Ik zou dl met wat moeite misschien iets eerder in bed krijgen, maar daar begin ik pas aan als ze naar school gaat en blijkt dat ze meer slaap nodig heeft. Ze was steeds om 5 uur wakker 's ochtends, en dat komt nu ook veel minder voor. Wij willen bovendien graag samen eten , op deze manier kan papa er ook bij zijn.
Mijn zoon van twee gaan we meestal 20u mee naar boven,dan douchen en daarna slapen. Soms 21u of later voor hij slaapt. Vaak vroeg wakker. Nog vaker onrustige nachten. Eerder naar bed helpt echt niet. Gewoon weinig slaap nodig. Vanacht doorgeslapen van 21u tot 6u, dan mag ik in mn handen knijpen!
Zoontje van bijna 3 gaat tussen 19.00 en 20.00 naar bed. Ligt er een beetje aan hoelaat we eten en hoelaat ie s ochtends wakker is
Zoontje van 4,5 gaat rond 19:15 naar bed ( na tv programma blaze) Zoontje van 2,5 gaat rond 19:30 naar bed ( moeilijke slaper), hij slaapt in de middag ook nog zo een 1,5-2 uur. Beide zijn in de ochtend tussen 6-615 wakker, soms zelfs eerder en dan moeten ze wel nog even in bed blijven liggen of ze spelen eventje in hun kamer ( soms is 530 toch wel heel erg vroeg hahahaha)
18.30 middag vind ik echt erg overdreven. Als je om 18.00uur eet is 18.30toch geen middag?? Of eet jij halverwege de middag Wij eten ook om 18.00 uur soms later en 19.00 uur liggen ze erin op een schooldag. In ee vakantie thuis wat later...rond 19.30/20.00 uur. Morgen vertrekken we naar bella italia en daar eten we pas tussen 19 en 20 dus daar is het ritme sowieso anders.
Hier ook moeilijke slaper. Ga haar echt niet om 18:30 of 19:00 in bed doen. Her gaat ze vanaf 20:00 - 20:30 naar bed. Soms doe ik haar eerder in bed omdat in slaap vallen lang duurt. Dus soms valt ze pas om 21:30 in slaap. Ook al gaat ze 19:00 19:30 naar bed, het duurt een uur of 1.5 uur voordat ze slaapt. Nu slaapt ze bijv nog niet maar ga haar nu na mijn reactie in bed doen. Ik vind 18:30 - 19:00 te vroeg dus ikzelf doe haar bewust niet op dat tijdstip naar bed, niet dat ze het niet wil ofzo.
Nu met 3,5 is het door de weeks rond half 7 douchen, verhaaltje, liedje en slapen gaan dus rond 7 uur is ze Knock out. Vakanties en weekend minimaal een uurtje later. Dit heeft ze echt nodig want zij gaat al 5 ochtenden naar school. Dan moet ze opstaan tussen 7u en 7.30u. In de weekeinden en vakanties slaapt ze gerust tot een uur of 9.
Mijn dochter van 3,5 lag er voorheen, tot een maand of 3 geleden altijd rond 19.00 in. We begonnen te merken dat ze steeds vroeger wakker was dus tegenwoordig ligt ze er vaak tussen 19.30-19.45 in.
Ik bedoel meer de dag en nog geen avond. En als we gaan eten is het hier nog geen avond nee. Na het eten gaan we vaak nog fietsen, wandelen, wat drinken ed. Het is namelijk helemaal niet gezond om met volle maag te gaan slapen, ook niet voor de kinderen.
De oudste gaat om 8 uur naar bed. Als we de volgende dag vrij zijn dan mag ze opblijven. Zij is 6. De jongste is 2 en gaat tussen 7 en kwart over 7 naar bed. Hij slaapt dan niet altijd meteen soms hoor je hem nog best lang lekker liedjes zingen. Geen probleem en voor mij ook geen reden om hem langer op te houden. Overigens gaat de wekker hier als we moeten werken om 6 uur dus ze moeten ook op tijd op.
Oudste wordt volgende maand 3 jaar en gaat tussen kwart voor 7 / 7uur naar bed. Vaak valt hij direct in slaap, maar hij kan ook nog een uur kletsen/zingen in zijn bed. Jongste is 15maanden, gaat om half 7 / kwart voor 7 naar bed. Slaapt eigenlijk altijd direct in.
Wij eten door de weeks meestal rond 18.30 uur. Ik werk in het onderwijs en ben voor 18 uur niet thuis. Mijn man heeft dan al de kinderen opgehaald en kookt. Om 18.30 schuiven we aan tafel. Daarna ruimen we samen op en de kinderen doen even een spelletje samen. Om 19:15 gaan ze naar boven. Wassen, tandenpoetsen enz. Ik lees dan nog een verhaaltje voor en om 20 uur is het meestal stil. Onze kinderen zijn 5 en 7. Ik had voorheen ook het idee dat ik ze om 19 uur in bed wilde hebben, maar dat was in onze situatie totaal niet realistisch. Nu in de vakantie gaan ze vaak een uurtje later, maar dan slapen ze nog niet. Wij hebben echte uitslapers, dus die zijn 's avonds dan nog niet zo vlot moe
mijn dochter (2jaar en 3 maanden) gaat normaliter rond half 8 naar bed. Maar het komt geregeld voor dat ze er later pas in ligt hoor, zeker als ze er niet vroeg uit hoeft de volgende ochtend. Op vakantie lag ze er niet voor 22.00u in; ik ga niet op mn kamer zitten duimendraaien zo vroeg, we gingen iedere avond leuke dingen doen. haar middagdut verschoof gewoon en dat ging prima.
Wie heeft dit dan verzonnen??! :') hier een hele gemakkelijke slaper, maar ik hoef haar toch echt niet om half 7 al op bed te leggen. dan ben ik verzekerd van een avondje rellen hahahaha.
Mijn dochter slaapt sinds ze 14 weken is om 20.00uur. Eerder sliep ze dan lekker lang door maar dat is er wel af. Ik zou graag hebben dat ze wat eerder sliep omdat ze soms best op tijd naar het kdv moet. Maar ik krijg er geen verandering in. Ook niet door haar eerder wakker te maken 's middags ofzo. Of haar er eerder in te leggen. Ze slaapt 's middags soms nog 2,5 uur dus ze is wel een goede slaper.