Okay ik ben bijna 36 weken zwanger en lees dat je dan je bed klaar moet gaan maken voor de thuisbevalling. Nu is mijn vraag in het ene boek staat dat je vanaf week 36 een compleet zeil over je matras moet trekken en in het ander boek staat weer dat je nu alleen nog maar een celstof onderlegger er op hoeft te doen. . . . Dus huh wat is het nou? Wat hebben jullie er op liggen voor het eventueel spontaan breken van je vliezen?
hoi hoi im het kraampakket(wanneer je die hebt) zit een zeil voor op je matras. alleen kraakt deze wel giga hoor groetjes sandra
Wat je zelf het prettigste vind moet je doen. Ik heb mijn bed dan niet klaargemaakt voor een thuisbevalling, maar wel gezorgt dat mijn matras is beschermt mocht evt vruchtwater breken. Aangezien ik geen zin in schuivende zwetende matjes en zeiltjes onder mijn billen heb ik bij V&d een jersey waterdicht 2 persoonshoes gekocht om over matras te doen. Deze is luchtdoorlatend en zweet dus niet en je matras is beschermt. Was best prijzig , maar denk dat ik hier meer lol aan heb dan die bedzeiltjes. 40 euries voor een 2 persoons. LIEK
Ook bij de Hema heb je een molton. Dan voor een eenpersoonsmatras. Deze week in de aanbieding voor 18 euro.
ja dat klopt dat is een zeil (die je overdwars hoort te leggen op bil hoogte) Maar in de brieven van de kraamzorg staat weer dat je je complete matras af moet dekken met een (schilders)folie o.i.d. En ergens anders staat weer dat je er celstof onderleggers op moet doen. . . . .
Het zijn gewoon suggesties die ze geven. Het hoeft allemaal niet, maar ja dan kan je, je matras strakkies wegdoen. Beetje zelf logisch nadenken en creatief wezen en je komt een eind
Hmmm ja kan er natuurlijk nu ook nog molton hoeslakens onder leggen en mannetje het zeil erop laten leggen als de bevalling begonnen is. . . Of zou je dan te laat zijn hihihi Vraag me af of een molton laken genoeg is. . . Heb zo geen zin om mijn dure matrassen te verkl*ten
heb je een 2 persoons matras? of 2 enkele...? Zoals prinses zei , bij de hema in de aanbieding voor 18 euries. handig als je maar een matras hoeft te dekken. Deze molton is ook waterdicht. Om breken van vruchtwater op te vangen. en bij bevallen kan je dus altijd de andere maatregelen treffen ter bescherming... LIEK
bij mij zat er een zeiltje in hjet kraampakket en 4 plastic stukjes met een soort papier aan de binnenkant,die heb ik naast elkaar gelegd,werkt prima!
Heb 2 één persoons maar een bovenmatras daaroverheen (is een dunner matrasje zodat het ligt als één massief matras) Denk dat ik molton onderleggers voor een "kinder" bed ga kopen die zijn ook redelijk van formaat en het zeil er op ga laten leggen door mijn mannetje voor tijdens de bevalling! Dames dank jullie wel voor de tips (durf nu aan de molton onderleggers hihi) Denk dat zeil heeeeeeeeeeeeeeeeel vervelend ligt inderdaad!
ik heb bij de thuiszorgwinkel een waterafstotende hoes voor de matras gekocht, die gaat over de matras net als een molton, met als groot voordeel dat het niet kraakt of verschuift. In mijn kraampakket zat ook een zeiltje dat je overdwars over je matras kan leggen, onder je billen zeg maar. Die hoes bij de thuiszorgwinkel was iets van 15 euro, niet duur als je bedenkt dat dat je matras van 500 euri's beschermt...
Ik heb het zeil van het kraampakket en celstof onderleggers in mijn bed. Heb liever iets dubbel voor de zekerheid en het bed kraakt niet zo omdat het zeil onder de stelstof onderlegger ligt.
In mijn kraampakket zit een matrasbeschermer. Die ga ik er straks opleggen. Nu heb ik voor de zekerheid een afdekhoes met een kleine moltononderlegger (van het ledikantje) eronder op mijn bed liggen (daaroverheen een hoeslaken). Die celstofonderleggers zou ik niet gebruiken, die heb je nodig tijdens een thuisbevalling..