Hallo! Ik ben op zoek naar mensen die hun baby/kindje niet/later/gedeeltelijk laten vaccineren. En dan vooral hun beweegredenen om dit te doen. Dit omdat we zelf momenteel onszelf aan het inlezen zijn over vaccinaties en onze baby misschien niet of gedeeltelijk willen laten vaccineren. Alle tips over goede literatuur of websites zijn welkom! Alvast bedankt.
Ik laat mijn dochters gewoon volgens schema vaccineren. Vind niet vaccineren namelijk ontzettend onverantwoord. Maar als je de zoekfunctie gebruikt zul je heel wat topics vinden over dit onderwerp met ervaringen.
Goede literatuur en websites ga je nauwelijks vinden, iig niet voor het niet vaccineren, die bestaan namelijk niet. Maar er zijn al heel veel topics hierover geopend
Hier nu de 4e bewust niet laten vaccineren de rest wel helaas maar daar stop ik ook mee vanaf nu Wat een troep er allemaal in zit Heb zo spijt van me andere kids was jong en ontwetend
geef gewoon suggesties waar ze om vraagt en laat TS zelf een keuze maken uit wat ze wil weten / lezen. Ik vind het goed dat je jezelf inleest over wel of niet vaccineren. Wat je keuze daar in ook mag zijn. Mocht je nog vragen hebben ts, mag je altijd een pb sturen.
Goede literatuur en websites tegen vaccineren ga je niet vinden, want dat bestaat niet. Ongetwijfeld krijg je wel allerlei populistische semi-wetenschappelijke nonsense aangedragen hier. Als je echt geïnteresseerd bent in goede informatie (die vanzelfsprekend vóór vaccineren is) help ik je graag op weg want ik weet er beroepsmatig een hoop van.
Gaan we weer.... Er zijn al zo veel topics over geweest!! Ik laat mijn kind gewoon volgens schema vaccineren. Ik ben van mening dat ze het niet voor niets doen
Ik snap niet waarom in een topic waarin gevraagd wordt om mensen die niet of gedeeltelijk vaccineren toch allemaal mensen even moeten vertellen dat zij wel gewoon volgens schema vaccineren. Dat was de vraag niet. @TS: ik vaccineer niet. Als je wat wil weten, stuur me gerust een pb. Maar ik heb geen zin in de 300e discussie in een topic hier over waarom wel of niet en dat gaat in dit soort topics ongetwijfeld gebeuren.
Zoek even in de zoekfunctie naar de andere topics die hier over zijn geopend. Heb je denk ik meer aan, dan weer een topic hierover te openen.
Ik heb een oudere vrouw verzorgd met polio, die vond het zo mooi dat de kinderen nu vaccinaties hiervoor krijgen die had zij in die tijd ook graag gewild. Mensen die niet vaccineren
Juist. Dit dus. Maar goed. Het is natuurlijk altijd goed om kritisch te zijn. Ik hoop echter wel dat jij je in goede onafhankelijke onderzoeken inleest en niet zoals de link vaccinvrij.nl oid
Hoi allemaal! Bedankt voor de reacties. Aangezien ik inderdaad niet uit ben op discussies etc en zeker iedereen vrij wil laten in zijn of haar keuze heb ik dit topic alleen geopend om zelf in contact te komen met mensen die hier bewust voor kiezen. Nogmaals ik respecteer iedereen maar gelieve alleen te reageren als je dus bewust niet vaccineert en eventueel uitleg wil geven hierover. Ik ken inmiddels het uitgebreide verhaal van de voorstander en ben nu dus op zoek naar het verhaal van de tegenstander. Onafhankelijk, zonder behoefte aan discussie!
Wij vaccineren bewust. Onze oudste is met een afwijkend schema geprikt ( Gestart met 6 maanden ivm allergieën had ze een moeilijke start, we wilden niet een al ongelukkige baby nog meer moeilijkheden bezorgen ) De tweede is ook aangepast gevaccineerd. Ook later, en BMR heeft hij niet gehad. Hij is namelijk erg overgevoelig voor Kippen eiwit en gezien BMR gedeeltelijk gekweekt op kippen embryo's. Hij krijgt zijn BMR waarschijnlijk ook niet, alleen de bof prik voordat hij de pubertijd in gaat. Onze tweeling zal ook niet volgens normaal schema geprikt worden en zelf neig ik naar in iedergeval pas met een jaar prikken ( Dan hoeven ze minder herhalingen te krijgen ) of helemaal niet, maar dat is omdat het vaccineren me altijd al tegen gestaan heeft en we het deden omdat "het geldende norm is".
Ik vaccineer wel alles (tot nu toe) maar respecteer ook andere keuzes, mits goed onderbouwd (en dus over nagedacht). Mijn nichtje is vervroegd tegen kinkhoest gevaccineerd omdat er een uitbraak was onder niet gevaccineerden. Vaccinaties beschermen in mijn ogen niet alleen je eigen kindje (je kunt een ziekte nog steeds krijgen, maar na vaccinatie heb je antistoffen waardoor het verloop milder is) maar ook andere die om wat voor reden (nog) niet zijn gevaccineerd. Welke vaccinaties twijfel je over? Je kunt ervoor kiezen om niet de standaardcocktail te nemen bijvoorbeeld, maar dan moet je ze wel zelf betalen. Dktp werkt bijvoorbeeld maar 10 jaar, maar zijn wel ziektes die een ontzettende invloed op je verdere leven hebben als je ze jong krijgt, Bmr heb ik als kind alleen de mazelen en rode hond inenting van gehad. De bof heb ik op natuurlijke manier voor de inenting gehad. Ik ben er doodziek van geweest. Gelukkig heb ik er niks aan overgehouden. Meningokokken kunnen, behalve dodelijk, ook dingen als trillende handen etc veroorzaken waar je nooit meer vanaf komt. Uiteraard zijn er redenen dat vaccinaties juist voor oa deze ziektes zijn. Ik zal je wel proberen te overtuigen om te vaccineren, maar ik heb zelf getwijfeld om de bmr uit te stellen. Dit omdat mijn dochter vlak ervoor ziek was, maar gelukkig op het moment van de vaccinatie weer helemaal opgeknapt. Uitgestelde vaccinaties snap ik daarom wel, maar zou ik alleen overwegen als je kind niet naar een kdv (waar virussen/ziektes makkelijk en snel verspreiden) gaat