Hai dames, Ik ben dus zwanger en echt super blij! Alleen door mijn onregelmatige cyclus (zie handtekening) word ik dus echt niks wijzer en voel ik mij erg onzeker. 28 januari was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Op 21 feb kreeg ik klachten zoals rugpijn, humeurig, etc. Dit had ik wel vaker voor mijn menstruatie maar deze bleef uit. Maar de klachten bleven aanhouden. 1 maart een test gedaan, deze was negatief. 5 maart een test gedaan en deze was positief! De echo die is bijgevoegd is van gister (16-3) en hier zie je dus alleen een zwangerschapsring. De gyn. Zei dat ik 3 weken ben (vanaf de bevruchting begrijp ik dan). Maar klopt dit wel? Ze denkt dat ik een late eisprong heb gehad maar ik maak mij echt super druk dat het niet goed zit terwijl ik hier ws geen reden toe heb. 9 maart bloed geprikt; hcg 1800 11 maart: hcg 4365 16 maart: hcg 25000 De gyn vond dit echt een hele mooie stijging en ziet verder geen problemen. Maak ik mij druk? Heb 30 maart ook pas weer een afspraak.
ik denk dat je je druk maakt, als de gyn zegt dat je een goede stijging hebt en je geenzorgen hoeft te maken. uiteindelijk heeft de gynaecoloog ervoor geleerd om te zien of het goed is toch ik denk dat het logisch is dat je je druk maakt en onzeker bent, denk dat ieder beginnend zwangere dat wel heeft!
Ja daar heb je natuurlijk gelijk in maar vanaf okt. vorig jaar loop ik eigenlijk al in het zh vanwege mijn mk/bbz (dit is nooit duidelijk geweest wat het was) en nu ik zwanger ben moest ik dus meteen komen voor echo om te kijken of het goed zit. Alleen mijn ervaring is wel dat in dit zh niet alle gyn. hun vak verstaan en vanaf oktober heb ik er best veel gezien. Vandaar mijn onzekerheid.
Je maakt je druk! Op 5 maart had je een positieve test. Als je uitgaat van 4 weken zwanger op dat moment, heb je een echo gehad met ongeveer 5 1/2 week. Je HCG waarden en echobeeld passen daar bij! Ik had met die HCG waarde als jij had net zo'n echo. Kreeg te horen dat alles wees op een goede zwangerschap tot dusver. Dat ventje zit nu op de bank en is 4 jaar. Voor je het weet is het 30 maart en dan zie je vast een mooi kloppend hartje!
Een zwangerschap blijft altijd spannend en onvoorspelbaar. Maar voor de informatie die je geeft en wat je gyn zegt zou ik er vanuit gaan dat het er goed uitziet nu!
Dank jullie voor de geruststelling ik moet gewoon maar weer even 2 weken geduld hebben en er nu van genieten.
Ziet er gewoon goed uit! ik zal me niet te druk maken, probeer te genieten en niet te veel te stressen, dat is ook niet goed voor jou en voor de baby. Gefeliciteerd en succes