Hoi hoi, Ik was benieuwd of iemand mij kan zeggen wat er zoal in een vluchttas zit? Alvast bedankt! Groetjes Leonie
bij mij zit er in mijn valies een comfortabele t-shirt om te bevallen, een propere pyama speciaal voor borstvoeding, kleedjes, body's, kousen, muts, sjaal en tutje voor ons kleintje, zeep, shampoo, washandjes, handdoeken, tandenborstel, tandpasta, trouwboekje, kaartje ziekenhuis, siskaart, onderbroeken, borstvoedingsbh's en gewone kledij om aan te doen als ik naar huis ga. Dat zal het zo ongeveer zijn! Mss ben ik nog ergens iets vergeten, hoor! Groetjes
+ iets te eten voor manlief en wat puzzelboekjes ed om de tijd door te komen voor hem Oh ja, fototoestel + eventueel oplader/extra batterijen niet te vergeten!
Iets te lezen, badjas of nachthemden zodat je een beetje fatsoenlijk over de gang kan. Ik zou voor 2 nachtjes spulletjes pakken, want je man heeft het druk met alles regelen na de bevalling en dan heb je toch al je eigen spulletjes bij de hand. Verder nog een tip: zorg dat er genoeg benzine in je auto zit. Je zult maar zonder komen te staan!
En een tip wat ik van een collega kreeg,eventueel iets te eten voor je mannetje ( denk dat wij er geen behoefte aan hebben....)want als je s'nachts in het ziekenhuis bent is meestal alles dicht,ik heb er wat liga's in gestopt... Groetjes,
haha dat heb ik ook gedaan, snickers, voor de energie, als zijn suikerwaarde daald is de kans op flauwvallen ook weer groter!
Ik ga naar het ziekenhuis en neem mee... Voor jou: Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, lenzenvloeistof etc) Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen) Make-up (mascara & lipstick, evt. Blusher) 2 T-shirts/nachthemd om in te bevallen Druivensuiker snoepjes voor extra energie Nachtkleding Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten) Ondergoed (grote oma-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in) Pantoffels/slippers Badjas Eventueel: reservebril Eventueel een voedings-BH (koop deze twee cupmaten groter, je zal niet de eerste zijn die van B naar D gaat). Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek of rok) Eventueel wat tijdschriften of een boek (MP3-speler) Voor je kindje: Maxicosi Autostoeltje Rompertjes Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past. Sokjes 2 mutsjes Speentje (evt. flesje) Omslagdoekje Deken voor over Maxi-cosi Eventueel: warmwaterkruik Eventueel: jasje Voor je partner: Alle belangrijke papieren (verzekeringspapieren (van beide partners), papieren van de verloskundige (zeker als je bijvoorbeeld resusnegatief bent, identificatiepapieren) Ponskaartje en ziekenfondspapieren (gegevens ziektekostenverzekering) Telefoonlijst met alle belangrijke nummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie en vrienden) Mobiele telefoon met oplader (check of je m mag gebruiken in het ziekenhuis) anders muntgeld, telefoonkaart Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader of extra rolletjes Eventueel: videocamera Eventueel: parkeergeld en geld voor de telefoon/telefoonkaart (als je je mobieltje niet mag gebruiken) Eventueel: wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt TIP! Het heeft weinig met het vluchtkoffertje te maken; maar rijd tegen de uitgerekende datum liever niet te lang door met een bijna lege tank. Je wilt tenslotte niet zonder benzine komen te staan op weg naar het ziekenhuis...
voor diegene die ingeleid gaan worden, zou ik willen aanraden om 'n zwangerschapsbroek in de tas erbij de doen, ik ben nl. afgelopen vrijdag ingeleid, maar omdat dit niets heeft uitgehaald mocht ik zaterdagmiddag weer naar huis, had alleen geen schone broek bij me die paste... ik vond het zelf niet zo prettig, dus misschien toch handig als je ingeleid word.
Posplaatje van het ziekenhuis niet vergeten dames! Daar staat alles op en heb je in principe je zfpasje niet nodig.
allemachtig, hele volksverhuizingen vinden er plaats volgens mij Ik heb er nog niet de helft in zitten