beeb 3 wkn nu al 12 uur wakker... voel me hopeloos!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjarrel, 19 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annegie

annegie Actief lid

6 sep 2006
    102
    0
    0
    huismoeder
    heerenveen
    hai
    heb ff een vraagje

zou er wel genoeg voedings stoffen in je bv melk zitten.

me zus had wel melk in haar borsten maar er zat geen voedingstoffen in die je kindje verzadigt maken.
    en haar dochtertje huilde ook aan 1 stuk door.
    ze hebben haar melk onderzocht en er zaten inderdaad geen voedings stoffen in, dus is ze overgestapt naar gewone voeding en haar dochtertje was gelijk stil.

weet nie of het bij jou ook zo is.

groetjes annegie

2. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    hier precies hetzelfde!!!

mijn baby slaapt overdag helemaal niet, van 's ochtends uur of 7 is die dan wakker, en dan 's avonds tegen 9 slaapt ie voor het eerst! ook de hele dag huilen, vooral in de wieg! het lijkt ook wel f die altijd honger heeft! ik geef (fles) ook nog steeds om de 3 uur! mijn kindje had ook erg last van spruw, heb de dokter gebeld, en die hebben een middeltje gegeven (wat jason ook nog wel lekker vond hahah) en binnen een week was de spruw helemaal verdwenen!!

liefs..

3. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    sorry dames ik schaam me een beetje :oops: . Wat is spruw???

4. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    consternatieburo is een betere term.

Ik herken wel je onzekerheid, want het is je eerste kindje. Maar nu, met nummer 3 in de box kan ik echt zeggen: doe wat je gevoel je ingeeft. Huilen mag, maar lekker oppakken dus ook!!!

Succes, Ellen (met huilbaby)

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Spruw (Candida-infectie in de mond)

Wat is spruw?
    Spruw is een infectie van het mondslijmvlies en wordt veroorzaakt door een gist. Spruw komt bij ongeveer 4% van de zuigelingen voor, meestal bij kinderen jonger dan zes weken. Spruw is onschuldig en gaat vaak vanzelf weer over.

De veroorzaker van spruw, Candida, komt bij bijna de helft van de volwassenen voor, maar geeft bij hen meestal geen klachten. Kinderen kunnen besmet worden door bijvoorbeeld spenen of tepels waar de gist op voorkomt.

Als pasgeborenen met Candida in aanraking komen, krijgen zij gemakkelijk een infectie omdat hun afweersysteem nog niet goed werkt. Zelden ontstaat spruw bij volwassenen door een verlaagde weerstand of medicijnen die de afweer aantasten.

Hoe kunt u spruw herkennen?
    Witte plekjes in de mond van de baby kunnen wijzen op spruw. De plekjes zitten meestal tegen de wangen, op de tong en het gehemelte en kunnen moeilijk worden weggeveegd. Meestal heeft uw kindje nergens last van, maar soms drinkt uw kind onrustig en laat vaak los.

Wat kunt u zelf doen bij spruw?
    Als u denkt dat uw baby spruw heeft, is hygiëne belangrijk. Spenen van flesjes kunt u het beste elke dag uitkoken en op een droge en schone plaats bewaren. Bij borstvoeding wast u uw handen voor de voeding en maakt u uw tepels schoon met lauw water.

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Sweetangel bedankt!!! ;)

7. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Ik herken je verhaal, mijn zoontje heeft de eerste 3 maanden alleen maar gehuild en ik kreeg hem alleen in de draagzak in slaap maar zodra ik hem weg lag begon hij weer.
    Dat was een hele zware periode, en dat hoeft niet!
    Veel meiden zeggen op vraag voeden daar ben ik het niet helemaal mee eens want het kan zijn als je dat doet dat de darmpjes geen rust krijgen.

Ik heb een middeltje gekregen van vrienden en daar gaf ik een pinkje van voor het voeden en ik kolfte af zodat ik precies wist hoeveel hij kreeg en toen was het over.
    En dat was maar goed want ik was radeloos en helemaal kapot geestelijk en lichamelijk.

Hoe dat middeltje heten weet ik niet meer maar ik ga het voor je opzoeken.

En anders ga je gewoon naar de huisarts want die doen meer dan een consultatieburo.
    Want het blijkt ook dat veel huilbabietjes na een bezoek aan de ostiopaat (ik weet hoe je het schrijf) stoppen met huilen.

Heel veel sterkte want ik weet precies hoe je je voelt.

8. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik ga heeeeel toevallig vandaag naar de huisarts... ;) vanwege de spruw word helaas alleen maar erger... en waar ik van baal is dat ons huisartsen praktijk gekoppeld is aan me huisarts maar ik vind die vrouw zo harteloos...

maar ik zal het zeker vermelden...

@annegie... voedingsstoffen heb ik wel zeker in mijn bv... dat zegt het consultatie bureau zelf ook....
    hij is namelijk 650 gr aangekomen boven op zun geboorte gewicht... en dat van mijn bv...
    zei zegt zelf ook je bv moet wel goed zijn..
    het is niet dat hij altijd wil drinken want soms dan is ie wel lief en ook snachts dan drinkt ie en gelijk erna slaapt ie weer...

9. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    bij mij begint er redelijk een ritme in te komen. Mocht dus even niet naar buiten en alles via een vast ritueel doen. ontwaken, voeden, knuffelen, in de box en in bed. Heb nu het reiswiegje op het bed gezet en ze is net in slaap gevallen. Gister van 9 uur tot 8 uur op geweest, dus er zit vooruitgang in. Al slaapt ze maar een uur...
    Overigens is de bv bij mij wel goed, want ze was heel goed aangekomen. Overdag komt ze wel iets sneller dan 's nachts.

10. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik ben nu 3 keer bij een osteopaat geweest. En we hebben nog een paar keer te gaan. Wel is Marjolein iets rustiger, dus ook dit kan je proberen. Bij de meeste babies zou 2 tot 3 keer een behandeling al genoeg zijn. Maar ja, wij gaan volgende week voor de 4e keer.... :( Gelukkig is de osteopaat echt een geweldige jongen. neemt de tijd. En of het door zijn behandeling komt of niet, Marjolein is wel wat minder snel aan het huilen als ze op haar rug ligt....

Groetjes weer, Ellen

Deel Deze Pagina