Bedtijd

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Minime2, 29 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    goedenavond
    Even een vraagje
    Bij ons passen onze ouders op ons dochtertje, nu vind ik op tijd naar bed gaan wel belangrijk
    Ons dochtertje is 11 maanden en ligt meestal rond half 8 in bed en doet nog maar 1 slaapje s’middags van 2,5 uur.

    Hoe gaat dit bij jullie met oppas en bedtijd ?!
     
  2. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Opvang en opa en oma houden zijn schema’s aan. Tuurlijk wordt het wel eens een half uurtje eerder of later maar geen probleem. Dat gebeurd mij ook wel eens...
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Met 's avonds naar bed geen ervaring. Maar overdag gingen zowel mijn dochter als mijn zoon in de opvang en bij mijn ouders op andere momenten slapen overdag. Dat had niet zozeer te maken met anderen die 'mijn schema' niet volgden, maar wel met mijn kinderen die er elders duidelijk vanzelf andere gewoontes op nahielden.
     
    suus1983 en Chelsey88 vinden dit leuk.
  4. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Mijn zoontje gaat slapen als hij moe is. Dat is soms 19.15u en soms om 20.00u. Ook s middags wisselt het. Ik ben niet van de vaste schema's.
    Bij het kdv volgen ze hem ook gewoon en mag hij gaan slapen als hij moe is.
    Prima toch?
     
  5. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Dit indd :)
     
    Minime2 vindt dit leuk.
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Mijn zoon gaat slapen als hij moe is. Hij houdt daar zelf redelijk regelmaat in. Zijn bedtijd is tussen 18 en 19 uur en ook een beetje afhankelijk van hoe lang en hoe laat hij zijn middagdutje heeft gedaan. Dit geef ik door aan een evt. oppas en ik geef door wat zijn vermoeidheidssignalen zijn en mijn verwachting van wat zijn bedtijd gaat worden. En daarna laat ik het los ;)
     
  7. NurseKel

    NurseKel Bekend lid

    20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Als mijn dochter uit logeren gaat (bijvoorbeeld bij mijn ouders) laat ik het helemaal aan hun hoe laat zij dr naar bed doen. Zij vinden het erg gezellig en maken er een feestje van met wat lekkers en een (kort) filmpje, spelletjes de. Laatste keer ging ze daar om 20.30 naar bed en werd ze 8.30u weer wakker.
    Ik laat het dus helemaal los en maak me er eigenlijk niet zo druk om.

    Wij proberen dr altijd tussen 19.00 en 19.30 op bed te hebben, maar morgen gaan we uiteten omdat Mn moeder jarig is en zal ze ook niet voor 20.00/20.30 naar bed gaan: so be it denk ik dan maar :)
     

Deel Deze Pagina