beeb beweegt nauwelijks op echo's

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door krumpie, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    op alle echo's die ik tot nu toe heb gehad beweegt onze kleine meid steeds maar 1 keertje ofzo...
    ben nu best wel bang dat dit niet goed is, ook al zegt de VK hier niets over.

Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en waar alles toch goed is of dat de baby later toch heel druk in de buik is ?

2. Anina

Anina Actief lid

8 jan 2009
    203
    0
    0
    Ik had ook altijd pech bij de eerste echo,s, rustige beebjes. Maar later inderdaad superdruk, draaien en tollen tot de laatste week. Komt goed!

Maama van 3 ( 5,9,11 jaar)

3. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    hier ook hoewel bij de eerste 2 niet maar nu wel .
    Ook omdat ik hem zelf bijna nooit voelde sinds deze week is dat regelmatig .
    De vk zei woensdag dat het na 24 -25 regelmatiger moet worden dus ik zou me er zeker niet druk om maken

4. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn beeb was op de echo ook heel rustig en weinig bewegen. Die echoscopiste zei er niks van, dus neem aan dat het wel goed zit.
    Ook voel ik hem niet zo vaak bewegen, wel een paar keer per dag hoor, maar heb het idee dat het bij anderen veel meer en ook heftiger is...

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Oh die van ons is met de echo ook zo, die "verstopt" zich ook nog met als resultaat dat we voor de 3e keer terug moeten voor de 3/4D echo. Terwijl het spook wel rond "springt" als ik 's avonds thuis in bed lig, dus het zegt niet zoveel

6. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    bedankt voor jullie antwoorden, stelt me wel weer gerust.
    kan niet wachten totdat ik mijn meisje ook regelmatig ga voelen, en niet alleen maar van die dingetjes van "zou dit het nu zijn? "

7. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Whaha, hier net zo, op de echo's met geen mogelijkheid in beweging te krijgen, maar thuis is het springlevend & hobbeld me buik heen & weer..

8. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hier wil hij ook niet echt.
    Dat ik hem bijna niet voel zal ook door een voorliggende placenta komen.
    Wel moest ik op advies van de gyn voor de 20 weken echo een glas cola drinken. Bij de echo met 11 weken wilde hij helemaal niet bewegen dus konden ze niets meten.

Nou, ze hebben het geweten, die cola. Met de 20 weken echo wilde hij helemaal niet stil liggen en stuiterde hij zo ongeveer rond. Maar ze hebben nu wel alles goed kunnen bekijken.

Misschien heb je hier iets aan bij een volgende echo, alleen zou ik dan eerst met een half glas cola beginnen.

Groetjes,
    Krissa

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Als er wat zou zijn dan had de vk dat wel gezegd. De ene baby is gewoon wat drukker als de ander. Op de echo van 10 week was onze baby wel druk maar ook niet helemaal aan het stuiteren terwijl een vriendin van me pas een echo had en die baby ging tekeer hahaa. Het verschil heel erg. Als je babytje maar goed groeit.

10. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Die van ons is echt superdruk (nu ook druk bezig) Hij begon al met 16 weken en met 18 weken kon je het vanaf buitenaf al voelen...

NU zou je een superdruk ventje op de echo (20wkn) verwachten, maar niets was minder waar. Hij gaf een schop en voor de rest lag meneer lekker stil....

Dus zegt niets hoor. En zoals de anderen ook al zeiden, als er iets mis is dan zal de vk je dat vast vertellen.

Geniet ze!

11. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Geen zorgen maken. Onze eerste lag altijd te slapen tijdens de (vele) echo's. Was ik gewoon thuis dan voelde ik hem wel constant bewegen. Met de 1e pretecho lag meneer de verkeerde kant op (met zijn gezicht naar mijn rug) en zijn we 1,5 uur bezig geweest om hem proberen te laten draaien, maar no way dat hij dat deed. Dus kregen we met 33 weken nóg een pretecho. Net wat meerderen zeggen hier, als er wat aan de hand was had je vk het wel gezegd. En straks als je op het eind loopt wens je wel eens dat de kleine wel eens even stil ligt, zodat jij ook rust hebt (denk aan trappen/schoppen in je maag, blaas etc ;))

Deel Deze Pagina