Bedtijden

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamanama, 13 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jupke

jupke Niet meer actief

Hier hetzelfde. Zoon van 8 mag soms iets langer opblijven tot de baby slaapt.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    19.15 zou niet eens haalbaar zijn hier.
    Wij eten gemiddeld pas 18.30 en op maandag sport ze van 19.00 tot 20.00 en op woensdag va\n 18.30 tot 19.30.
    Een 8 jarige om 19.15 al in bed? Nouuuuuu dacht het niet.....
    Iedere zijn ding he?! Tis maar net wat bij je kind en je gezin past

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn oudste van 9 hebben we nu voor dit schooljaar afgesproken dat ze om half 9 naar boven gaat en tot 9 uur nog wat mag lezen in bed. Soms iets langer maar dat ligt ook een beetje aan haar gedrag. Die gedachte kent zij overigens niet
    De jongste van 5 gaat om half 8 naar boven en wordt dan nog tot 8 uur voorgelezen of zelf oefenen met lezen.
    Vind het voor beide meiden eigenlijk net iets te laat, maar eerder gaan ze gewoon echt niet slapen en komen ze steeds met rare smoesjes uit bed. En gisteren op deze manier gedaan en ik he gewoon niks meer gehoord. Dus als dat zo blijft hoor je mij niet meer klagen........

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik bedoelde dat helemaal niet als commentaar hoor. Ik reageerde op dat schema over wat een kind volgens hun "moet" slapen. Dat een 8 jarige standaard pas half 9 naar bed hoeft. Dat vond ik raar.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik dacht dat je reageerde op de ouders waarvan kinderen wel laat gingen (oa de mijne) en in dat geval was het nogal onaardig ;)

6. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier gaan beide jongens na het eten naar bed. Ook als we om 18 uur klaar zijn...
    De oudste is 8, die gaat dan nog een poos lezen of heeft nog wat te spelen in bed. Met hem spreek ik dan een tijd af dat hij gaat slapen en daar houdt hij zich heel redelijk aan.

Als ML volgende week weer gaat werken komen we pas rond 20 uur van tafel en is er dus geen lees/speeltijd meer als hij eenmaal op bed ligt. Dan gaat meteen het licht uit.
    In de vakantie is hij rond 7 uur wakker, tijdens de schoolweken gaat de wekker om 6.15 en die doet soms best zeer...

De jongste is 1 en die mag nog niet lezen in bed :roflmao:

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor, ik quote iemand die opmerkte dat haar kinderen volgens dat schema veel te vroeg naar bed gingen.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Jongste gaat ong 19.30 naar boven en licht uit uurtje later.

Oudste gaat ene keer mee andere keer 20.30. Ze is 11 jaar en wekker gaat smorgens 5.45

Deel Deze Pagina