerstbal uitzoeken voor in de boom (daar doe ik dan een briefje aan met hun naam een het jaartal, leuk voor later).

En vast nog wel meer dingen, maar dit is waar ik zo even op kom.

Leuk topic trouwens, ik ga nog even nadenken :). En ook wat ideeën van anderen aan ons lijstje toevoegen.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    -Spelletjesavond, lekker hapjes erbij (de jongste ligt al wel op bed, die trekt het nog niet, maar dat komt vast nog).
    -"Logeren", dan schuiven we een heleboel matrassen op 1 kamer en gaan we met zijn allen bij elkaar slapen.
    -Bij zakenreisjes van mijn man bestellen we eten bij de Griek.
    -Na school of tussen de middag niet naar huis om een broodje te eten, maar een hot dog eten bij de Hema.
    -Laatste schooldag van het jaar eten we tussen de middag een patatje bij de cafetaria, dat deed ik vroeger met mijn ouders al.

17. Cest la vie

23 sep 2016
    70
    24
    8
    Op woensdag middag uit school geen brood thuis eten maar broodtrommels en kleedje mee in de fietsmand en op de fiets naar een mooi plekje in de buurt om daar te picknicken.

Quality time ten top!

18. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Mijn zoontje is natuurlijk nog erg jong en gaat zich vast niet herinneren wat we nu samen doen.. maar nu vindt hij het fantastisch om ondeugende dingen te doen. Tijdschrift laat ik op tafel liggen zodat hij het kan pakken en dan een beetje kan gaan scheuren. Met elke scheur kijkt hij me lachend met een blik aan van 'kijk wat ik doe!'. Ik smelt dan echt helemaal..

Hij lokt pakkertje spelen nu ook uit. Dan kruipt hij en kijkt hij achterom van 'kom je nog?'. Als ik dan achter hem aan kruip en extra veel lawaai maak 'ik kom je pakken!' gaat hij helemaal los! Slaakt wat kreten en een vaart dat hij dan ineens heeft!

Ook houdt hij ervan om samen te dansen in de woonkamer en als mijn vriend en ik met hem op de arm wegrennen voor de ander of juist de ander proberen te pakken, vind hij hilarisch. Zoooo schattig.

En superleuk topic! Heb al wat ideetjes opgedaan voor als hij wat groter is :)

19. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Een hut maken onder de tafel met stoelen en kleden. En dan samen met ons erin zitten en met de auto's spelen.
    Sowieso een op een samen op de grond spelen wordt zeer gewaardeerd.
    Rondje wandelen door de buurt en speeltuintjes zoeken (van die verdwaalde speeltoestelletjes tussen huizenblokken) is genieten ten top.
    S ochtends bij hem in bed kruipen en boekjes lezen of met de knuffels spelen.

20. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Lekker samen fietsen of boekjes lezen en liedjes zingen is hier nu echt favoriet, heerlijk vindt hij dat! Oh ja, of gewoon lekker gek doen samen, achterover hangen en kietelen enzo. :)

Deel Deze Pagina