Hoe hebben jullie de 20-weken echo ervaren?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Alita, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Tja mijn vraag staat er al he......
    Hoe ging het wat vertellen ze wat kan ik verwachten enz....
    Heb m zelf volgende week dussss.... Alvast bedankt voor de reacties :) :) :) :)

2. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb eigenlijk precies dezelfde vraag, ik heb hem over anderhalve wk en ben benieuwd of ze je vertellen wat ze aan het bekijken zijn of dat ze pas aan het eind vertellen of alles goed is of niet.

En welke vragen zou ik kunnen stellen ?

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik vond het hartstikke spannend maar toen het eenmaal begonnen was vooral ook heel leuk. De 20 weken echo is een medische echo en dit betekent dat de VK of echoscopiste stap voor stap je hele kindje bekijkt. Er wordt ondermeer gekeken naar
    - mogelijke hazelip
    - open ruggetje
    - niertjes
    - hart
    - lengte van benen
    - hersenen
    Daarnaast proberen ze aan de hand van omtrek van de buik van de baby het gewicht te berekenen. Dit is trouwens altijd een schatting.
    Je kan natuurlijk het geslacht van je kindje te weten komen. Moet hij of zij niet heel eigenwijs de benen bij elkaar houden.
    De een staat met 15 minuten weer buiten, de ander zit wat langer. Vragen die je kan stellen?
    Ik was bijvoorbeeld benieuwd waar mijn placenta zich bevind maar verder had ik niet zoveel te vragen.

Het hangt een beetje van je vk af hoe ze het aanpakt. Die van mij was heel duidelijk vanaf het begin. Ze praat altijd veel, soms moest ze heel goed kijken en kon ze misschien even stil zijn maar we moesten ons vooral geen zorgen maken als ze stil was.

Tip: stem van te voren af hoe je VK het onderzoek doet.

Succes en veel kijkplezier!

4. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    heel erg bedankt voor je reactie, leuk te lezen hoe het hoe het in zijn werk gaat.

5. Alita

Alita Niet meer actief

Ja dank je inderdaad,

goeie vraag trouwens, of er nog vragen zijn die wij kunnen stellen!
    Ik laat m ook opnemen dus ik hoop dat ik niet weer binnen een kwartier buiten sta, ga trouwens ook bij een echocentrum...

Groetjes

6. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Ik ga ook bij een echo centrum, en bij de termijnecho kreeg ik ook een dvd en dat kan ook bij de 20 wk echo.

7. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Wij hebben de 20-weken-echo komende dinsdag.

Het gebeurt niet inwendig toch?

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nee, dat doen ze alleen tot 12 weken daarna is het goed zichtbaar aan de buitenkant. Scheelt weer he ;)

Ik moet de 20-weken echo ook nog krijgen, maar ik heb al een voorproefje gehad met 16 weken en dan lopen ze idd de hele beeb na. Het hoofdje, gezichtje, handjes, voetjes, bbeentjes, het geslacht, de buik, het ruggetje etc. Bij mij vertelde ze wat ze aan het doen was en wat ze zag, zodat ik het beter begreep.

9. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij vonden de 20 weken echo geweldig. Ten eerste zie je je kindje weer die een behoorlijke groei spurt gemaakt heeft. De echoscopist bij ons vertelde elke keer wat ze aan het bekijken was. Je kunt er zelf geen touw aan vast knopen omdat ze alles vergroten om exacte maten en (on)regelmatigheden te kunnen zien. Wij hadden een scherm boven de ligtafel hangen zodat we alles goed konden meekijken. En als ze niet uitleggen wat ze aan het bekijken zijn, gewoon vragen. Wij stonden met ruim 45 minuten weer buiten met een paar leuke foto's.

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik vond het vooral een zeer technisch verhaal :p
    Het ging mij er om dat ukkie gezond is en wat het geslacht is :)
    Voor de rest zeiden die beelden me niet veel.
    Het hoofdje en de voetjes kon ik er uit halen maar voor de rest niks!

