Beste allemaal, Dacht ik helemaal compleet te zijn...lees ik op de uitzetlijst dat er een bedzeiltje voor 't ledikantje zou moeten komen. Gebruiken jullie dit (niet onder het hoofdje natuurlijk)? Ik heb nu zo'n ding onder het matras, molton, hoeslakentje, lakentje en dekentje. Moet ik er nog meer onder gooien dan? Hoor graag jullie ervaringen!
nee hoor, die echte zeiltjes mogen niet (meer) dus prima wat je hebt. Hier ook molton, hoeslaken en hyrofiel bij t hoofdje verder niks
Ik zou geen bedzeiltje kopen! Ze worden niet voor niets afgeraden door de stichting tegen wiegendood. Als je wel een zeiltje wilt gebruiken moet je zorgen dat het alleen onder de billen van baby ligt, alleen mijn kind lag regelmatig ondersteboven in bed. Hier is de matras ook altijd schoon gebleven met molton en hoeslaken en een hydrofiel in de tijd dat ze nog spuugde. En dan toedekken met een lakentje+ dekentje.
Ik heb het wel voor de wieg. Het is een klein zeiltje wat je onder de billen legt, ter bescherming van je matras. Lijkt mij wel handig en zo duur zijn ze niet. Voor het ledikant hebben we een aerosleep, dus hebben we geen molton en zeiltjes nodig.
De zeiltjes zijn klein en alleen voor onder de billen bedoeld. TS geeft al aan dat ze het niet onder het hoofdje gaat leggen.
Je moet het zelf weten Trees, maar er zijn genoeg kinderen die al snel hun bed door crossen en andersom liggen. Dus met het hoofd op het zeiltje! Dus er is een wereld van verschil tussen wat de bedoeling is en hoe het kan eindigen! Overigens kwam ik vandaag (dacht bij de Zeeman) bnog een bedzeil tegen die toch echt een hoeslaken formaat was en ik weet dat de prenatal ze ook heeft of had...
Ze staan hier ook gewoon op de uitzetlijst van de kraamzorg en pasgeboren babies sjezen echt niet het hele bed al door. Tegen de tijd dat onze baby dat kan, zal het in het ledikant op de aerosleep slapen. Zowel de kraamzorgmevrouw als de vrouw van prenatal raden het aan. De kleine zeiltjes uiteraard en niet de hoeslakenformaten. De laatste worden inderdaad in verband gebracht met wiegendood en afgeraden door o.a. kraamzorg. Maar goed ieder zijn eigen ding uiteraard.
Ehh.. zeiltjes mogen toch niet vanwege als je kruik gaat lekken dat dan het kokend hete water niet door de matras heen loopt maar blijft liggen en je kindje dus in veel te heet water ligt te verbranden? Althans, dat is wat de kraamhulp mij toendertijd vertelde. Meeste kraamzorgbureaus geven aan dat ze ze niet mogen gebruiken (als ze weg zijn moet je het natuurlijk zelf weten).
ik heb t niet gemist en mn dochter heeft toch aardig wat gespuugd en heerlijke druipluiers gehad. Er zit geen vlekje op t matras
Wat raar dat kraamzorg groene kruis het wel aanraad?! Staat hier ook gewoon op de lijst . Misschien hebben ze aandelen in bedzeiltjes
Hier werd het door de kraamzorg ook afgeraden. Als je het wiegje/ledikant wel mét zeiltje had opgemaakt haalde ze het eruit in de kraamweek.
zit zoveel verschil in "zeiltjes" en zeiltjes....... hier van die kleine molton en zeil in 1 zeg maar.... dus niet echt zeil...... (ook op aanraden van vorige kraamzorg.... en alleen onder het kontje) Tegen de tijd dat kindjes gaan draaien... haal ik trouwens al het beddengoed weg.. (lakens en dekens...).... Schreef hier iemand, over zeiltjes zo groot als een hoeslaken... denk dat die zijn, voor als de kindjes al ouder zijn.. (zindelijk worden).....
heb even nagelezen op de site van de stichting wiegendood... ze raden niet alle zeiltjes af.... maar de plastice variant.... en niet onder het gehele kindje (kon me al niet voorstelllen dat sommige kraamzorg tegen de richtlijnen ingaan) 3. Zorg voor veiligheid in wieg of bed. Een babybedje moet in Nederland aan bepaalde veiligheidseisen voldoen, onder meer voor wat betreft ventilatie (nooit een gesloten bak!) en afstand tussen de spijlen. Gebruik in wieg of bedje geen zacht materiaal. Geen zachte matras, geen kussens, geen hoofdbeschermer, geen dekbedje, geen plastic zeiltje - ze kunnen de ademhaling belemmeren. Maak bij gebruik van een dekentje het bed zo op dat de baby met de voetjes zo goed als tegen het voeteneind ligt. Een passende trappelzak is beter. Dan blijft het hoofdje onbedekt. Voor een baby in een gewatteerde trappelzak is een deken overbodig. Bij een ongewatteerde is vaak een dunne deken nodig, maar maak ook dan laag op en gebruik de deken dwars over het voeteneind en stop hem rondom goed in. Combineer nooit met een dekbed. Zie ook de rubriek Producten veilig/onveilig. Zeiltje of matrasbeschermer Een baby produceert lichaamswarmte en vocht. Slapen op een niet-ventilerend, isolerend oppervlak verhoogt het risico op warmtestuwing. Een zeiltje in wieg of bed is - door de toegenomen kwaliteit van luiers - minder vaak nodig dan vroeger. Meer in zwang zijn tegenwoordig matrashoezen of -beschermers van katoen (molton) dat ondoorlaatbaar is gemaakt. Advies:Het verdient aanbeveling zeiltje of dunne ondoorlaatbare matrashoes zo te gebruiken dat het onderlichaam van de baby er wel op ligt, maar hoofd en schouders niet. (Uw baby kan veilig slapen - Veilig slapen)
Bedzeiltje met kruik mag idd niet ivm verbranden.. Had hem wel gekocht, maar nog nooit gebruikt.. Misschien later met zindelijk worden? Hebben ook al een aantal lekkende luiers gehad en spuugt regelmatig in bed (gebruik nu geen hydrofielluier meer onder het hoofd en idd geen vlekje op het matras, de molton houd alles tegen..
hier hebben we een we een molton zeiltje niet van plastic meet van stof alleen zo dicht geweven dat water er niet door kan
Ideaal............ voor op je waskussenhoes!!! Ik heb bedzeiltjes van Hema, kleintjes (niet zo'n plasticen, lijken gewoon stoffig). Wordt mijn mooie waskussenhoes tenminst niet elke keer vies (toen Lotte nog klein was, nu plast en poept ze er niet meer op zodra luier uit gaat, hahaha). Beste tip ooit; ik heb hem gekregen van mijn lieve kraamhulp. In bed........ niet gebruiken zou ik zeggen. Maar, ieder zijn ding en ieder zijn keus!