Hallo dames, Laatst met de groei echo bleek dat de baby 3 weken voorloopt qua groei. Ik ben bijna 28 weken zwanger, maar hij weegt al 1300 gram. Hij zou volgens de gyn 800 gram moeten wegen. Met de groei echo was ik trouwens precies 27 weken zwanger. Het zit alleen zo: Ik vermoed, net zoals mn moeder en vriendinnen dat ik verder ben. Dus geen 28 weken maar 30 weken. Ik weet dat als je de termijn echo in het begin van de zwangerschap krijgt, je vastgezet word qua uitgerekende datum. Alleen wist ik toen ik zwanger was niet hoever ik zwanger zou zijn, dus dat was giswerk in mijn ogen. Is het mogelijk dat ik toch verder ben dan de gyn zegt? Groetjes Emma
het lijkt mij dat ze dat met meten toch redelijk weten en er niet 2 weken naast zitten. weet je zeker dat je baby niet voorloopt door zwagerschapssuiker ofzo?
Met 28+3 woog ons mannetje bijna 1300 gram en alles was prima voor de termijn de metingen van hoofdje, buikje en bovenbeentje zat allemaal tussen de 28+3 en 28+5
Ik denk zelf niet dat je verder de termijn echo is omdat alle kindjes tot 12 weken eigenlijk gelijk opgaan qua groei en zo kan de echo eigenlijk heel nauwkeurig zeggen hoe veel weken je zwanger bent. Vanaf daar gaan kindjes hun eigen groei volgen, Mijn vierde kindje wisten we ook wanneer we zwanger geworden zijn, hij is geboren met 3733 gram bij 36 weken, hij lag dus 4 weken voor op groei, maar ik was echt geen 40 weken zwanger
Die van ons woog met die termijn 1500 dus zegt niks! De een groeit nou sneller dan de anders. Misschien komt er straks weer een groeistop. Wat bij ons niet het geval is! Onze beeb blijft lekker boven de curve lopen.
Ik word morgen getest op zwangerschaps suiker, dus dat zou het wel kunnen zijn. Of gewoon een flinke beeb met een groeispurt. Hoop dat het allemaal goed zit!
Hier ook zo'n groot kind hadden ze geschat op 1350 met 27 weken, dus ook getest op suiker maar dat was het niet gelukkig! Mijn vriend is zelf ook groot, en dus is het wel te verklaren Niet te druk maken iig, liever iets groter dan hebben ze wat reserves hihi
Ik denk niet dat je moet panikeren. Onze zoon woog aan 30 weken 1600 gram is uiteindelijk geboren op 38 weken en 6 dagen en woog 2980 gram.
Ik denk dat de termijnecho het meest in de buurt komt. Daarna gaat elke baby zijn eigen groeilijn volgen. Mijne was met 30.5 al 2011 gram, en naar mijn eigen idee was ik daar pas 30.0 (voelde eisprong erg goed altijd). Al 2 suikertesten gehad maar gewoon een grote baby denken ze 😊
Denk niet dat je 2 weken voor loopt. Daar kijken ze echt wel goed naar.. Hier zwangerschapssuiker, de kleine is gemiddeld qua gewicht nu.. Dus ook met suiker hoef je niet perse een mega grote baby te krijgen. Kan ook zijn dat het net een groeispurt had gehad..
Kan indd ook een groeispurt zijn geweest. Ben best nerveus voor morgen, dan prikken naar zwangerschaps suiker. Hoop zo dat ik het niet heb! Wat zijn de gevolgen en gevaren van zwangerschaps suiker? Heb wel het een en ander gelezen, maar ben benieuwd naar ervaringen. De gyn zei trouwens dat de beeb wel in verhouding is qua grootte, en dat ie gezond is. Vriendlief was trouwens 8 pond toen hij geboren werd, zou dit ermee te maken kunnen hebben?
