Dag dames! Net pas erachter gekomen dat je geen rauwe ham of salami mag eten in de zwangerschap.. Ik at het regelmatig en omdat het bewerkte producten zijn, dacht ik dat het mocht.. ook al eens gegoogled en kwam op een site waar ook stond dat het mocht.. Nu gaf me verloskundige aan dat het sinds een paar jaar is ivm vernieuwde onderzoeken dat het niet meer mag.. Verloskundige gaf in ieder geval aan dat als ik er niet ziek van ben geweest, dat het geen kwaad heeft gedaan.. Zijn er nog andere die dit hebben gehad of me wat tot rust kunnen brengen? Groetjes!
Dit is naar mijn weten niet waar hoor, je mag idd geen rauwe ham, maar salami mag je gewoon eten...salami is niet rauw dus kan geen kwaad...
Ik eet gewoon salamie voor op brood hoor. Mankeer niks en voel me goed. Is mij ook helemaal niet bekend dat dat niet zou mogen? Heb het altijd gegeten,in elke zwangerschap en heb gezonde kindjes
rauwe ham is ook bewerkt.. Ik vond dit nog: Besmetting met schadelijke bacteriën in eten is te voorkomen door: vlees alleen te eten als het goed doorbakken of gestoofd is (Adviseer geen rosbief, filet americain, tartaar of carpaccio te eten in de zwangerschap; vleeswaren als rauwe ham, rookvlees, bacon en worstsoorten zijn bewerkt en wel veilig)
Jaa dat dacht ik dus ook! Ze gaf aan dat dit resultaten waren uit een redelihk nieuw onderzoek.. op voedingscentrum word het ook afgewezen.. Nu is het zo dat ik wel een paar x in de week salami of rauwe han at.. omdat er ander helemaal niks meer overbleef dat ik lekker vond op brood haha.. zal het nu niet meer eten ondat ik best wel geschrokken ben.. maar denk idd dat als je het zo nu en dan eet, dat dat geen probleem is..
Ik ben 39 weken zwanger en neem ook weekelijks salami mee uit de winkel en gebruik dit ook op brood.... Kleintje is er niet minder om gegroeit hoor, krijg een ruim 7 ponder dus dat zit wel pluis
Ja had ook nog gekeken naar andere forum resultaten en ookd aar word er niet noeilijk om gedaan.. dus thanks meiden! Paniek is gezakt haha
Nog steeds niets jammer genoeg! Wel dagelijks 's ochtends behoorlijk slijmverlies (volgends VK is dit afscheiding) en verminderd vruchtwater, maar kleine beeb blijft gewoon nog zitten waar hij zit. Heb morgen weer controle, ben benieuwd!
ik vind het soms zo ver gaan ... salami eet ik gewoon ... gister toch echt tostie ham kaas gegeten ...
Ohh spannend hoor!! Duimen voor al wat ontsluiting! @ lovepeet Ik eet gewoon kaas hoor.. gewoon de kazen uit de supermarkt behalve franse kazen..
Hoop ook dat het snel gebeurt! Dochterlief was geboren met 39+1.. Deze is toch iets koppiger Ben benieuwd, VK heeft wel gezegd dat ik waarschijnlijk zou bevallen tussen 39 en 40 weken.. Maar ja, kan morgen, van het weekend, maandag en kan ook nog overlopen (al hoop ik het niet)
Echte salami is niet gegaard, maar gedroogd, net als echte rauwe ham. Dan hebben we het niet over van die fabrieksworsten, maar over de ambachtelijke vleeswaren. Van die lekkere spaanse hammen enzo. En van die knoestige beenhammen die in de bergen drogen, na een pekelbadje. Lekker, maar ik eet ze even niet.
wilde ik net zeggen zo dus ook met brie. ik eet het zo vaak... en dan krijg je eindeloze discussies het mag miet ... het mag welllllllll als ze gepasturiseerd zijn!
Ik krijg het ook wel vaker te horen. Bestel je een broodje brie (jammie) en dan 'ja maar....' Ik geloof dat zo'n 95% van alle kazen verkrijgbaar in Nederland gepasteuriseerd zijn. Enkele die je bij een kaaswinkel koopt niet, maar dit staat er dan meestal groot op. Gelukkig mag ik binnenkort weer alles... Vooral de carpaccio staat mij zo aanlokkelijk aan te staren....
Grappig, ik had n paar weken geleden hetzelfde: vond dat ineens op internet en had net enorm dus wel van die ambachtelijke worsten gegeten. Oeps. Denk dat dat niet zo verstandig was. Verder ook zo vaak salami en rauwe ham uit de supermarkt, maar aangezien ik nergens echt kon vinden wat er nou wel en niet mag ga ik daar gewoon mee door. Ik denk inderdaad ook dat die ambachtelijke dingen rauw vlees bevatten net zoals filet americain. Maar bij de 'normale' zal dat toch niet? Vorige zwangerschap had ik dit niet gelezen: veel fijner eigenlijk . Maar weten doe ik het ook niet. In paniek raken lijkt me niet nodig in ieder geval!