Hee meiden! Mn meisje is bijna 4 weken en ben al 2 weken aan het klungelen met flesjes! Iedere fles gaat te snel voor haar! En heeft een grote zuigebehoefte Difrax (kersspeen, 123speen en dental) gaan te snel! Ze stikt zowat tijdens het drinken en nog een hele waterval erbij. Avent geprobeerd, wederom een waterval haha Dr. Brown gaat zelfs te hard maar komt al iets beter in de buurt. Inmiddels 80 euro lichter en nog geen stap verder Ze zit nog steeds vast aan die ziekenhuisflesjes, maar wil nou wel eens de voeding ophogen en niet steeds 2 flesjes hoeven te maken (past maar 70 cc in) Wie weet DE speen waar mn meisje echt moeite voor moet doen om te drinken en die geen waterval veroorzaakt? Ik begin er een beetje moedeloos van te worden..
Humm van Dr Brown heb je ook de newborn speen of was het nou premature speen??? In ieder geval een speen met een kleiner gaatje dan de speen die je standaard bij krijgt. Het proberen waard en je hoeft nu enkel de speen te kopen ipv een hele fles.
En bij dr Brown het flesje horizontaal houden in het begin, dan gaat het minder hard en komt er minder lucht bij. Wanneer er steeds minder melk in het flesje zit dan kan je het steeds schuiner houden, maar in het begin gewoon horizontaal houden.
Goeie tip dankjewel! Die speen heet idd Preemie.. Misschien moet ik die ook nog maar proberen.. Iemand verder ervaring hiermee?
Wij hadden hetzelfde probleem. Nu doet ze het prima op de Medela. Daar gaat 150 in als ik het goed zeg. De speen die erbij hoort is de slow flow.
Ik vind de dr brown fles echt heel fijn, idd de aanwijzingen op de verpakking volgen mbt kindje rechtop op schoot, fles horizontaal houden zodat je het er niet in giet. En eventueel preemie speen. Als je nu niets kan vinden, dan evt johannespitbroodmeel toevoegen? 123 spenen moet je ver vandaan blijven totdat je papflessen gaat geven. Door stand 1 drinkt mn dochter brintapap naar binnen!