Hoi meiden, even een vraagje. Morgen gaan we naar de thuiszorgwinkel voor klossen voor onder ons bed. We hebben een ledikant op 4 poten, dus logischerwijs onder iedere poot een klos. Maar we hebben een hartstikke groot bed, 180x220, omdat mijn vriend 2.03 meter is. Omdat ons bed zo groot is vraag ik me af of er dan ook nog iets van een verhoger in het midden moet oid, om de boel wat steviger te maken. Zie het namelijk helemaal gebeuren om door het bed heen te zakken of zo. Heeft iemand ervaring met klossen onder een groot bed? Misschien is het handig om te weten dat we het Hemnes bed van Ikea hebben. IKEA | Bedden | Tweepersoonsbedden | HEMNES | Bedframe Help?
Hoi! Hier precies hetzelfde bed met dezelfde afmetingen. Alleen hebben wij al standaard een blok onder de middenbalk geplaatst(om te voorkomen dat hij doorzakt. Wij gebruiken straks 5 klossen of kratten, 4 voor de poten en 1 onder het blok dat we er al onder hebben. In principe maakt de hoogte niet uit voor de stevigheid(zegt manlief) maar wij vonden het bed op zich niet echt stevig. Daarom hebben we er nog een extra blok onder gedaan. Volgens mijn man moet het geen probleem zijn en zal je bed niet doorzakken omdat je het bed hoger zet. Maar ook ik heb een beetje twijfels, we zullen het wel merken
in princiepe zou je bed het moeten kunnen hebben. hij wordt niet meer belast in t midden als normaal.. alleen staat hij hoger.
Wat Cherie zegt, De belasting op het bed veranderd niet. Wij hebben een ikea bed van 180X200 en dat ging met 6 kratten goed. 3 bij het hoofdeinde (plank geen poten) en 3 bij het voeteneinde
Hier ook hetzelfde bed in die maat, vroeg me dit ook al af ja! (manlief is ook bang dat hij er doorheen gaat zakken als het omhoog moet!) En het is ook niet het meest stevige bed wat je je kan wensen, maarja.. de keus is nou eenmaal niet enorm in deze maat bedden!
@Mlien; Precies, als je een beetje een betaalbaar bed wilt in deze afmetingen heb je bij Ikea 2 keuzes. En anders betaal je je blauw. Bedankt voor de antwoorden meiden. Ja op zich denk ik dus ook dat het niet zou moeten kunnen dat je er doorheen zakt alleen omdat het bed hoger staat. Maar voor de zekerheid hè... Ik zet liever 1 of 2 klossen extra neer onder mijn bed dan dat we er wel doorheen gaan.
Nou ik heb het even gevraagd vanmorgen aan de vrouw van de thuiszorgwinkel, en ze zei dat we ondanks de grootte van het bed aan 4 klossen genoeg moeten hebben. Dus we gaan het gewoon proberen straks en we zien het wel. We hebben een kratje klaarstaan om onder het midden te zetten, mocht het nodig zijn. Ik laat nog wel even weten of we door het bed zijn gezakt of niet.