Beeb voelen met 12 weken!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaMirella, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kan je je kindje voelen met 12 weken?

1. Ja, ik heb dat ook !!!

2. Nee, absoluut niet, dat kan pas later...

3. Geen idee, geen ervaring mee!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ik weet niet hoe het zit met 12 weken, maar rond de 15 16 weken voelde ik ook heel vaak zo'n trillend spiertje en ik denk ook echt dat het het kindje was. Rond de 18/19 week voelde ik duidelijk schopjes, terwijl ik mijn placenta ook aan de voorkant heb en dit mijn eerste kindje was! Maar ik weet het echt 100% zeker.

2. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik voel het MEESTAL rechts ONDERIN m'n buik...(dus echt in m'n onderbuik..) En soms zo'n 2 cm schuin naar rechts onder m'n navel...

Dus niet hoog ofzo.. haha want ik weet ook wel dat dat al helemaal niet zou kunnen :|
    Het is nog maar een minimensje...
    En ik voel het ook niet SCHOPPEN, maar een soort van trillerig gevoel en soms wat plopjes..

En de bij de laatste echo VERMOEDDE ze dat hij aan de voorkant ligt, heb nog geen duidelijk bevestigd antwoord gehad!

-xxx-

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind 2 cm onder je navel wel hoog hoor, daar ligt mijn baarmoeder nu net, en die ligt volgens de vk al best hoog....

Ik voel ook van alles, maar mijn placenta ligt dus wel echt aan de voorkant, dus ik ga ervan uit dat het mijn darmen zijn. Ik zal het vanzelf wel merken als het wel echt de baby is, maar ik verwacht het niet eerder te voelen dan met 20 weken, misschien nog wel later...

Liefs,
    Snoopy

4. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hallo allemaal !
    Ik ben vandaag bij de vk geweest ivm. m'n hoofdpijn, misschien hoge bloeddruk, maar gelukkig was alles goed, ze heeft ook nog het hartje laten horen en ze ging een beetje zoeken zoeken... Dus ik vroeg of ik het kon voelen, dus ik vertelde wat ik voelde en waar, toen ging ze naar dat plekje en idd. gelijk 't hartje ! Zij vertelde mij dat je het idd. best kan voelen, dat het wel heel vroeg is, maar dat het wel mogelijk is !
    De meeste vrouwen die al zwanger geweest zijn HERKENNEN het gevoel eerder omdat ze weten WAT je moet voelen, maar wat ik voel klinkt idd. als het leventje in mijn buik!

Ik vroeg ook waar m'n baarmoeder nu zit en ze zei dat hij net onder mijn navel zit, dus zo gek is het dus niet dat ik het daar voelde !
    Super !

Nou meiden die het ook vroeg voelen, laat je niet gek maken... Je hoort 't het kan volgens mijn vk dus WEL ! :D:D:D:D:D

Dikke -x-

5. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Je baarmoeder net onder je navel? Weet je zeker dat je dat goed hebt begrepen, want bij een kleine 13 weken zit normaal gesproken je baarmoeder net boven je schaambeen en das toch echt een heel stuk lager dan net onder je navel..

6. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik weet niet watvoor schaambeen jij hebt hahahaha (flauw...)
    Ik zal je het telefoonnummer van mijn verloskundige geven dan kan je effe bellen...

Jeetje, wat probeert iedereen toch altijd het tegendeel bewijzen, word het me gewoon niet gegund ofzo, ik ben vanmiddag geweest, ik heb duidelijk gevraagd waar NU mijn baarmoeder is, en zij zei NET onder mijn navel...

Joh... Geloof het maar lekker niet... Ik ga mezelf en anderen niet voor de gek houden door een beetje onzin te vertellen, die vk heeft ervoor geleerd en die heeft gevoeld en gehoord.. Dus daar vertrouw ik op !

En voor de mensen die ook hetzelfde voelen als ik, en voor gek verklaard worden, vraag gerust aan je vk... En laat je niet gek maken door anderen, want soms word je het niet gegund...'

Dikke -x-

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Lellebel het heeft er niks mee te maken dat het je niet gegund word maar je BM kan echt niet 2 cm boven je navel zitten.
    Dat je het voelt vind ik bijzonder met 12 weken maarja jij weet het het beste denk ik dan maar ;)

8. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik snap echt niet waarom je nu ineens zo onaardig moet doen lellebel, maar ik vraag me echt af of jij het goed hebt begrepen, stel anders de vraag maar aan de verloskundige waar je baarmoeder ongeveer moet zitten met een kleine 13 weken, ik ben er zeker van dat zij niet zal zeggen vlak onder je navel.
    Verder heb ik als je goed had gelezen en zo geantwoord dat het prima kan dat je je kindje met 12 weken al voelt omdat ik deze (mijn 2e wel en met een placenta achter) ook al rond de 12 weken heb gevoeld.

Snap dus echt niet waar dat gekat op slaat, maar het enige wat ik zeg is dat vlak onder je navel volgens mij niet klopt of je navel moet wel erg laag zitten of zo.

