Bedtijd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmimi, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    De laatste tijd wordt onze dochter elke dag tussen 5 en 6 uur wakker, terwijl dit voorheen na 7 uur was. Ze zegt zelf dat ze wakker is en niet meer kan slapen, en komt ons wakker maken om tv te kijken.:x . Dit mag op die tijd niet van ons en daar wordt zij boos om, gevolg een driftbui op de hele vroege ochtend. Wij zitten nu te denken of zij misschien 's avonds later naar bed toe moet/kan, nu ligt ze om 19 in bed en is ze rond 19.30 in slaap gevallen. We hebben het idee dat het te vroeg is voor haar.
    Maar eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe laat jullie 5-jarigen naar bed toe gaan? Slapen ze dan ook meteen? Hoe gaat dat bij jullie?

2. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Heuu, onze dochter is bijna 4. Als ze voor 21h slaapt is het een succes. ;) Eergisteren was het nog feest in haar bed tot 23h en ze moet toch rond 7h15 eruit. Doet tijdens de week trouwens geen middagslaapje meer op school...

Aangezien je dochter toch redelijk snel slaapt lijkt het idd dat ze moe is.... Je kan evt proberen een halfuurtje of zo langer op te houden en kijken hoe ze reageert zowel 's avonds als 's ochtends...

Het zou iets te maken hebben met een bepaalde stof die het lichaam aanmaakt die aangeeft of je kind slaap nodig heeft of niet. Blijkt inderdaad dat in de meerderheid van de gevallen het vaste uur van de ouders om hun kind te slapen te leggen niet overeenkomt met het gehalte van deze stof...

'Ouders leggen kinderen te vroeg in bed' - She.be

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Onze zoon van bijna 5 (februari 2014) gaat rond 19:30 naar bed en is er meestal zo rond 7 uur weer uit. Beetje wisselend, want onze jongste is de laatste maanden vroeg wakker ( tussen 6 en 6:30) en maakt onze zoon dus ook wakker. Ik merk dat hij savonds wel moe is, school (en vooral de BSO dagen)putten hem behoorlijk uit. áls onze dochter uitslaapt dan slaapt onze zoon meteen tot ca 7:30 uur, het klokje rond dus. Als we eens feest hebben en hij mag opblijven vraagt hij rond 20:30 uur of hij zelf naar bed mag ;)
    Maar hij slaapt graag hoor, altijd ene goede slaper geweest. Middagdutje van ruim 2,5 uur nog gehad tot zn derde en als we er toen niet zelf mee waren gestopt , sliep hij nu nog. Vaak slaapt hij nog in de auto :D

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Onze dochter van 5 gaat rond 19.30 naar boven maar pas rond 20.30/21.00 uur slapen. Ze regelt dat een beetje zelf en eerdr slapen lukt haar gewoon niet. Ze slaapt uit wanneer het kan en is er verder niet chagerijnig bij ofzo dus ik vind het prima

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik denk inderdaad dat dat wel kan dat sommige ouders hun kinderen te vroeg op bed leggen. Hier gaat onze zoon altijd om 20u naar bed ongeveer en die slaapt direct/uiterlijk half 9.

Vriendinnen leggen hun kinderen om kwart voor 7 erop 'want dat hoort zo' en die kinderen slapen geen minuut eerder als mijn zoon. Vooral het eten/pyama/bed zo kort op elkaar lijkt me niet fijn voor een kind. Mijn zoon eet, speelt even met papa/in bad,leest boekje met ons en luiert wat en gaat dan naar bed.
    Vaak krijg ik de opmerking 'gaat hij pas om 20u naar bed' , ja maar hij slaapt al wel vanaf 6weken door en altijd klokje rond.

Kijk dus inderdaad naar je kindje. Ik zou het iig proberen om te kijken hoe het gaat als ze later naar bed gaat.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier gaat onze 5 jarige om 7 uur op bed. Op hele drukke dagen is het zelfs half 7

Hij gaat dan ook gelijk slapen. Dus op normale dagen is het 7:10 uiterlijk dat hij slaapt
    Maar ik ben er heel streng in. Hier word ook niet gespeeld etc in bed

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hebben we geen vaste bedtijd, ze gaan gewoon naar bed als ze moe zijn. Soms is dat om half 7 en soms om half 9. Ik denk dat het "gemiddeld" kwart over 7 is als ik ze in bed leg. Dan kletsen we nog een paar minuten over de dag en dan gaan ze slapen (ik blijf er dan bijliggen totdat ze in slaap zijn gevallen, dat duurt meestal 10 minuten).

Hier worden ze overigens ook elke dag vroeg wakker (meestal rond half 6), de tijd dat ze naar bed gaan heeft daar geen invloed op bij ons (helaas ;)).

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Hier is het rond zeven uur beddtijd. Meestal half zeven/ kwart voor zeven naar boven. Compleet ritueel en dan naar bed. De ene keer slaapt ze met een kwartier, de andere keer een half uur. Meestal tot zeven uur 's morgens.

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dames, bedankt voor het meedenken....

Hier gaat ze de laatste dagen iets later naar bed, tussen 19.30 en 20.00 uur en dat lijkt te helpen. 1 nacht was ze nog wel wakker, maar had naar gedroomd, dus even lekker instoppen en ze sliep weer verder. Waarschijnlijk is dat dus de oplossing voor haar, gewoon iets later naar bed. Nu met de kerstvakantie op komst kan ze goed "oefenen" in de vakanties toch altijd iets later naar bed, en zo voelt ze zich ook echt een grote meid nu ze wat later als haar zusje naar bed gaat ipv tegelijk......

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hier gaan ze alletwee om 9 uur naar bed en zijn dan tegen 8 uur in de ochtend wakker.

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier gaat m'n oudste van 4 rond 19.00 uur naar bed maar hij heeft dat echt nodig sinds hij naar school gaat. Daarvoor ging hij rond 20.00 uur maar dat trekt hij simpelweg nu niet meer.

Deel Deze Pagina