Tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed en dan slaapt ie eigenlijk altijd meteen. In het weekend wordt het soms wat later, maar na 20.00 uur komt bijna nooit voor. Hij is altijd tussen 6.00 en 6.30 wakker, ongeacht zijn bedtijd . 's Middags slaapt hij nog anderhalf tot max. 2enhalf uur.
Hier gaat mijn zoontje van 2jr en 8maanden tussen 19:00 en 20:00 naar bed. ligt eraan hoe moe hij is en hoe laat we eten. Maar ik hoop dat wanneer zijn middagslaapje vervalt, hij lekker om 19:00 in slaap valt
mijn zoon van net 2 gaat tussen 6 en half 7 naar bed en slaapt tussen half 7 en 7 uur. dat vind ik een mooie tijd want hij is rond half 7/ 7 uur zelf weer wakker.hij is dan uitgeslapen en slaapt precies 12 uur dus. zo hebben we nog ruim voldoende tijd om wat aan te keutelen en aan te kleden en te eten en tandjes poetsen voordat zijn dagschema begint. kinderen van jou leeftijd ( de oudste bedoel ik) zou ik rond 19.00 naar bed laten gaan denk ik. mijn oudste dochter is 16 en die ligt er door de weeks om uiterlijk 10 uur in, vaak gaat ze al iets eerder.. rommeld nog wat in bed met een laptop of studieboek of leesboek en gaat na een minuut of 15/30 slapen,haar wekker loopt om 6.40 af.
mijn dochter van bijna 3 gaat rond 19.30/20.00 naar bed,. Ze slaapt dan eigenlijk altijd direct. Wakker word ze meestal tussen 08.00/09.00 uur, behalve op haar 2 creche dagen, dan moet ze er 07.15 uit
Wat is de norm eigenlijk? Ik dacht dat een peuter zo'n 12 uur per nacht moest slapen. En dan maakt het niet uit of dat van 6 tot 6 is of van 8 tot 8, toch? Mijn oudste gaat om 19.30 naar bed tot ongeveer 7 - 7.30. Maar toen hij kleiner was sliep hij pas tegen middernacht (!) en dat is maar langzamerhand goed gekomen. In die fase zitten we nu met onze 20 maanden oude zoon, die slaapt nu rond 21.30 tot ongeveer 6.30. Maar overdag slaapt hij ook nog een uur of 2. Raar patroon, ik weet het, maar voor hem werkt het. En ik weet uit ervaring dat dat wel weer goed komt, dus ik maak me er ook niet druk over.
Hij ligt tussen 20:00-21:00 op bed en is dan rond 9:30 - 10:00 wakker. Als we er vroeger uitmoeten ligt hij er rond 19:30-20:30 in en is hij wakker tussen 07:30 -09:00 aanvankelijk of hij naar de psz moet of dat ik moet werken.
Hier rond 19:30 naar bed en ze wordt ongeveer 12 uur later wakker. Evy slaapt niet altijd meer 's middags en dan is ze 's ochtends iets later wakker (8:00).
Onze dochter gaat redelijk laat naar bed, rond 20.30-21u en slaapt dan tot 7.30 de dag erop. Wij zijn (ik werk 3 dagen, mijn man 5) pas om 17.30 thuis, dan nog koken, eten, spelen, badderen, melk drinken, voorlezen, beetje aantutten enz. Heb zelf niks nu van mijn avonden, voordat ik klaar ben ik het vaak 21.30, maar ik heb wel nog een paar leuke uurtjes met mijn kind. Moet er niet aan denken dat ik zowat met de laatste hap nog in mijn keel gelijk door kan naar de badkamer en dat ze dan meteen naar bed moet, lijkt me vreselijk en zij is er ook niet blij mee. Ze kan er goed tegen dat ze wat later gaat slapen, is hartstikke fit 's avonds en niet lastig (zegt rustig om 21u nog 'nee niet lape, nog niet moe') dus tja... we laten het maar zo. Zolang ze niet naar school hoeft vinden wij het geen probleem. Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Accepteren jouw kinderen probleemloos dat ze er om 19u inliggen en slapen ze goed, prima toch!
Ze liggen hier 9 van de 10 keer om 19 uur erin. Om 18:30 is het in bad, en dan rustig aan naar bed. De jongste is om half 8 vaak wakker, de oudste tussen 7 uur en 9 uur, hahaha. Dat ligt er maar net aan.
Onze oudste is 2,5 en ligt tussen 19.30 en 20 uur in bed. Hangt er een beetje vanaf hoe laat we zijn gaan eten. Ze slaapt tussen de middag ook nog 2 uren en is 's ochtends tussen 7 en 8 weer wakker. Verbaas me er ook altijd over dat ik kleintjes na 20 uur nog in de speeltuin zie, maar ja, ieder zijn eigen natuurlijk
Tuurlijk is iedereen er vrij in hoe laat de kinderen naar bed gaan maar ik vind, en zeker als ze naar school gaan, rust gewoon belangrijk. Een vriendin van mij geeft les in groep 7 en vertelde vorige week dat ze zich er over verbaasde hoe die kinderen soms zitten te gapen en te hangen omdat ze gewoon moe zijn. Ze zei ook van ja en dan komt een leerling me soms even vertellen wat ze op tv gezien hebben en dan kijk ik dat even na in de gids en dan is het vaak dat ik eerder in bed lig dan een kind uit groep 7! Nou dat zal bij ons niet gebeuren. In de vakantie een keer wat later? Helemaal geen probleem maar gewoon door de week ligt Celyn (nu 6) op zn laatst om 19:30 er in en dan is alles gedaan, verhaaltje, knuffelen enz
Mijn zoontje gaat rond 19.30/20.00 uur en is dan vaak 06.30/7.00 uur wakker. Hij slaapt ook nog 's middags. Ergens op pagina 2 was er een link geplaats en ik vond vooral dit stukje erg interessant: Want in tegenstelling tot wat velen denken, worden kinderen bij te weinig slaap niet sloom en chagrijnig - zoals volwassenen - maar juist hyper en druk. En dus moeten ze niet láter naar bed - omdat zij dan hun energie nog even kwijt zouden kunnen - maar éérder. Ik merk 't wel bij mijn zoontje.. Als ik hem tijdens zijn middagslaap wakker maak of iets, dan is hij juist enorm druk tegen de avond en slaapt ook minder lang uit. Terwijl je juist zou denken, van korter slapen 's middags slapen ze uit. Maar bij mijn zoontje werkt dat dus niet zo.
7 uur gaat esmee naar bed, dan leest ze nog een boekje en dangaat ze slapen. en als ik moet werken en ze er om 6.15 er uit moet gaat ze er voor 7 uur al in. en ben ik vrij dan is ze zo tussen 8 en 9 uur wakker