We gaan tussen 19.00-19.30 naar boven, slapen gaat ze meestal tussen 20.30 en 21.00. In het weekend inprincipe ook al ben ik erg makkelijk bv van de week met de voetbal of als we feestje hebben gaat ze gerust om 23.00 pas
Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik mis met de bedtijden is hoe laat de kinderen weer opstaan? Het gaat er toch om hoe lang je kind slaapt? Het is een verschil als de ene om 20.00 uur naar bed gaat en om 08.00 uur op moet staan en de andere om 19.00 uur naar bed gaat en om 06.00 uur op moet staan. Dus hoe laat een kind naar bed gaat is niet zo relevant lijkt me? On topic: Ze gaan hier rond 19.30 uur naar bed om er rond 07.30 uur eruit gehaald te worden. In de weekenden gaan ze later naar bed, variërend van 20.30 uur tot 22.30 uur, afhankelijk van wat we die avond doen. Het scheelt wel dat ze soms uitslapen. Dat je om 9 uur je hoofd om de slaapkamerdeur steekt om te kijken of ze er nog wel zijn
Precies! Hier hebben we een avondmens, haar vroeg (19.00) laten slapen heeft gewoon geen effect, ze valt echt niet in slaap.(zelfs niet als ze echt moe is) Onze dochter is zowieso een uitslaper in de weekenden en bv op vakantie verlegt zij gewoon haar ritme. Ze gaat gerust als we op vakantie zijn de hele vakantie om 23.00 uur naar bed maar komt er dan pas 10.00 uit. Heerlijk, moet ze alleen nog even aan haar broertje leren
Mijn kinderen (4 en 6) gaan rond half 8 naar bed, dat werkt prima voor ze. Minder slaap resulteert in gejengel en een korter lontje overdag, dus ik laat het zo. Nu heb ik ook genoeg buurkindjes die wel laat naar bed gaan, ze doen maar.
21:00 uur tot 08:00 uur op schooldagen (4 en 6 jaar) In weekenden en vakanties kan dat VEEL later worden.