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vond het erg leuk en duidelijk. Ze legde precies uit waar ze naar keek. Bij mij was er ook nog een leerling bij die vroeg of ze nog even mocht kijken en of ik dat een bezwaar vond (nou natuurlijk niet, hoe langer hoe beter dacht ik zo :) ).. Al met al 45 minuten gelegen..

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik had em vandaag, alles is nagekeken, was wel zenuwachtig maar toen ze later zei dat alles goed was, was ik zoooo opgelucht! Echt mooi wat ze allemaal zien, of de lip gesloten is, hartje, de hartkamers en boezems, dan kunnen ze met kleuren zien hoe he bloed stroomt. Ze laten de nieren zien, de maag, de darmen, hersenen echt alles! Onze beeb lag zo ontzettend in elkaar gevouwen dat het geslacht niet te zien was, maar dat komt dan later wel! Beeb gaapte ook een paar keer, heel apart om te zien!

13. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Ik heb het ervaren als een leuk half uurtje!

Vooral omdat de gyn en haar stagiaire erg enthousiast en open waren..
    Ze vertelde alles, lieten alles zien..

Echt helemaal geweldig om ons kereltje weer gezien te hebben!

Opluchting was groot!

14. proekie

proekie Lid

17 mei 2007
    27
    0
    0

Dat is niet altijd zeker
    Bij mij hebben ze een half uur uitwendig geprobeerd maar omdat ons kleintje alle kanten opging behalve de goede en ik ook een litteken op mijn buik heb moest het toch inwendig

15. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Leuk om te lezen! Ik ben vandaag om 1500 uur aan de beurt, begin wel een beetje de zenuwen te krijgen.... :)

16. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Inderdaad fijn te lezen dat mensen het al iets goeds ervaren nog een klein weekje en dan ben ik ook aan de beurt

@Nijntje1978 heel veel succes vanmiddag

17. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    De 20-weken echo is achter de rug en alles is goed :D En we weten nu ook wat het gaat worden.

Ik vond het erg spannend, en ze gaan echt heel grondig te werk, maar het is heel mooi om te zien. Er was ook een stagiaire bij waardoor alles nog wat uitgebreider aan de orde kwam. In ieder geval zijn we erg opgelucht.

18. westlander84

westlander84 Actief lid

13 feb 2008
    152
    0
    16
    westland
    ohww gaaf ik kan niet wachten... volgende week woensdag heb ik de 20 weken echo :D

kijken ze altijd naar het geslacht? of dat er ook goed uitziet qua groei voor die periode? of besteden ze er geen aandacht aan?

ik hoop dat ze stiekem langs het geslacht gaan zodat ik zelf kan zien wat het wordt.

mijn lover wil namelijk niet weten wat het wordt :S maar ja zijn mening moet ik ook respecteren.

xxx

19. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    @Westlander84: Ze vragen of je wilt weten wat het gaat worden. bij ons was het in 1e instantie niet te zien, maar toen we zeiden dat we het graag willen weten ging ze op zoek. Dus het is volgens mij nooit zo dat ze het sowieso vertellen, dat hangt van jullie af. En ik zou het zelf denk ik nooit hebben kunnen zien, die echobeelden vind ik erg moeilijk 'leesbaar' :)

De omvang en doorsnede van de schedel, romp en bovenbeen wordt gemeten, aan de hand daarvan maakt de computer een berekening of de groei op schema ligt. Bij ons 1 dag achter (dat stelt dus niets voor). Dus daar kijken ze wel naar. Ze maken ook een berekening van het gewicht, ons frummeltje is 400 gram.

20. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @Nijntje1978
    Wat ontzettend leuk om te lezen dat het goed is gegaan, ik ben volgende week donderdag aan de beurt, zal je laten weten hoe ik het ervaren heb, voor iedereen die hem eerder heeft heel veel succes gewenst.

Deel Deze Pagina