Goedemiddag, Is er iemand die kennis heeft van vaststellingsovereenkomsten? Ik ben op zoek naar iemand die even met mij mee kan kijken. Het ziet er op zich kloppend uit maar ik ben benieuwd of ik nog ergens specifieks op moet letten.
Je moet erop letten dat erin staat dat het initiatief bij de werkgever ligt en welke teden er venoemd wordt. Bv verschil van inzicht oid Verder erop letten of er iets in staat over uitbetalen van evt vakantiegeld verlofdagen enz Of er iets instaat over finale kwijting per de datum dat je uit dienst gaat. En check de opzegtermijn. Als deze te kort is kom je in de problemen met je ww
als je zelf opzegt heb je een opzegtermijn. Die termijn hoeft niet dezelfde termijn te zijn als wanneer je werkgever opzegt. Bijvoorbeeld: Jij zegt je baan op en hebt een opzegtermijn van een maand Wanneer je werkgever opzegt heet hij 2 maanden opzegtermijn (de termijnen zijn voorbeelden, vaak staat in je contract of in de CAO de juiste opzegtermijn) Bij een vaststellingsovereenkomst moet dan de twee maanden opzegtermijn van de werkgever worden aangehouden. Doe je dat niet, en je gaat WW aanvragen dan zegt het UWV dat er een verkeerde opzegtermijn is aangehouden. Je WW gaat dan pas in op het moment dat de opzegtermijn van de werkgever zou zijn afgelopen. In dit geval zou je dan een maand zonder inkomen en zonder WW zitten.
Betaalt je werkgever geen advocaat om het na te laten kijken? Deed de werkgever van mijn man vorig jaar wel. Volgens mij is dat ook niet vreemd. Bijv: http://www.spuistraat10.nl/nieuws/vergoeding-advocaatkosten-bij-ontslag-met-vaststellingsovereenkomst
Ik ga die van mij door een jurist laten checken. Ivm ziekte en zwangerschap, wil er niet de mist mee in gaan.
Zeker laten checken door rechtsbijstand als je die hebt. Die controleert het volledig en weet precies wat er in moet staan.
Laat inderdaad even iemand er naar kijken. Ik heb in maart een vaststellingsovereenkomst getekend en heb hiervoor rechtsbijstand en vakbond voor ingeschakeld.
Echt laten checken hoor!!! Een oud collega van mij heeft gewoon getekend...maar achteraf bleek dat hij er veel meer (geld) had kunnen uitslepen! Het eerste bod is nooit het maximale bod.