Heb speciaal voor jou mijn zwangerschapsmap er ook nog even bijgepakt. Bij deze zwangerschap zat mijn baarmoeder 1 vinger onder mijn navel bij bijna 18 weken zwangerschap, dus niet bij bijna 13

9. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    mijn baarmoeder zit ook n goede 2 vingers onder mijn navel... bevestigd door de vk :) dus lellebel, wat je zegt kan idd...

ook ik voel die trillingen af en toe en plopjes, dus weet waar je t over hebt :)

zie dat we ongeveer gelijk lopen super :D

10. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ja Littl Hope ;)

Ik weet het , ze heeft het mij vanmiddag verteld, hoe duidelijk kan je een vraag stellen en een antwoord krijgen, m'n ouders waren erbij, ik ben echt niet achterlijk ofzo!
    En ik ga echt geen dingen zitten verzinnen!
    En boekjes en tijdschiften nemen het gemiddelde!

Nogmaals: Ik vroeg aan haar, waar zit NU OP DIT MOMENT de baarmoeder ongeveer, zij antwoordde daarop NET IETSJE ONDER JE NAVEL en wees het daarbij aan !

Goh, en laat nou net de vk ervoor geleerd hebben :D

Ik kat niemand af, maar ik word hier een beetje neergezet als een of andere leugenaar, ik luister naar wat de vk zegt, meer niet!

Greetz -x-

11. keizerin

:( je bent wel erg op je teentjes getrapt zeg ik bedoel het niet naar ofzo.
    Bij mij zat hij met 13+2 op S+2 dus dat is 2 vingers boven je schaambot.
    Bij 18+2 zat hij 2/3NS en met 23+2 zat hij bij mijn navel.

12. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ja zijn ook de hormonen waarschijnlijk, maar ik ben vandaag bij de vk geweest lieve schat, die heeft gevoeld, die gaat daar toch niet om liegen ?
    Zo is ieder lichaam weer anders...

-xxx-

13. keizerin

Ik zeg toch ook niet dat je zit te liegen ik vind het gewoon raar dat hij al zo hoog is.

14. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    ff een vraagje hoor... :oops: op welke hoogte is dat ongeveer die 2/3 ns?

15. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik voelde het ook met 12 weken en ene paar dagen, alleen ik twijfelde nog. Later voelde ik het steeds vaker en weet ik zeker dat ik het met 12 weken wel voel.

En heel de wereld kan zeggen dat het niet zo is, maar ik voel het, simpel. Zoiezo met een 2de weet je wat je moet voelen, dat scheelt denk ik veel.

En ik ben er heeeeeeeeeeeeeeeeeel blij mee dat ik het zo vroeg kon voelen.

16. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Ik heb de baby vorige week vrijdag voor het eerst gevoeld.
    Net of er drie keer aan de binnenkant van mijn buik werd getikt. Ik dacht toen nog, zou dat het zijn.

Gistermiddag zat ik relaxed op de bank en toen voelde ik het weer. Denk ook dat ik het gevoeld heb.

Wel vind ik 13 weken heel vroeg hoor. En met 13 weken zat mijn baarmoeder ook 2 vinger boven mijn schaambot.

17. liesje1981

liesje1981 Actief lid

25 sep 2006
    176
    0
    0
    ik vind het allemaal een beetje over de top!
    eerste kindje 12 weken voelen no way~!

misschien moet je je met andere dingen van je zwangerschap bezig houden!

18. Mahicary

Mahicary Actief lid

23 feb 2007
    171
    1
    0
    Belgisch Limburg
    'k heb hier zo eens een beetje lopen lezen.. ik ben nu 25weken en op 22 weken laatste keer bij de gyn geweest, mijn baarmoeder kwam toen tot net aan mijn navel.. vind het dus ook heel raar dat je op 12 weken 2cm eronder zou zitten, maar het zou kunnen, zoveel ken ik er nu ook weer niet van...
    heb ook mijn placenta van voor liggen, heb 1x zo'n tintelend gevoel gehad op 15 weken daarna nix meer gevoeld tot zo'n 18-19 weken en lichte stampjes beginnen voelen op 20 weken.. ik heb dat gevoel wel altijd heel onderaan in mijn buik gehad en ook nu als ik mijn kleintje voel stampen is dat bijna altijd aan de onderkant van mijn buik, dus vrij laag...
    maar 'k zeg niet dat het niet kan maar lijkt me ook raar dat je het op 12 weken zou voelen, zeker als je placenta van voor ligt..

19. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL

blijkbaar kan het toch echt, me VK zegt dat als ik denk dat ik het voel dat het ook zo zal zijn.
    Dus ik vind het een beetje stom om te zeggen dat je je met andere dingen van de zwangerschap bezig moet houden.
    Dus als mensen echt denken dat het zo is, laat ze dat dan lekker denken en ga niet lopen zeggen "no way" want jij weet toch niet wat iemand anders voelt?

20. miranda4ever

miranda4ever Nieuw lid

14 feb 2007
    2
    0
    0
    ik ben nu zelf zwanger van de 2de en heb de baby pas gevoelt met 16 wken ongeveer.
    het lijkt me stug dat je hem dan kan voelen met 12 wken.
    wel een beetje jammer dat er mensen worden afgekat(liesje1981 bedoel ik dan)
    er zijn zoveel leuke dingen aan een zwangerschap.

succes verder

Deel Deze Pagina