In de kinderstoel. Ze is gewoon niet stabiel genoeg, zakt na 2 minuten helemaal opzij enzo. Moet ik mij nu al zorgen gaan maken? Ze is wel al geboren met 33 weken. Mijn oudste speelde al gewoon op een kleed, zittend, met 6 maanden. Mijn jongste draait van rug naar buik maar nog niet terug. Volgende maand moet ik naar het bureau, maar is dit iets om je zorgen om te maken of is ze gewoon wat later?
Nee hoor, geen zorgen maken! Ook niet als je kindje met 41 weken geboren zou zijn. Elk kindje heeft een eigen tempo. Dus het komt vanzelf. Zolang ze wel ontwikkelt, mag ze het op haar eigen tempo doen.
Mijn zoontje wordt volgende week ook 8 maanden en kan ook nog niet zitten hoor! In de kinderstoel zakt hij na een tijdje weg en hij kan zeker niet van een liggende positie overeind komen en zitten! Ik denk dus echt niet dat het erg is; ik maak me er in elk geval niet zo druk om. Toevallig zei mijn moeder laatst ook nog dat ikzelf met 9 maanden nog niet kon zitten!
nee geen zorgen! ten eerst is ze te vroeg geboren..die weken moet je er zeker vanaf halen qua ontwikkeling! En dan nog..die van mij begint nu net wat los te zitten als ik hem rechtop zet...maar hij valt direct weer om hoor! En hij rolt zelfs nog niet...nu sinds gisteren van zijn rug naar zijn buik!! maar andersom dus nog niet....en ook maar heel af en toe zelfs van rug naar buik! verder doet hij ook nog niet zo heel veel...tis niet zo een snelle jelle.....buro zegt dat alles goed is rollen hoeft pas zorgen te gaan maken als ze dat met 10 maanden nog niet doen...en zitten pas met een jaar zorgen maken!!
Oh gelukkig Mijn vriendin haar dochter is een maand ouder (wel met 40 wk geboren) en die stapt gewoon al langs de bank. Ik schrok wel een beetje van het verschil tussen die 2. Terwijl mijn man zegt dat het logisch is dat dat meisje zoveel verder is, bijna 2 maanden later geboren, en een maand ouder, in zijn ogen schelen ze 3 maanden Nou is dat kindje ook wel een snelle denk ik, mijn oudste was redelijk "volgens het boekje". Maar ik schrok er toch even van.
Mijn oudste dochter was 10 maanden toen ze ging zitten De andere 2 waren wel wat sneller. Ieder zn eigen tempo
Ik zou me helemaal geen zorgen maken hoor.. sommige kinderen zijn snel en sommige kinderen langzaam of gewoon lui zoals mijn zoon.. hij kon tot 12 maanden helemaal niks.. hij kon niet eens omrollen.. toen begon ik me wel zorgen te maken en opeens toen hij 1 was geworden ging alles heel snel en liep hij 2 maanden later.. Dus het komt vanzelf wel!
Ja, dat heb ik nou ook altijd!! Maar de mijne is ook niet zo'n wonderkind qua ontwikkeling hoor en die is nog dik te laat geboren! Denk dat jouw meisje het met haar vroeggeboorte het helemaal niet slecht doet!!
Bedankt Kitty Ze zit nu ook in een gigantische sprong, veel huilen, veel boos, dus wie weet komt er een nieuwe ontwikkeling aan. @sabine, thnx, er is dus echt nog geen reden om ongerust te zijn!!
jochie van kennis..1 dagje ouder...3 weken te vroeg geboren (net zoals mijn jochie) en die gaat al zelf staan, stapt al, kruipt, zit, zegt woordjes......... dus tsjah...er is gewoon heeeel veeel verschil nog op deze leeftijd. En ik denk dat je vriend wel gelijk heeft over die 3 maanden hoor!
Mijn zoontje is nu 7 maanden en een week en met 34 weken geboren, dus ze schelen niet veel En zitten kan hij ook nog echt niet. Op het cb zeiden ze dat het voor de 9 of 10 maanden nog echt niet hoeft, helemaal niet omdat hij prematuur was. Hier ook een enorme sprong, het vele huilen is bijna voorbij, maar slapen een drama
@antares, echt bizar inderdaad hoe het kan verschillen! @Mopje, oh ook zo'n sprong, hier nog midden in het huilen, fles niet willen, (misschien ook tandjes?) overdag echt hazeslaapjes... En boos joh, tjonge jonge daar zijn we het Veer nog niet mee over als ze ouder wordt haha Tot nu toe gaan de nachten nog wel aardig, hopelijk blijft dat zo!
Oei, dat is hier ook herkenbaar op het moment, vooral de fles wordt veel geweigerd en ook ineens huilen op momenten waar hij nooit eerder heeft gehuild. Zal dan idd ook wel een sprongetje zijn!
Haha, ja snap dat je daarvan schrikt, maar met 9 maanden langs de bank stappen is juist heel snel! Onze oudste dochter is geboren met 40w4d en kon los zitten met 8,5 maand (als ik haar neerzette) en zelf gaan zitten kon ze met een maand of 10. En ik heb me nooit zorgen gemaakt over haar ontwikkeling en heb er ook nooit vragen over gehad. Onze jongste is ook geboren met 40w4d en zij is nu 5,5 maand en ligt nog heerlijk op haar rug te spelen. Beetje opzij rollen, beetje dr voetjes pakken. Verder nog niks. Lekker rustig
Hier tot een jaar (gecorrigeerd) enkel rollen en tijgeren. Een paar dagen later gaan staan, weer een paar dagen later kruipen en zitten en 2 maanden later liep hij los. Hij loopt nu 6 weken en iedereen zegt hij al zo stevig loopt dus niks om je zorgen over te maken.
Mijn zoontje is met 34 weken geboren en net zoals jouw kindje volgende week 8 maanden. Hij doet ook niet veel. Kan erg goed rollen van rug naar buik, dan lang als een soort van kikkertje hupsen op 1 plek en dat is het. Begon mij ook een beetje zorgen te maken, maar lees dat het allemaal wel meevalt, dus ben ook een beetje gerustgesteld.
Ons jongetje is even oud en kan pas sinds een week of 2 goed zitten in zijn kinderstoel. Het vergt veel energie dus ik laat hem er niet lang in zitten. Zelfstandig zitten kan hij nog net niet.