Dat gaat de goede kant al op dan qua gewicht. Volgens mij ging mijn zoontje zijn voedingen zelf aangeven toen hij rond dat gewicht zat (hij is nu ruim 8 pond schat ik zo). Ik voed nu volledig op verzoek maar geef wel bv. Misschien dat jou dochtertje nu ook naar wat minder voedingen gaat nu dan. Qua gewicht stemt dat wel overeen met mijn baby. Hij laat er nu overdag vaak 3 uur tussen en soms 4 uur. 's Nachts soms 5 uur, yeah!
Dat is een goed idee Juul. Zal het inderdaad overleggen. Ritme hou ik inderdaad ook aan vast. Wakker maken, luier verschonen en voeden. Daarna even in de box of in bed. Vanochtend is ze echt voor het eerst een tijdje in de box nadat ze de eerste dagen lekker boven rustig aan de nieuwe geluiden enzo kon wennen. Zo direct gaat ze dan weer lekker naar bed. Ritme vind ik inderdaad ook erg belangrijk.
Als ik jullie nog eens lastig mag vallen. We hadden het vanochtend even over de voeding verhogen. Nu heb ik het idee, ik wil het morgen nog even aanzien, dat ze na de voeding nog meer wil. Dit uit zich in huilen en flink gretig naar haar fopspeen happen. De flessen drinkt ze, mits ze niet slaapt , binnen 20 minuten schoon leeg. Nu geef ik, zoals jullie weten, Nenatal 1. Ze krijgt nu 70cc. De wijkverpleegkundige zei van de week al dat ik het evt. mocht verhogen. Maar ik dacht 'ik wacht wel even tot ze hier dinsdag is, dan is ze gewogen en kan ik het met haar overleggen'. Maar ja, als ze nu al begint om meer dan is dinsdag nog best ver weg natuurlijk. De volgende stap op het blik is 3 - 3,5 kg, per voeding 100 ml, 90 ml water en 3 schepjes Nenatal. Alleen gaan de hoeveelheid voedingen dan wel van 7 naar 6. Zal ik dit nu proberen? Of is dat meteen een te grote verhoging? Volgens mij zei de wvp wel 90 cc maar ze is vrij, ik kan blijkbaar nu hen niet bellen en ik weet het niet zeker.
Je hoeft niet naar 6 voedingen te gaan hoor alleen omdat dat op het pak staat. Hou deze verdeling maar aan: per kg lichaamsgewicht * 150 ml en dan delen door de hoeveelheid voedingen. Dus als je de flessen wat ophoogt hoef je niet per se naar 6 voedingen te gaan maar mag je ook best 7 kleinere flessen doen, zo lang je maar niet over de dag max gaat. Gewoon niet alle flessen direct zo groot maken maar alleen degene waarbij je het idee hebt dat ze wel honger blijft houden. En misschien een beetje meer tijd tussen de voedingen, dat ze moeilijk wakker te maken is voor de laatste voeding geeft misschien wel aan dat ze deze kan laten vallen. Mijn zoontje heeft 4,5 de borst gehad en bleef daarna een echt BV baby in zijn drinkgedrag dus hij heeft nooit minder dan 6 flessen op een dag gehad. De ultieme grazer
Maar als ik dat doe (nu val ik vast door de mand want ik ben een talenmens, geen rekenmens ) dan kom ik op 65 uit. Terwijl ze nu 70 krijgt. Vanuit het ziekenhuis is meegegeven dat ze dagelijks 65 x7 moet krijgen maar ze zijn daar zelf al begonnen met die 70. Vandaar dat ik dat ook van hen mocht aanhouden.
Moet je haar wakker maken? Kan je haar niet gewoon op schoot pakken, de fles aanbieden en laten drinken? Hier kunnen beide kinderen slapend drinken, mn zoon 's nachts ook; ik hoor hem wakker worden, ik ben wakker en hij slaapt zo nog een uur smakkend en draaiend door. Dan haal ik 'm uit bed en geef zn fles slapend.