Hoi! Onze dochter is 21 maanden en sinds een week is ze heel huilerig, ze wil heel veel knuffelen hoor ik van de leidsters op het kdv, thuis valt het mee. Ze wil hier wel continu haar knuffelbeer en speen, terwijl ze die voorheen alleen tijdens slaapjes en soms in de avond wilde. Ze eet geen warm eten, zelfs alle dingen die ze voorheen heel graag at wil ze niet meer. Ze kan soms heel erg dromen en voor zich uit staren, ik krijg dan even geen contact. Wanneer ik haar ook maar een beetje streng toespreek ("Nee, dat mag echt niet!") dan begint ze heel erg te huilen. Op het kdv worden regelmatig foto's gemaakt en die worden in een besloten groep op FB geplaatst, en op die foto's staat ze opeens zo anders dan voorheen. Waar ze er eerst altijd lachend op stond is die lach opeens verdwenen. Ik heb zo met haar te doen. Is dit voor sommigen misschien een herkenbare fase?
Ze zeggen dat sprongen tot de 17 maanden gaan maar hier gaan ze door ( en is niet typisch peuterpuberteit). Had jou kindje veel last van de sprong. Hier snachts uren wakker, heel vroeg wakker, korter slapen, heel veel tillen en knuffelen, sneller huilen. Uk is ook 21 maanden (bijna 22)en herken het wel. Nu afgelopen nacht eindelijk weer een keer door geslapen. Nu hopelijk minder piepen en gaan we de goede kant op. Hij praat nu wel meer in 5 woord zinnen.
Dat zou idd best kunnen dat haar kiesjes doorkomen! Maar het leek wel alsof ze gewoon niet meer zo zichzelf was, zo heb ik haar nog niet meegemaakt. En haar gedrag ligt redelijk onder een vergrootglas; ik heb er maar 1 en ik pik zelf heel snel emoties op, en neem ze over . Maar het lijkt iets beter te gaan. Hopelijk zet dat door en is ze weer overwegend blij. Nu nog hopen dat ze haar avondeten beter gaat eten.