Kan.. Als je zelf of partner groot Bent zou dat kunnen. Zo ben ik klein en heb korte benen, mn dochter Ook. Mn vriend heeft mega lange benen en t schijnt dat de baby die ook heeft. Wel grappig! Suc6 Morgen met je test. Krijg je zon drankje of mag je t thuis met ontbijt doen en daarna weer prikken? Zwangerschapssuiker is geen pretje het beheerst op dat moment je hele leven. Hele dagen curves prikken zelf en als een dieet alleen niet werkt dus insuline spuiten 3 tot 4 keer per dag. De gevaren van zwschapsuiker kunnen zijn dat de kleine dus te hard groeit. Of dat je placenta slecht gaat werken.. Onder t kopje gezondheid hier is een topic zwangerschapsdiabetes.. Daar kan je ook een kijkje nemen en eventueel meekletsen.. Al zie ik je daar liever niet, want dat betekend dat je geen suiker hebt natuurlijk haha Suc6 morgen
Dankjewel Marieke voor je lieve bericht. Ik moet om 8 uur langs voor prikken, daarna thuis eten, daarna weer prikken 2 uur later en dan nog een keer herhalen met eten. Gelukkig wonen we op 500 meter van het ziekenhuis af, dus das mooi. Ik hoop ook dat ik het niet heb, wat een gedoe lijkt me dat zeg! Heb jij wel zwangerschaps suiker? Zoja, sterkte ermee meis! X
Hoi meid, Ik had dit ook rond deze termijn. Zoonlief lag vier weken voor op groei! Bij mij is het bij de termijnecho niet helemaal goed gegaan, dus ik dacht dat ik verder zou zijn. Ik heb dit gevraag toen ik een extra medische echo kreeg. De perinatoloog zei het volgende; " in theorie kan het, maar dan moet dit naar voren zijn gekomen tijdens de 20-wekenecho." Ik heb deze gehad toen ik 18 weken zwanger was en toen lagen alle organen goed op schema. Toch heeft hij nog eens gekeken en de kleine hersenen waren precies op schema. Anders zouden deze groter zijn geweest. Hoe ging het tijdens je 20-wekenecho? Waren er toen bijzonderheden? Rond de 28 weken had mijn baby een groeispurt. Een kilo in vier weken. Nu stabiliseert hij weer. Hij ligt nu maar twee weken voor en dit was niet erg.
Doe test heb ik idd ook gehad, Met gewoon thuis eten. Beter dan zon drankje. Maar na mn zoete ontbijt bleek mn waarde 12.7 veeeeel te hoog dus idd helaas zwangerschapsdiabetes.. Spuit nu alweer 2 maanden insuline.
Grasspriet: De 20 weken echo was goed, alleen lag hij toen al voor op groei. Ietsje zei de gyn toen. Kan best dat ie een groeispurt heeft hoor, ben benieuwd naar de volgende groeiecho. Die is de 6e van April Marieke: Hmm das ook niks zeg, insuline spuiten! Daarstraks eerste prik gehad, over een uur weer terug. Ben zo benieuwd!
Hebben jullie straks echo's waardoor jullie weten dat de kleine voorloopt? Ik heb medisch gezien niks bijzonders, dus met 20 weken de laatste echo gehad tot zover..
Als je waardes niet goed zijn word je meteen nog wel Gebeld hoor.. Daar moet zo snel mogelijk wat aan gedaan worden namelijk.. Dus als je morgen niks hebt gehoord kan je dr bijna vanuit gaan dat je geen suiker hebt 😊 Ik krijg al vanaf week 20 speciale groeiecho's omdat mn dochtertje dysmatuur geboren is. Maar opzich meten ze t bij elke echo op alleen zeggen ze dit vaak niet. Dan moet je zelf even aan je vk/gyn vragen op welk gewicht de kleine nu word geschat. Als er geen reden is zeggen ze dit vaak niet uit hunzelf namelijk.. Maar ze meten dus wel